Hvad er der galt med mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. maj 2010

Anonym trådstarter

LN_ mor skriver:

Det er nemlig rigtig hvad Anna-Jonas skriver...

Så det gør din situation ret svært. Man kan kun komme gratis til psykolog hvis man har været på en psykriatisk afdeling og bliver sendt til en, som så vudere at det er nødvendigt.

Men jeg sidder og tænker om det måske kan være muligt at benytte din sagsbehandler i en sådan situation?

Hun kan jo evt. i samråd med din læge bestemme at det er i børnenes interesse at deres mor får nogle samtaler hos en proffesionel.. Og hjælpe til at det bliver gratis for dig.

Syntes du skal prøve at ringe. Tror desværre det er begrænset hvad din læge kan gøre. For som Anna-Jonas skriver, så er det selvbetaling ved psykolog (dog med tilskud) og en psykiater, men kun i forbindelse med medicin.

Et råd til dig, fra mig personligt, er at skrive en masse ned, alle de tanker du har.. bare fyr dem ned, så de får afløb. Lad vær med at tænk over hvordan det ser ud eller skal stå, bare skriv løs.

Du kan ligeledes skrive ned hvad der er sket inden du får tankemylder eller bliver ked af det. På den måde kan du måske finde en sammenhæng og selv arbejde lidt med det.

Var det der hjalp mig. Jeg har været igennem jeg ved ikke hvad. Men blev svigtet igen og igen.. Så til sidst måtte jeg bruge de papirer jeg igennem tiden havde fået og så selv prøve at arbjde.. Det tog en del år, men nu er jeg også kommet over på den anden side. Men havde ikke klaret det med støtte - det betyder ALT. Så tag den hjælp du kan få, f.eks.pasning af børnene til alenetid,så du kan arbejde med dig selv..

Til slut får du lige en kæmpe krammer

Blev vist lidt langt Men håber at det på en eller anden måde kan hjælpe dig.. (du er selvfølgelig velkommen til at skrive privat hvis du skulle få lyst)

jeg vil også takke dig for dit svar..det betyder rigtig rigtig meget at i giver jer tid til det..jeg bliver helt rørt..

det lyder som en god ide at skrive alt sit tankemylder ned..problemet lige nu er også at jeg kan ikke koncentrere mig om det...har næsten svært ved bare at skrive de her få ord...det flimrer for øjnene,og jeg kan dårlig finde ud af at formulere mig.

men det er sikkert noget jeg kan bruge når der forhåbentlig kommer mere ro på......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2010

Trolde_mor

Anonym skriver:

jeg vil også takke dig for dit svar..det betyder rigtig rigtig meget at i giver jer tid til det..jeg bliver helt rørt..

det lyder som en god ide at skrive alt sit tankemylder ned..problemet lige nu er også at jeg kan ikke koncentrere mig om det...har næsten svært ved bare at skrive de her få ord...det flimrer for øjnene,og jeg kan dårlig finde ud af at formulere mig.

men det er sikkert noget jeg kan bruge når der forhåbentlig kommer mere ro på......

Så lidt, hjælper gerne med den viden både min kæreste og jeg har, fra egen hånd.

Søde det er netop derfor det er så vigtigt.

Det er lige meget hvad der står og det skal ikke formuleres, bare skrives ned. Du skal bare have ordene igennem hånden. Det behøver sågar ikke være sætninger.

Hvad du evt. også kan gøre er blot at skrive overskrifter.Det gjorde jeg i starten, for jeg var simpelthen ikke hurtig nok til at skrive alt ned. Når jeg var midt i en sætning kunne jeg ikke huske resten fordi det allerede var 5 sætninger siden.

Jeg skrev det så på computer fordi det der kunne gå lidt hurtigere.

Bagefter kan du vælge at gemme det (til senere når du får det bedre) eller bare slette det igen.

Med tiden kan du så prøve at skrive lidt under overskrifterne.

Det er ligemeget hvordan det ser ud og om det er halve sætninger eller bare ord. Det vigtigste er at du får skrevet noget ned!

