Angst for at ende i kejsersnit..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. maj 2010

Risen

Jeg er simpelthen så bange for at ende i kejsersnit.. Jeg har de bedste forudsætninger for en normal fødsel indtilvidere.. Lillepigen ligger med hovedet nedad og mit bækken er vist rimelig stort..

Meen alligevel tænker jeg jo tanken om at det kunne ende i kejsersnit.. Det er ikke fordi jeg er bange for ikke at føde "naturligt", men mere tanken om at skæres i, imens man er vågen .. Jeg kan bare ikke have tanken..Bliver faktisk helt dårlig af bare at skrive det..  Kan man godt få fuld narkose hvis det skulle ende ud i et kejsersnit? .. 

Det er slet ikke ment som en dårlig ting at få kejsersnit synes det er folks eget valg om de vælger det eller ej, men pyha bare tanken giver mig myrekryp.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

netdaddy

Du kan sagtens få fuld narkose hvis det ender i kejsersnit.

Vores søn er taget ved kejsersnit, hvor min hustru ufrivilligt endte i fuld narkose - så hvis du beder om det, så får du sikkert også lov til det, hvis det skulle komme til kejsersnit.

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Ja, det kan du sagtens...så det skal du ikke bekymre dig om...bare sæt dig ind i hvad det kan gøre ved dig og barn at du sover når det kommer til verden. Men prøv at lade være med at bekymre dig om noget der nok slet ikke sker.

Anmeld

30. maj 2010

Risen

netdaddy skriver:

Du kan sagtens få fuld narkose hvis det ender i kejsersnit.

Vores søn er taget ved kejsersnit, hvor min hustru ufrivilligt endte i fuld narkose - så hvis du beder om det, så får du sikkert også lov til det, hvis det skulle komme til kejsersnit.

Men synes bare jeg har læst noget med at de helst ikke vil lægge folk i fuld narkose hvis det er akut kejsersnit? .. Det tager for lang tid.. 

Anmeld

30. maj 2010

Risen

Yrsa skriver:

Ja, det kan du sagtens...så det skal du ikke bekymre dig om...bare sæt dig ind i hvad det kan gøre ved dig og barn at du sover når det kommer til verden. Men prøv at lade være med at bekymre dig om noget der nok slet ikke sker.

Ja det kan jeg sagtens se, men barnet bliver jo ikke lagt op til mig med det samme alligevel, hvis jeg ender ud i akut kejsersnit så skal hun vel igennem en masse undersøgelser før hun kommer over til mig.. 

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Risen skriver:

Ja det kan jeg sagtens se, men barnet bliver jo ikke lagt op til mig med det samme alligevel, hvis jeg ender ud i akut kejsersnit så skal hun vel igennem en masse undersøgelser før hun kommer over til mig.. 

Du får barnet med det samme...præcis som en fødsel og så ser de lige på det og så får du det igen...du er slet ikke skilt fra det. Den tilknytning der sker der i starten er bare så vigtig for mor og barn i øjeblikket og frem i tiden.

Anmeld

30. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Risen skriver:

Men synes bare jeg har læst noget med at de helst ikke vil lægge folk i fuld narkose hvis det er akut kejsersnit? .. Det tager for lang tid.. 

Det er fordi narkosen også går ind og påvirker dit barn og derved har de ikke lang tid til at få barnet ud... Og du vil være helt væk + din mand ikke må være tilstede...

Ved rygmarvs bedøvelsen er du jo vågen og har din mand ved din side. Og de kan stille og roligt få barnet ud...

Fik selv pks fordi han lå i tvær leje...

Anmeld

30. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Yrsa skriver:

Du får barnet med det samme...præcis som en fødsel og så ser de lige på det og så får du det igen...du er slet ikke skilt fra det. Den tilknytning der sker der i starten er bare så vigtig for mor og barn i øjeblikket og frem i tiden.

Hvis hun ender i fuld narkose, for hun jo ikke barnet at se med det samme...

Anmeld

30. maj 2010

Risen

Mor til Frederic skriver:

Det er fordi narkosen også går ind og påvirker dit barn og derved har de ikke lang tid til at få barnet ud... Og du vil være helt væk + din mand ikke må være tilstede...

Ved rygmarvs bedøvelsen er du jo vågen og har din mand ved din side. Og de kan stille og roligt få barnet ud...

Fik selv pks fordi han lå i tvær leje...

Nå det er derfor.. Kan sagtens se at det ville være bedst både for mig og barnet at gøre det med lokalbedøvelse.. Men guuud hvor er jeg bare ræd og bange for at blive skåret i.. Man må da kunne mærke de laver noget dernede ? Eller hvad`?.. Kan du slet ikke mærke hvis de rører dig?.. 

Anmeld

30. maj 2010

Svei

Mor til Frederic skriver:

Hvis hun ender i fuld narkose, for hun jo ikke barnet at se med det samme...

Prøv lige at læse hvad jeg svarer på.. hun skriver hun jo alligevel ikke får det op ved ks så hun kan lige så godt komme i fuld narkose og der skriver jeg at det gør man når ikke man er i fuld narkose..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.