Sutteflaske... hvornår skal man stoppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.840 visninger
16 svar
0 synes godt om
16. juni 2008

Christinahr

Den lille runder halvandet inden længe og får stadig en sutteflaske med enten mælk eller vand inden hun skal i seng, og muligvis også en i løbet af natten.

De sidste par gange hun har været syg har hun levet af mælk fra sutteflasken. Altså bare alm. mælk.

Men er det på tide at vænde hende af? Hvis jeg nu havde ammet, havde det været helt i orden at fortsætte til hun ike gad mere, men hvad med sutteflasken.

I forhold til tænder, har jeg ingen bekymringer, da hun stort set ikke bruger sutten ret meget.

Hvornår stoppede i ?

Mvh Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2008

Honningblomst

Tiden er inde når I synes det passer jer....mine de store var et år da de var klar til det og den yngste var to år...
Så gør som I synes...det står jo heldigvis en frit for.:)
Knus..

Anmeld

16. juni 2008

Christinahr

Ja det kommer ikke som en overrakelse du siger det (ment på den gode måde:D)

Er bare nysggerig hvornår i andre er stoppet.

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

Ok..-griner- og hvad mener du så med det, smukke...;)

Anmeld

16. juni 2008

Christinahr

Jeg mener at jeg tror aldrig jeg er stødt på nogen, der som dig lytter til barnets behøv og gør hvad du synes er rigtig frem for hvad "normen" er. Hvis du forstår.

Selvom jeg af og til ikke er enig, synes jeg det er imonerende.

Kan bare i sådan en simpel situation hvor min den lille stadig af og til sover i vores seng, eller ihvertfald kommer ind i løbet af natten, se hvordan folk spørg underligt til om hun da ikke er for stor til det. Så dem må du da få nogle stykker af :D

Anmeld

16. juni 2008

Honningblomst

Ok...(L) tak....
Tja, jeg har argumnenterne i orden og kan underbygge mine udsagn og mine valg...så plejer det at hjælpe lidt når folk spørger ind.:)
Og så gør alle jo bare som de synes er rigtigt for deres børn og det samme gør jeg...og er der nogen der ønsker en diskussion..;)så napper vi den også.
Tror som mange er uenige, men de orker nok bare ikke at gå ind i det mod/med mig..;) på semi griner de andre af mig og siger de snupper en af mine meninger hvis de ikke lige selv har...;)
Stort kram herfra til dig...
Eva

Anmeld

16. juni 2008

1977

Profilbillede for 1977
Jesse var 19 mdr og 15 dage ( :'( savner nogle gange at give ham flaske) da han fik sin sidste flaske. Det var en hyggeflaske lige inden han skulle sove med sødmælk. Vi stoppede med den fordi vi skulle ændre vores putteritual, og det var den største måde vi kunne markere denne ændring på. Men det er vel som man føler for. :P (H)

Anmeld

16. juni 2008

Pia

Hej

Lærke var ca 13 måneder da vi tog flasken fra hende..
Det var sp der sagde at havd hun virkelig brug for den skulle vi forsætte, men havde hun ikke, ja så syntes hun vi skulle stoppe.
Og samtidig sagde sp at jo ældre de bliver jo sværre bliver det ..
Lærke stoppede i løbet af en uge.
Den første aften fik hun 50 ml mindre i flasken og resten i kop.
Den næste aften igen 50 ml mindre og resten i kop.
de tre sidste aftner fik hun det i tudekop og der fter var det slut..
Så fik hun bare en kop alm mælk inden hun skulle sove hvis hun havde lyst..
Og hun stoppede med og få noget om natten 14 dage før jeg startede på arbjede.. Så der var hun 10½ måned.. Så fik hun kun en tår vand hvis hun vågnede om natten.. Det tog kun tre nætter og få det til og fungere..

Men gør hvad du føler er rigtig..
Hvis du orker og få nattesøvnen afbrudt , ja så er det jo bare super..
Og i løbet af dagen aftenen, så er det ien hvad du finder rigtig..
Lærke havde også flaske med i dp den første 1½ månede til om eftermiddagen. men hun gad den ikke.. Hun ville snaske i frugt og boller som de andre :)Så det blev stop efter hendes ønske kan man sige..

Mvh Pia.

Anmeld

16. juni 2008

Heidi B

Hej...
Vi stoppede med aftenflasken da drengene selv sagde fra. Synes ikke det har så meget med alder at gøre. Jeppe og Mikkel gad ikke mere, selvom deres mor og fra forgæves prøvede, fordi VI synes det var hyggeligt!!! nu er ritualet at de får noget vand at drikke fra en tudekop, og så i seng., Det fungere. Men savner at sidder med dem i favnen. Så nyd det!!!

(H)Heidi

Anmeld

16. juni 2008

MorCamilla

Hejsa..

Vi stoppede med sutteflasken da Mikkel var 1 år, på hans 1 års dag fik han den sidste sutteflaske (han havde ca 1½ måned forinden kun fået alm. sødmælk i flasken, inden han skulle sove)
Dagen efter hans fødselsdag, da det så blev sengetid fik han lidt sødmælk i en kop i stedet for, og det passede ham vist fint...

Knus fra Camilla.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.