Anmeld

31. maj 2010

Silvermist1

tusind tak for dit svar..det betyder utroligt meget for mig at du også skriver at du kan forstå at det er hårdt at stå alene og ha det rigtig skidt,og samtidig være alene med 2 børn....jeg græd da jeg læste dit svar...alene det at der er nogle derude der tager sig tid til at "trøste".det er virkelig stort i mine øjne 

Jeg har besluttet at ringe til min læge og få en tid.desværre er det umuligt for mig at blive sygemeldt af mange årsager,men jeg tænker at måske noget medicin kunne hjælpe her og nu.kan jo ikke hænge sammen pga søvnmangel og konstant tankemylder 

jeg vil skrive en opdatering imorgen.

1000 tak for svarene piger

Ej, nu får du også mig til at græde. Hvor er jeg glad for, at du kunne bruge mit svar til noget. Bare at du oplevede en lille smule trøst, så betyder det meget for mig.

Jeg glæder mig til at høre en opdatering fra dig, forhåbentlig en positiv én.

Det er hårdt at have det så skidt - og ikke mindre hårdt, når man konstant leder efter en bestemt grund til, at man har det så skidt. Finder man ikke grunden til det, føler man sig ofte svag, uduelig og underlig.

Men at have det skidt, betyder ikke nødvendigvis, at der er sket noget bestemt, noget tragiskt, i éns liv. I nogle tilfælde selvfølgelig, men slet ikke alle. Man kan have været presset, træt og stresset i en længere periode og pludselig, så ramler det hele bare. Som mor til 2 små, så har du travlt. Du er på hele tiden. Alle dage er travle. Nu er jeg så heldig, at have en dejlig mand. Det er skønt at være 2 om det hele. Hatten af for dig - og andre enlige mødre. I er seje.

Jeg synes at du skal huske på, at du har ret til hjælp og støtte. Du har ligeså meget ret til hjælp og støtte, som alle andre har. Man bør aldrig behøve at retfærdigøre, at man har det skidt.

Klap dig selv på skulderen, fordi at det er modigt og svært at søge hjælp. Det er dog desværre ikke altid nemt at få den hjælp man søger ang. psykatertimer osv. og det er dybt uretfærdigt. Men forsøg, det er nemlig hele forsøget værd. Du fortjener det bedste, så du kan blive glad igen, for din egen skyld og for dine små børn skyld 

Anmeld

31. maj 2010

hc=k

Anonym skriver:

Jeg sidder og græder når jeg skriver det her.i lang tid har jeg følt mig stresset,pga arbejde og familie.jeg er alene med mine 2 børn og jeg føler bare det hele ramler nu.kan ikke sove pga tankemylder.er blevet bange og nervøs for fremtiden,og er også begyndt at være enorm bange for at blive ramt af sygdom...tankerne løber fuldstændig fra mig  oven i alt dette føler jeg mig bare så ensom,og har ingen at tale med om det.min familie har nok i deres eget,og deres problemer.

men ville høre om hvad i tror lægen kan gøre hvis man henvender sig?en psykolog ville nok være godt,men det har jeg slet ikke råd til.men hvad med psykiater..er der nogen der har erfaring med det?

undskyld mit rodede indlæg.....føler mig bare snart så magtesløs.

Nu har jeg ikke lige læst alle de andres svar, men. Har du overvejet ADHD??? Det er meget typisk for en person med ADHD at have tankemylder. Jeg har det og jeg kan SLET ikke falde i søvn om aftenen fordi det bare suser rundt i hovedet på mig.

Det første du skal gøre er at snakke med din egen læge. En psykiater vil jo være en rigtig god ide, men du skal gennem din egen læge først.

Hvis du vil hører lidt mere om det kan du altid skrive privat til mig, jeg ved efterhånden en del om sådan noget.

Anmeld

31. maj 2010

frksiff

hej.

Håber at jeg måske kan hjælpe lidt mht. tilskud 

Jeg er ny herinde. Skal lige finde modet til at skrive.

