Nu kan jeg også skrive under denne gruppe...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.380 visninger
19 svar
0 synes godt om
28. maj 2010

mullesmith2

Åh altså det er først nu man sådan er ved at falde til ro efter nyheden i forgårs til NF. Det var sku noget af det mest sindsyge jeg nogensinde har prøvet.

Jeg er begyndt at spekulere mere på om der er nogen gode råd fra andre tvillingemødre, som jeg ikke kan undvære  Har fået nogen råd og lidt forslag til bøger der er gode, men vil gerne vide om flere, vil suge oplysninger til mig om tvillinger, fødsler og deres udvikling i maven også. Det er jo helt spændende

Men kort sagt hvordan hånterede i nyheden om tvillinger og hvordan og hvad købte i fra starten til jeres tvillinger som i ikke kunne undvære?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Baby2010/2013

mullesmith2 skriver:

Åh altså det er først nu man sådan er ved at falde til ro efter nyheden i forgårs til NF. Det var sku noget af det mest sindsyge jeg nogensinde har prøvet.

Jeg er begyndt at spekulere mere på om der er nogen gode råd fra andre tvillingemødre, som jeg ikke kan undvære  Har fået nogen råd og lidt forslag til bøger der er gode, men vil gerne vide om flere, vil suge oplysninger til mig om tvillinger, fødsler og deres udvikling i maven også. Det er jo helt spændende

Men kort sagt hvordan hånterede i nyheden om tvillinger og hvordan og hvad købte i fra starten til jeres tvillinger som i ikke kunne undvære?

Jeg vil da lige starte med at ønske dig/jer mange gange tillykke med den dejlige nyhed  Hvor er det da bare fantastisk!

Jeg er selv 11+4 nu, og går ikke ud fra at jeg har tvillinger i mavsen, men hvem ved  Så jeg har ingen god råd til dig, andet end jeg er sikker på det bliver helt fantastisk, selvom det sikkert er ret overvælende for jer!

Anmeld

28. maj 2010

Malene84

mullesmith2 skriver:

haaiii og mange gange tillykke med nyheden

uh du spørg meget bredt - hehe!! men jeg vil da elske, hvis jeg hjælpe dig. Du må spørge undervej i din graviditet, hvis der blir noget. Et godt råd, er at få styr på så meget så mulig - så tidlig så mulig (da man jo aldrig ved, hvornår de kan finde på at komme ud) og selvom du måske føler, at du har overskud osv. så har du det ikke de sidste 2 måneder - det er hårdt for kroppen at bære tvillinger, og den har brug for at slappe af og samle kræfter!!!

Et andet godt råd er, at tage alt hvad der står af indkøbslister med ro - det er bestemt ikke alt man behøver, og slet ikke at man behøver to. En god idé er at samle dine indkøb, så får du mere rabat og flere ting for pengene.

Min kæreste og jeg blev sendt til Hvidovre hospital med beskeden om at jeg var gravid, men at fosteret nok sad uden for livmoderen (min læge undersøgte mig, forid jeg havde stærke smerter). Nå, så vi tog til Hvidovre og var ulykkelige - men det blev hurtigt erstattet af en latter imellem kæresten, mig og de to sygeplejersker - da det viste sig at der var 2 små hjertebankende mirakler i maven. I bussen på vej hjem (tager en time) sad vi bare og gloede ud i luften - hver gang vi kiggede på hinanden begyndte vi at skraldgrine. Vi kunne slet ikke tage det seriøst, at vores første forsøg på at blive gravide var lykkedes og at der så var to.

Jeg gik iøvrigt fuld tid, og fødte begge børn selv  i uge 38+1  de havde begge en kampvægt på over 3 kilo.

Nå husk at spørg, hvis der er noget du tror jeg kan hjælpe med. endnu en gang tillykke med det.

Anmeld

28. maj 2010

Milka

mullesmith2 skriver:

wow, tillykke!!

jeg var meget længe om at fatte at jeg ventede tvillinger, der gik nok godt en måned før jeg helt kaperede det

tag det med ro, mærk efter hvordan du har det, og giv dig selv tid til at lade det synke ind. det er stort!

du spørger bare hvis der er noget specifikt du vil vide

knus camilla

Anmeld

28. maj 2010

helora

mullesmith2 skriver:

Et STORT TILLYKKE. Det er bare den vildeste besked at få.

Der er selvfølgelig nogle praktiske ting, der skal tænkes ind i graviditeten, men det skal nok komme helt naturligt. Så lad endelig være med at stresse over det og brug den tid du skal for at vænne dig til tanken.

Jeg kan anbefale 'Bogen om Tvillinger' af Joan Tønder Grønning. Den hyggede jeg mig med under min graviditet, og den hjalp mig til at få styr på nogle af de mange tanker, der natuligt trænger sig på når man venter tvillinger.

Knus Helga (mor til tvillingepiger på 3 år)

Anmeld

28. maj 2010

mullesmith2

Malene84 skriver:

uh du spørg meget bredt - hehe!! men jeg vil da elske, hvis jeg hjælpe dig. Du må spørge undervej i din graviditet, hvis der blir noget. Et godt råd, er at få styr på så meget så mulig - så tidlig så mulig (da man jo aldrig ved, hvornår de kan finde på at komme ud) og selvom du måske føler, at du har overskud osv. så har du det ikke de sidste 2 måneder - det er hårdt for kroppen at bære tvillinger, og den har brug for at slappe af og samle kræfter!!!

