Smertelindring ved hjemmesfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2010

Low

Jeg har fået udleveret en"opskrift" til den med ingefærklude på Hvidovre Hospital da jeg var til forældre aften. Det lyder til at skulle virke godt men jeg har ikke prøvet det eller kender heller ikke nogle der har.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2010

Hava

Jeg brugte et chiliplaster, da jeg fødte for snart to uger siden. Det gav virkelig god varme til lænden - ligesom at have en varm klud på hele tiden, så det kan jeg anbefale.

Ang. akupunktur, så virker det for nogle og andre ikke. Jeg havde stort udbytte af det. Så prøv endelig. Det gir højst et lille uvirksomt prik.

Anmeld

10. juni 2010

ML

Tak for svar. Det er rart at have lidt alternativer så man kan prøve sig frem med hvad der virker for en selv.

Anmeld

10. juni 2010

Mumto3

Ingefærklude.....jeps, dem har jeg brugt. Jeg var rigtig glad for dem. Ved min fødsel nr. 2 blev jeg overflyttet til hospitalet og der tog jordemoderen mine ingefærdklude med, fordi hun havde så gode erfaringer med dem. Jeg var også rigtig glad for dem.

Anmeld

10. juni 2010

Corn

Low skriver:

Jeg har fået udleveret en"opskrift" til den med ingefærklude på Hvidovre Hospital da jeg var til forældre aften. Det lyder til at skulle virke godt men jeg har ikke prøvet det eller kender heller ikke nogle der har.

Vil du dele opskriften??

Alt er vel værd at prøve

Anmeld

10. juni 2010

Low

Macaab skriver:

Vil du dele opskriften??

Alt er vel værd at prøve

Opskrift på smertelindrende ingefærklude:

Ingredienser:

• 2 Ingefærrødder
  • 1 Rivejern
  • 1 Hvid strømpe
  • 1 Elastik
  • Gryde
  • 8 klude (ex. af et gammelt håndklæde) á 15 x 35 cm

Fremgangsmåde:

Rødderne rives groft med skræl og kommes i strømpen, som lukkes med elastikken. 1½ liter vand koges i gryden. Når vandet koger, kommes ingefærstrømpen i vandet og koges under lavt blus i ca. 15 minutter. Herefter tages gryden af varmen og kludene kommes i gryden. Strømpen skal ikke tages op. Kludene er klar til brug, når de kan tages op uden, at man skolder sig. Kludene lægges direkte på huden for eksempel  lænd og skamben. Når kludene er kolde tages nye fra gryden. Ingefærvandet inklusiv klude kan genopvarmes under lavt blus.

Jeg har lige skrevet det ned fra et papir som jeg fik udleveret.

Anmeld

10. juni 2010

Corn

Low skriver:

Opskrift på smertelindrende ingefærklude:

Ingredienser:

• 2 Ingefærrødder
  • 1 Rivejern
  • 1 Hvid strømpe
  • 1 Elastik
  • Gryde
  • 8 klude (ex. af et gammelt håndklæde) á 15 x 35 cm

Fremgangsmåde:

Rødderne rives groft med skræl og kommes i strømpen, som lukkes med elastikken. 1½ liter vand koges i gryden. Når vandet koger, kommes ingefærstrømpen i vandet og koges under lavt blus i ca. 15 minutter. Herefter tages gryden af varmen og kludene kommes i gryden. Strømpen skal ikke tages op. Kludene er klar til brug, når de kan tages op uden, at man skolder sig. Kludene lægges direkte på huden for eksempel  lænd og skamben. Når kludene er kolde tages nye fra gryden. Ingefærvandet inklusiv klude kan genopvarmes under lavt blus.

Jeg har lige skrevet det ned fra et papir som jeg fik udleveret.

Tusind tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.