At tage sig sammen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

440 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. juni 2008

Rasmine

Hvorfor er det så svært?
Hvor er energien til at få styr på rodet i kælderen, eller til at få styr på de evindelige stakke af papirer, gamle lønsedler og alle mulige andre kuverter fra offentlige instanser?
Det er jo MEGA fedt, når man er færdig med at få ryddet op.

Trænger man bare så meget til at komme på job igen?
-Hvorfor kan man ikke bare tage sig sammen, nu har man jo tiden til det?
Grr...

Har I andre det også sådan, eller gør I det bare?
Var kommet godt igang med at rydde ud, men er gået i stå.

Mette - ugidelig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2008

Rasmine

PS: er det det som på moderne hedder overspringshandlinger?

Anmeld

16. juni 2008

Loggidut

her flyder det...og jeg siger hver dag til michael...i morgen...og nada sker der!

jeg har et hænge parti med en regning jeg skal have betalt, men kan stadig ikke tage mig sammen...!

så du er ikke alene...

og ja måske skal man bare på job igen

Anmeld

16. juni 2008

ka li ja

nej jeg er helt 100 på at jeg i hvert fald ikke får lavet mere af at begynde på job!! så har jeg da slet ikke tid.

jeg er go til at få lavet ufornuftige ting... det der ikke handler om oprydning og rengøring og sortering!!!
fx surfe på nettet, lave billeder osv.. noget det kun er mig der kan bruge til noget....
om lidt skal vi ud og besøge grynt, så lidt fornuftigt skal vi da lave. så må vi håbe drengene ikke vælter hele hytten.
og så er der jo børnehave start i morgen, det blir så skønt, så kan det jo rent faktisk ske at jeg får styr på arthurs værelse.. vores sengeskrog står stadig der inde og fylder. så jeg ikke kan rykke med hans seng. den skal væk fra lys kontakten nu!!! den lille orm leger med lyset!!!

lad os se om det hjælper at den store kommer afsted!!

Anmeld

16. juni 2008

Plysbjørnen

Tja hvis jeg viste hvorfor det var så svært så skulle jeg nok svare dig... Men seriøst jeg aner det ikke, for jeg har jo selv de samme problemer... Diverse papirer og skidt og skrammel der ligger og flyder... Men jo man tænker det når jeg i morgen... det når jeg i morgen... og ja lige pludselig skal man til at starte i arbejde og så er det for sent...

Betina1978

Anmeld

16. juni 2008

Lise

Altså, jeg er mester i at bygge bunker af papirer med lønsedler, ulæste breve fra banken, noter fra forelæsninger, ubetalte regninger og alle mulige andre ting der ikke skal bruges til noget :)) Og Christian hader mine bunker, og jeg får jævnligt af vide at jeg skal rydde op...men jeg gør det ikke. Kan ikke overskue det. Og bunken generer mig jo ikke.

MEN når det så er sagt kan jeg fortælle at jeg har fået meget mere energi efter jeg er begyndt på arbejde igen. Det er skønt, for når jeg er træt, så er det på den gode måde fordi jeg har været igang, været ude, gjort mig nyttig og har brugt mit hoved. Det giver mig så meget energi at jeg kan blive helt høj af det. Som f.eks. idag hvor jeg har haft en super dag på job - havde masser af energi til Netto kl 17, at lave mad da jeg kom hjem bagefter, kysse kramme det trætte barn, spise med overtræt barn, putte overtræt barn der ikke ville sove, og jeg er stadig glad :) Og vasketøjskurven er næsten tom, opvasken er taget, og der ligger kun lidt legetøj på stuegulvet. Det trænger ikke engang til at blive støvsuget!

Jeg kan for mit vedkommende sige at jeg for alvor trængte til at komme på job. Jeg har et stort behov for at bruge knolden og at føle mig nyttig på en arbejdsplads - selvom jeg har hygget mig herhjemme på barsel med Simon, som er verdens dejligste dreng, så kan jeg nu efter jeg er kommet på job, slet ikke overskue nogensinde at skulle på barsel igen. For jeg går jo helt i stå.. kunne nok finde energi til opvask, oprydning, tøjvask mv, men man ordner det hele bare for at starte forfra igen. GAB!

