Synes her er begyndt at blive stille?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

MTS

Risen skriver:

Dejligt du er ved at være på toppen ! .. Hvornår er det du har termin? Er det lige om hjørnet eller husker jeg det som lidt senere ?.. 

Ville ønske jeg havde det som dig og bare var helt cool med fødsel osv, men er total i tænkeboks omkring alt.. Gennemtænker absolut ALTING til mindste detalje .. hehe lidt skørt.. 

Jeg har først termin den 14 juli, så jeg skal nok også kunne nå at gå i panik over det med fødseln. Syns bare det det er svært at tænke så meget over når man ikke ved hvordan man kommer til at ha det og hvor ondt det gør og alt andet. Jeg prøver bare tænke at jeg må ta det som det kommer.

Jeg var også på rundtur på syghuset idag, og det hjælp meget at få se en fødselsstue og de forskellige ting de bruger ved en fødsel.

Tror det ville være mere mærkeligt hvis man slet ikke hade noget at gå i panik over, og særligt når det er første gang Og du kommer jo også til at være velforberedt når du nu tænker tingene igennem så meget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. maj 2010

saxa

Risen skriver:

Uh du har da også nok at se til så hva ? .. Barn og opgave ! ! God tidsdrivende kombination .. 

Hvordan kan det være du først får svar på det i uge 34? Hvad ønsker du selv? 

Knus

Ja der er nok at se til pt.

Fodi jeg skal til undersøgelse på sygehuset i uge 34 hvor de skal vurdere om jeg skal have et PKS.. Jeg ønsker selv at føde vaginalt!! Og det sagde jeg også til lægen jeg snakkede med efter NF.. Men jeg fik min datter ved AKS og der siger de så nu (Først nu!?!) at mit bækken var for smalt, derfor hun skulle tages ved AKS.. Hvor jeg hele tiden har troet at det var hovedet der sad skævt fast i bækkenet - hvilket det også gjorde.. Men nu mener de så også det andet

Anmeld

27. maj 2010

Anne85

Malin skriver:

Puha det lyder bare som om du har så meget energi. Jeg kan slet ikke holde til at være igang i så mange timer. Nok derfor jeg er stresset, fordi jeg ved at jeg kun kan holde til at lave nogle få ting hver dag. Glæder mig til barsel i hvert fald. Bare lige et par uger endnu.

Nej tværtimod... har bar eingen energi... så det er noget med kun at have et "projekt" om dagen.... Synes specielt det er hårdt i denne uge - min kære mand har aftenvagt så er selv med den store om eftermiddagen og aftenen og kan godt mærke at jeg bare overhovedet ikke har energi til meget andet end lige få lavet lidt mad til os og så ellers hygge i sofaen med bøger osv... bare ikke nemt når man har en dejlig aktiv dreng der meget hellere vil ud og spille fodbold eller lignende med mor

Du er ikke gået på barsel endnu?? Det gjorde jeg jo for snart en måned siden så det giver jo også lidt ekstra tid

Nå - dagens projekt - få vasket madres, himmel osv til leandervuggen og forhåbentlig få gennemskuet hvordan søren jeg samler den igen - og ud over den sædvanlige rengøring osv er det vist også hvad jeg kan klare idag  ARGH... ønsker mig noget mere energi

Anmeld

27. maj 2010

Anne85

Risen skriver:

Ja et eller andet tidspunkt skal man jo lige tænke over det .. Det var næsten min første tanke da jeg blev gravid.. Det må være så anderledes når man skal have nummer 2.. Ikke nær så mange bekymringer og man tager det hele i et mere afslappet tempo (virker ihvert fald sådan).. 

Uh den der yoga, den må du lige fortælle lidt mere om? Er det god hjælp til fødslen eller? 

Nogle ting tager man nok langt mere afslappet... og så er der andre ting som jeg tror jeg bekymrer mig frygteligt over som jeg ikke synes jeg spekulerede så meget i første gang.

