Sutteflaske... hvornår skal man stoppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2008

Rahmberg.dk

Her fik Ann-Cathrine også den sidste flaske da hun blev 1 år.
Aftenen inden for at være helt nøjagtig :)

Lang tid før var det egentligt kun hygge,
og det var kun aften flasken hun havde fået,
så et egentligt behov var der ikke, andet end for hyggen.
Vi erstattede hyggen med flasken til hygge med en bog,
og senere en aften sang.
Ann-Cathrine har altid elsket sang, dans og musik.

Vi gav så modermælk erstatning frem til hun sluttede i flasken,
og alm. mælk i glas/ kop de øvrige gange i døgnet.

Hilsen Berit, Aalborg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2008

Christinahr

Det er ihvertfald dejligt at se, at hun langt fra er den eneste i den alder der stadig elsker og får lov til at få sutteflasken.

Tak for svar piger. Vil med bedre samvittighed give hende den i aften og jeg skal nok nyde det (L)

Anmeld

24. juni 2008

MUTT3

Faktisk bør de små ikke få flaske med mælk i når de er over et år, sådan er det såre simbelt fordi det er skdeligt for deres tænder, mælkebakterierne giver hulder, og sutteflaskedutten giver skæve tænder, er det MME er det endnu værer for der er alt alt for meget sukker i, og man børster jo ikke se små bisser efter natflasken, oven i feder mælken, spicelt slemt er det hvis det er sødmælk.

Ingen af mine har fået flaske, med andet end MM/MME ej heller da de var over 1 år, netop fordi det ikke er til gavn for dem, og det er trods alt mig der bestemmer ;) lige som at det jo er mit ansvar som mor at passe så godt på ungerne, som nu er muligt de stedder hvor jeg kan, og lige der har vi en af de stedder hvor det faktisk er rimeligt memt, for de kan få føden på anden vis end via en flaske, fx i et glas, om end det ikke er optimalt at det sidste de gør inden de sover er at spise, det skal helst vre at få børstet bisserne, men et glas giver i det mindste ikke skæve tænder.

Anmeld

24. juni 2008

Honningblomst

MUTT3 skriver:

Faktisk bør de små ikke få flaske med mælk i når de er over et år, sådan er det såre simbelt fordi det er skdeligt for deres tænder, mælkebakterierne giver hulder, og sutteflaskedutten giver skæve tænder, er det MME er det endnu værer for der er alt alt for meget sukker i, og man børster jo ikke se små bisser efter natflasken, oven i feder mælken, spicelt slemt er det hvis det er sødmælk.

Ingen af mine har fået flaske, med andet end MM/MME ej heller da de var over 1 år, netop fordi det ikke er til gavn for dem, og det er trods alt mig der bestemmer ;) lige som at det jo er mit ansvar som mor at passe så godt på ungerne, som nu er muligt de stedder hvor jeg kan, og lige der har vi en af de stedder hvor det faktisk er rimeligt memt, for de kan få føden på anden vis end via en flaske, fx i et glas, om end det ikke er optimalt at det sidste de gør inden de sover er at spise, det skal helst vre at få børstet bisserne, men et glas giver i det mindste ikke skæve tænder.

Men det skader jo heller ikke og så er det hyggeligt og giver en dejlig kontakt og afslutning på dagen...mælk i flaske skader ikke mere end alt andet, når bare bisserne børstes efterfølgende..:)

Anmeld

24. juni 2008

Christinahr

Jeg kan godt se tandproblemet, men har ærlig talt ikke tænkt over.

Aia falder i søvn med sin flaske, så det er lidt svært med at børste tænder. Heldigvis får hun for det meste vand i flasken og så er der vel ikke problemer.

Derudover er det kun skummemælk hun får, da det er det vi drikker i huset.

Lige præcis det med hyggen er det der gør jeg umiddelbart synes det er synd, og hun elsker sin flaske.

Sutteflaske skader vel ikke mere end en sut gør?

Hun bruger sin sut minimalt både om dagen og om natten, så hvis man vejer det op, er det vel et fedt eller hvad?

Anmeld

2. juli 2008

moniquesmor

monique var 7mdr så kunne hun ikke tåle det mme mere
så kunne vi lige så godt stoppe.
så begyndt vi bare af læse for hende i stedenfor..
og hun savner den ikke

Anmeld

8. juli 2008

Chamomile

Fleur var 19 måneder da hun stoppede med sin nat-flaske, der valgte hun den selv fra. Så det var hende selv der sagde stop, og ikke os. Holder på, at tingene skal gå i barnets eget tempo.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.