Nå, sikke en masse plidderpladder... mon jeg mistede tråden lidt? nu stopper jeg i hvert fald!

Anmeld

16. juni 2008

Rasmine

Lise skriver:

Altså, jeg er mester i at bygge bunker af papirer med lønsedler, ulæste breve fra banken, noter fra forelæsninger, ubetalte regninger og alle mulige andre ting der ikke skal bruges til noget :)) Og Christian hader mine bunker, og jeg får jævnligt af vide at jeg skal rydde op...men jeg gør det ikke. Kan ikke overskue det. Og bunken generer mig jo ikke.

MEN når det så er sagt kan jeg fortælle at jeg har fået meget mere energi efter jeg er begyndt på arbejde igen. Det er skønt, for når jeg er træt, så er det på den gode måde fordi jeg har været igang, været ude, gjort mig nyttig og har brugt mit hoved. Det giver mig så meget energi at jeg kan blive helt høj af det. Som f.eks. idag hvor jeg har haft en super dag på job - havde masser af energi til Netto kl 17, at lave mad da jeg kom hjem bagefter, kysse kramme det trætte barn, spise med overtræt barn, putte overtræt barn der ikke ville sove, og jeg er stadig glad :) Og vasketøjskurven er næsten tom, opvasken er taget, og der ligger kun lidt legetøj på stuegulvet. Det trænger ikke engang til at blive støvsuget!

Jeg kan for mit vedkommende sige at jeg for alvor trængte til at komme på job. Jeg har et stort behov for at bruge knolden og at føle mig nyttig på en arbejdsplads - selvom jeg har hygget mig herhjemme på barsel med Simon, som er verdens dejligste dreng, så kan jeg nu efter jeg er kommet på job, slet ikke overskue nogensinde at skulle på barsel igen. For jeg går jo helt i stå.. kunne nok finde energi til opvask, oprydning, tøjvask mv, men man ordner det hele bare for at starte forfra igen. GAB!

Nå, sikke en masse plidderpladder... mon jeg mistede tråden lidt? nu stopper jeg i hvert fald!

Det er ikke pladder.
Glæder mig afsindigt til at skulle starte i praktik...
Håber også jeg får bare lidt af den energi, du har fået, ved at gå på job igen.

Anmeld

16. juni 2008

birgittemarie

Det er ikke pladder.
Glæder mig afsindigt til at skulle starte i praktik...
Håber også jeg får bare lidt af den energi, du har fået, ved at gå på job igen.

Så må det være det, der plager dig også og derfor må det blive bedre, når du starter på job igen, så nu kan du lige så godt nyde din ferie, lade bunker være bunker og lave noget, du har lyst til i stedet for.
Du kan jo også lide af eftereksamens-tomrums-stress. Når jeg har været til eksamen eller lavet en forestilling eller koncert eller et eller andet andet, der har fyldt hele min bevidsthed et stykke tid og som jeg ikke har kunnet tænke hen på den anden side af, har jeg også tit haft det som dig. Kolapset fuldstændigt og ikke kunnet andet end at sidde halvdeprim i et hjørne og spekulere på, hvem det lige var, jeg var før jeg landede her. Det må være en slags jetlag...

På den anden side. Hvis du virkelig har lyst til at rydde op, men bare ikke gider, kan jeg anbefale bogen Bo bedre med Feng SHui af Karen Kingston 8D Nøj, hvor fik jeg smidt ud og flyttet rundt og ryddet op med helt nye tanker om mit liv, da jeg havde læst den og jeg er ellers en rigtig gemmer, der aldrig har kunnet sige farvel til noget som helst, inklusive slikpapir fra særlige stunder, stofrester, jeg måske kan bruge en dag og tekniske dimser, der var faldet af noget, jeg ikke anede, hvad var. Man bliver SÅ lettet af at smide alt det gamle lort ud, for uanset, om man mener det generer en eller ej, så har alle de ting, man ejer en lille plads i ens hjerne og optager derfor pladsen for noget ny energi.

Knus fra B

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.