Men søde Risen - du må ikke være så nervøs for fødslen. Læs alt hvad du kan om det, se evt nogle udsendelser om fødsler, skriv en "ønskeseddel" over din fødsel og aflever den når du kommer på fødegangen. Jeg købte en dvd sidste gang - har desværre solgt den, men mener den hed "barn på vej" eller sådan noget... den var skide god - mener man så en fødsel, fik rundvisning på en fødestue, hørte om smertelindrende metoder, amning, barnets første tid osv osv

Skal nok lige opdatere dig når jeg får taget mig sammen til at smide yoga dvd´en i maskinen

Anmeld

27. maj 2010

Corn

Jeg er så for vildt udmattet træt for tiden... Faktisk værre end i første trimester og det forstår jeg slet ikke. Dog har jeg fået at vide at bebs er en ordentlig bøf, hvilket nok også kan ses på, at jeg spiser vildt meget, men jeg tager ikke på, så tror simpelthen han tager alt hvad han kan... Og honest, det skal han ikke høre noget for...

Kan også mærke min graviditetshormoner går lidt ud over de to store, for sikke en hystade hende moren er... Tænder fuldstændig af ved det mindste.

Og så sover jeg af helveds til. Drømmer om natten op til flere forskelllige versioner af for tidlig fødsel (gæt selv hvad mit værste skrækscenarie er fordi jeg ikke kan overskue en indlæggelse)

Så nu vil jeg bare gerne nå 37+0, og så kan jeg få en anden ro...

Majken 34+6

Anmeld

27. maj 2010

Anne85

Macaab skriver:

Jeg er så for vildt udmattet træt for tiden... Faktisk værre end i første trimester og det forstår jeg slet ikke. Dog har jeg fået at vide at bebs er en ordentlig bøf, hvilket nok også kan ses på, at jeg spiser vildt meget, men jeg tager ikke på, så tror simpelthen han tager alt hvad han kan... Og honest, det skal han ikke høre noget for...

Kan også mærke min graviditetshormoner går lidt ud over de to store, for sikke en hystade hende moren er... Tænder fuldstændig af ved det mindste.

Og så sover jeg af helveds til. Drømmer om natten op til flere forskelllige versioner af for tidlig fødsel (gæt selv hvad mit værste skrækscenarie er fordi jeg ikke kan overskue en indlæggelse)

Så nu vil jeg bare gerne nå 37+0, og så kan jeg få en anden ro...

Majken 34+6

Hvor kan jeg bare se mig selv i alt det du skriver...

Jeg er SÅ træt for tiden... mere end jeg var i 1. trimester (og der var det slemt)... orker ingenting. Havde forestillet mig at jeg her de sidste uger skulle hygge med veninderne på cafe, shopping osv - men orker det ikke - kører jeg fx i kolding storcenter skal det kun være for at skulle ind i en enkelt eller to butikker (og når man er shop-o-holich som jeg er så siger det ikke så lidt)... orker heller ikke at få gjort HOVEDRENT, lavet mad til fryseren og alle de andre overskudsting jeg lige havde håbet jeg kunne få kalret inden hun melder sin ankomst. Underligt! Og min blodprocent er fin nok (dog i den lave ende) så det er vel heller ikke det. Tror simpelthen bare lillesøster suger energi ud af mig så hun kan vokse

Og ja, som du skriver er jeg også panisk angst for at skulle gå i fødsel nu... ved at hun jo egentlig er klar nok... men ved også at en fødsel nu formentlig vil kræve en indlæggelse så hun kan få noget sonde osv... og det magter jeg ikke når jeg også har storebror herhjemme. Så ja, det magiske tal er 37+0... er 35+0 idag så jeg har lovet mig selv at ta den med RO i de 14 dage og derefter kan jeg så gi den gas igen (hvis energien vender tilbage)

Anmeld

27. maj 2010

Corn

Hvor kan jeg bare se mig selv i alt det du skriver...

