Smertelindring ved hjemmesfødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.543 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. maj 2010

ML

Nu nærmer det sig forhåbentlig snart min fødsel her i hjemmet (to uger til termin), og jeg vil derfor høre om der er nogen med gode erfaringer mht. smertelindring ved hjemmefødsel?

Har hørt om ingefærklude og chilliplaster, men nogen som kender til dette? Eller har andre gode råd?

Jeg skal ikke have badekar, da jeg egentlig tror (eller håber?!) det kommer til at gå ganske hurtigt og jeg i så fald vil kunne klare mig med et varmt brusebad, hvis det er.

Det er sjovt hvordan denne fødsel ikke fylder så meget i min bevidsthed, som den første fødsel gjorde. Glæder mig mere til tiden efter og se og opleve baby end selve fødselsprocessen. Men det er nok meget almindeligt når det ikke er første gang...

Men derfor vil jeg selvfølgelig gerne have det bliver en god oplevelse og håber derfor på lidt råd og tips fra Jer! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2010

Corn

Jeg kender ikke de produkter du nævner, er også på vej mod min første hjemmefødsel.

Jeg er dog enig i, at fødslen ikke fylder i mit hoved, da jeg er sikker på, at bare det at være hjemme, vil være en lindring i sig selv. Jeg skal heller ikke føde i kar, da jeg er meget rastløs i fødsel og bare ser frem til, at kunne bevæge mig rundt i mit eget trygge hjem...

Majken 35+0

Anmeld

28. maj 2010

ML

Tak for svar. Du har nok ret, bare det at man ved det skal foregå i hjemmet gør at man er rolig og afslappet omkring det hele. Plus at så er det jo til at overkomme med smerterne, når man ser hvad der kommer ud af det! Held og lykke med din fødsel når du kommer så langt!

Anmeld

30. maj 2010

Corn

ML skriver:

Tak for svar. Du har nok ret, bare det at man ved det skal foregå i hjemmet gør at man er rolig og afslappet omkring det hele. Plus at så er det jo til at overkomme med smerterne, når man ser hvad der kommer ud af det! Held og lykke med din fødsel når du kommer så langt!

Bare tanken om ikke at skulle ud i bil med veer og have afleveret de store mens jeg pruster i bilen... Den tanke er ren morfin for mig

Anmeld

30. maj 2010

Tina2

Jeg kender heller ikke det du nævner, jeg skal også føde hjemme, dog i kar.....

Sidst fødte jeg i vand på sygehuset og fik ingen smertelindring, jeg har nærmest ikke ondt ved udvidelsesveerne overhovedet (fik det først ved 9 cm) og så fødte jeg en kæmpe dreng i 4 presseveer så det var slet ikke nødvendigt her :-)

Første gang fødte jeg på en briks på sygehuset og min datter var stjernekigger... Fik akupunktur hvilket ikke hjalp overhovedet og fik så noget bedøvelse forneden da hun skulle ud... Ellers ingenting....

For mig er det vigtigste at komme til at føde i vand (er derfor jeg føder hjemme, da jeg ikke tør løbe den risiko at en af de to stuer med kar i Aalborg er optaget), så det er lindring nok for mig :-)

Anmeld

3. juni 2010

ML

Jeg er sikker på at vand virker rigtig godt for mange.  For mig er tanken om alt det praktiske omkring det dog lidt overvældende, og jeg vil hellere have min mand til at hjælpe og massere mig end at stresse rundt med at fylde et kar.

Men jeg har nu anskaffet mig noget chiliplaster som kan købes hos Amoxa.dk som har kontorer i Kbh, hvis det har interesse for andre. Tror også de sender rundt til resten af landet.

Det sættes så på lænden når veerne går i gang og skulle give rigtig god lindring til de musler. Skal nok komme med en opdatering på hvordan det virkede når jeg forhåbentlig snart får brug for det!

Anmeld

5. juni 2010

Mi

Jeg fødte hjemme sidste år i et fødekar vi havde købt i england over nettet. Det var bare den bedste smertelindring. Jeg havde først ondt de sidste 10min inden presseveerne, men der tænkte jeg, at uden vandet havde jeg ikke klaret det. Fantastisk oplevelse at føde i vand og selv tage imod min dejlige datter.

Der var faktisk ikke særlig meget praktisk arbejde ved karet. Det var pustet op på forhånd, så skulle bare fyldes og tømmes.

Mvh Marianne

Anmeld

9. juni 2010

msax

MarianneSonne skriver:

Jeg fødte hjemme sidste år i et fødekar vi havde købt i england over nettet. Det var bare den bedste smertelindring. Jeg havde først ondt de sidste 10min inden presseveerne, men der tænkte jeg, at uden vandet havde jeg ikke klaret det. Fantastisk oplevelse at føde i vand og selv tage imod min dejlige datter.

Der var faktisk ikke særlig meget praktisk arbejde ved karet. Det var pustet op på forhånd, så skulle bare fyldes og tømmes.

Mvh Marianne

Jeg er da lige lidt nysgerrig på hvilken netside du købte det på. Jeg sad igår aftes/nat og så mig helt blind på fødekar.

Jeg håber også meget på en hjemmefødsel og rigtig gerne i vand. Jeg har termin 4. august, så tænker det er ved at være op over hvis jeg skal nå at bestille et kar hjem.

SMIL fra Mette 32+0

Anmeld

9. juni 2010

Mi

Jeg købte  mit over ebay.co.uk, brugt, men det kan også købes fra nyt, både på den hjemmeside og på firmaets hjemmeside. Prøv at google birthpool in a box. Det var den jeg havde og den var helt vild god. Dens sider var meget stabile og så var bunden også oppustet. Der er også en som hedder made in water, men den har jeg ingen erfaringer i. Jeg har solgt mit kar bagefter.

Du skriver bare hvis du har flere spørgsmål.

Mvh Marianne

Anmeld

9. juni 2010

Tina2

Det kar vi har købt skal bare sættes til vandhanen når det er pustet op, og så passer det jo sig selv mens det blir fyldt op.... Og bagefter pumper det selv vandet ud med pumpe.... Så min mand skal skam heller ikke bruge tiden på at fylde kar

Mit er fra mamaslife.....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.