Et andet godt råd er, at tage alt hvad der står af indkøbslister med ro - det er bestemt ikke alt man behøver, og slet ikke at man behøver to. En god idé er at samle dine indkøb, så får du mere rabat og flere ting for pengene.

Min kæreste og jeg blev sendt til Hvidovre hospital med beskeden om at jeg var gravid, men at fosteret nok sad uden for livmoderen (min læge undersøgte mig, forid jeg havde stærke smerter). Nå, så vi tog til Hvidovre og var ulykkelige - men det blev hurtigt erstattet af en latter imellem kæresten, mig og de to sygeplejersker - da det viste sig at der var 2 små hjertebankende mirakler i maven. I bussen på vej hjem (tager en time) sad vi bare og gloede ud i luften - hver gang vi kiggede på hinanden begyndte vi at skraldgrine. Vi kunne slet ikke tage det seriøst, at vores første forsøg på at blive gravide var lykkedes og at der så var to.

Jeg gik iøvrigt fuld tid, og fødte begge børn selv  i uge 38+1  de havde begge en kampvægt på over 3 kilo.

Nå husk at spørg, hvis der er noget du tror jeg kan hjælpe med. endnu en gang tillykke med det.

Det er da fantastisk hehe at der var to selvom de troede noget helt andet  hvad var det så for nogen smerter du havde så? håber også jeg kan føde begge tvillinger selv og gå tiden ud. Hvad havde i købt fra starten??

Jeg tænker ik på jeg skal have så meget andet en hvis der bare var en, bortset fra dobbelt af det hele 

Anmeld

28. maj 2010

mullesmith2

helora skriver:

Et STORT TILLYKKE. Det er bare den vildeste besked at få.

Der er selvfølgelig nogle praktiske ting, der skal tænkes ind i graviditeten, men det skal nok komme helt naturligt. Så lad endelig være med at stresse over det og brug den tid du skal for at vænne dig til tanken.

Jeg kan anbefale 'Bogen om Tvillinger' af Joan Tønder Grønning. Den hyggede jeg mig med under min graviditet, og den hjalp mig til at få styr på nogle af de mange tanker, der natuligt trænger sig på når man venter tvillinger.

Knus Helga (mor til tvillingepiger på 3 år)

Ja det er stort, og glædeligt  hvad tænkte du da du fik afvide der var to?? hvad gjorde i med seng om natten? jeg aner ik om jeg skal have en større seng eller jeg bare kan have dem begge i en tremmeseng sammen.

Anmeld

28. maj 2010

Leonora

Malene84 skriver:

Hej

Vil bare lige sige at jeg synes dine drenge ser SÅ lækre ud...(altså de to små...HA ha ha ha)...Nej de ser søde ud. Blir skruk igen. Kan se at du er fra 2300 kbh s... bor selv der og mener også at have set dig

Nå men held og lykke med dine skønne bebser

Knus Louise

Anmeld

28. maj 2010

Malene84

mullesmith2 skriver:

Ja det er stort, og glædeligt  hvad tænkte du da du fik afvide der var to?? hvad gjorde i med seng om natten? jeg aner ik om jeg skal have en større seng eller jeg bare kan have dem begge i en tremmeseng sammen.

Jeg ville råde dig til at have to senge - men det kommer an på om du fra starten af vil stille liftene ned i sengen eller hvad du har tænkt dig. Vi har dem nemlig inde hos os, de sover slet ikke i deres senge på deres værelser endnu

Vi havde fra start af - ALT!!!! haha. senge med alt, pusleplads (med alt tilbehør), tøj til de blir 1 år (bare fordi jeg altid har været en samler) - men du har ret, du skal have det man normalt skal have, bare to af noget af det

Anmeld

28. maj 2010

helora

mullesmith2 skriver:

Reaktionen var en blanding af chok og glæde. Vi har en del tvillinger i familien, så vi vidste godt, at der var en vis chance for, at det også ville ske for os. Så vi havde snakket det godt igennem. Derfor nok mest glæde

Jeg må ærligt indrømme, at vi ikke havde sat os voldsomt meget i, hvordan det var bedst for babyer at sove osv. Jeg var ikke medlem af nogle babyfora dengang . Vi havde arvet en (enmands)tremmeseng fra min bror, og min svigerfar udvidede den til en dobbeltseng. Den kunne lige nøjagtig stå i vores soveværelse ved siden af min side af sengen, så jeg bare kunne række en hånd op til dem, hvis de skulle trøstes lidt. Det fungerede upåklageligt, og jeg tror de fandt stor tryghed i at sove ved siden af hinanden.

Når jeg her på baby.dk læser om alle de overvejelser kommende forældre gør sig om den første tid, er jeg faktisk lidt glad for, at jeg ikke var på et babyforum dengang jeg selv var gravid, for jeg tror ærligt talt, at jeg ville blive snotforvirret . Men mit råd er, at du bare skal stole på din sunde fornuft. Ingen babyer er ens, så jeg tror man må prøve sig frem og se, hvad der fungerer bedst.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.