Jeg har angst, men kan i dag leve et godt og nogenlunde "normalt" liv pga. behandling og medicin.

Jeg søgte tilskud ved kommunen til behandling da jeg var på kontanthjælp og min kæreste på su og lægen ikke kunne sende en henvisning, da man på det tidspunkt ikke anså angst for en sygdom. man ringer til kommunens omstilling og beder om at snakke med enkeltydelser, de sender nogle papir ud som du skal udfylde ang. husstandens indtægt og evt. opsparing, og så vuderer de om der kan være brug for tilskud. Ved ikke om de stadig giver tilskud, men det er da et forsøg værd.

Håber at det kan hjælpe lidt, da det er vigtigt og du får den hjælp du har behov for.  

Anmeld

31. maj 2010

Anonym trådstarter

Hej igen piger....og endnu engang tak.jeg synes virkelig i er søde at komme med svar og råd Takket være Jer fik jeg ringet til min læge,og er lige kommet hjem.Han gav sig god tid til at lytte,men synes altså jeg skulle starte på behandling med antidepressiv medicin.jeg var lidt imod det fordi jeg før har fået et andet præparat som ikke hjalp mig synderligt,men tog mig til gengæld et helt år før kroppen ville undvære dem 

Jeg har nu fået nogle der hedder "citalopram",og skal op til lægen igen om et par uger så han kan vurdere virkningen og dosis.er der nogen af jer der har erfaringer med dem?jeg fik også beroligene piller for at kunne slappe lidt af,og få en ordentlig nattesøvn da jeg er godt kvæstet.

Psykiater og psykolog mente han ikke jeg skulle prøve,da jeg før har været til et par stykker da jeg havde socialangst og fødselsdepression.

Men puha,føler mig lettet nu,og så håber jeg virkelig at det medicin har en god virkning.jeg kan åbenbart ikke fungere uden

1000 tak.....i er allesammen guld værd.

Anmeld

31. maj 2010

Silvermist1

Anonym skriver:

Hej igen piger....og endnu engang tak.jeg synes virkelig i er søde at komme med svar og råd Takket være Jer fik jeg ringet til min læge,og er lige kommet hjem.Han gav sig god tid til at lytte,men synes altså jeg skulle starte på behandling med antidepressiv medicin.jeg var lidt imod det fordi jeg før har fået et andet præparat som ikke hjalp mig synderligt,men tog mig til gengæld et helt år før kroppen ville undvære dem 

Jeg har nu fået nogle der hedder "citalopram",og skal op til lægen igen om et par uger så han kan vurdere virkningen og dosis.er der nogen af jer der har erfaringer med dem?jeg fik også beroligene piller for at kunne slappe lidt af,og få en ordentlig nattesøvn da jeg er godt kvæstet.

Psykiater og psykolog mente han ikke jeg skulle prøve,da jeg før har været til et par stykker da jeg havde socialangst og fødselsdepression.

Men puha,føler mig lettet nu,og så håber jeg virkelig at det medicin har en god virkning.jeg kan åbenbart ikke fungere uden

1000 tak.....i er allesammen guld værd.

Super dejligt at høre

Jeg ønsker dig al mulig lykke fremover

Anmeld

31. maj 2010

HappyPip

Jeg har ikke lige læst alle svar.

Men jeg havde det svært i tiden lige efter fødslen og det blev ikke rigtig bedre. Så jeg kontaktede min SP. Hun sagde at jeg skulle prøve at få hjælp gennem min læge og hvis det ikke virkede gennem hende. Lægen ville ikke hjælpe, så min SP henviste mig til Familierådgivningen (Frederiksberg) som ville overveje min situation. De ville ikke hjælpe mig hos dem, men henviste mig til en psykolog gennem dem. Der fik jeg 12 gratis samtaler, nogle bare mig og mathias og andre også med kæresten og sådan kom vi videre. Måske der også findes lignende tilbud, der hvor du bor?

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.