Jeg er SÅ træt for tiden... mere end jeg var i 1. trimester (og der var det slemt)... orker ingenting. Havde forestillet mig at jeg her de sidste uger skulle hygge med veninderne på cafe, shopping osv - men orker det ikke - kører jeg fx i kolding storcenter skal det kun være for at skulle ind i en enkelt eller to butikker (og når man er shop-o-holich som jeg er så siger det ikke så lidt)... orker heller ikke at få gjort HOVEDRENT, lavet mad til fryseren og alle de andre overskudsting jeg lige havde håbet jeg kunne få kalret inden hun melder sin ankomst. Underligt! Og min blodprocent er fin nok (dog i den lave ende) så det er vel heller ikke det. Tror simpelthen bare lillesøster suger energi ud af mig så hun kan vokse

Og ja, som du skriver er jeg også panisk angst for at skulle gå i fødsel nu... ved at hun jo egentlig er klar nok... men ved også at en fødsel nu formentlig vil kræve en indlæggelse så hun kan få noget sonde osv... og det magter jeg ikke når jeg også har storebror herhjemme. Så ja, det magiske tal er 37+0... er 35+0 idag så jeg har lovet mig selv at ta den med RO i de 14 dage og derefter kan jeg så gi den gas igen (hvis energien vender tilbage)

Ja min den ældste kom 36+0 og jeg blev sygemeldt til  sengeliggende i 29. uge med nummer to pga af veer og fødte så 38+6... er 35+0 i morgen og skal bare lige holde ham to uger mere... Så får jeg mere ro.

Anmeld

28. maj 2010

Anne85

Macaab skriver:

Ja min den ældste kom 36+0 og jeg blev sygemeldt til  sengeliggende i 29. uge med nummer to pga af veer og fødte så 38+6... er 35+0 i morgen og skal bare lige holde ham to uger mere... Så får jeg mere ro.

Hvordan var starten så for ham der kom 36+0?? Var I indlagt?? Ku han nøjes med at blive ammet elelr fik han sonde?? Ku han selv holde varmen eller var han i kuvøse?

Blir spændende om du så denne gang ender med at gå over tid

Anmeld

28. maj 2010

Corn

Anne85 skriver:

Hvordan var starten så for ham der kom 36+0?? Var I indlagt?? Ku han nøjes med at blive ammet elelr fik han sonde?? Ku han selv holde varmen eller var han i kuvøse?

Blir spændende om du så denne gang ender med at gå over tid

Han kunne ikke få varmen, så han var i varmekasse ca en halv time... Og så gav de ham lidt mælke erstatning det første døgn i engangssprøjte, men min mælk løb ret hurtigt til, så han blev ammet for resten.

Og så skulle vi være på barselsgangen i 2 dage før vi måtte komme på hotellet. og der orkede jeg ikke at være mere end to dage, så på tredje dag tog vi hjem, selvom de gerne ville have beholdt os til han ville have været 37+0.

Han har haft nemt til opkast, har haft svært ved at sove og har måtte lære at blive aet og nusset, hvilket nu er noget han virkelig nyder, men babymassage var aldrig noget for ham. Og så er han følsom, både psykisk og fysisk. Kan fx ikke holde ud at komme i brusebad, det er simpelthen at overstimulere ham, selv nu hvor han er 5 år. Men ellers gik han som 9 mdr, og snakkede som et vandfald til hans 1-års fødselsdag, så motorisk og sprogligt har han ingen mangler.

Men der er tydeligt forskel på ham og nr. 2, som blev født 38+6. Han elsker at lege med bruseren, var vild med babymassage, gylpede stort set ikke osv... Og så gik han som 11 mdr men snakkede lige hurtigt

Så hvis jeg kan få en baby inden termin, men efter 37+0 så er fuldt ud tilfreds

Anmeld

28. maj 2010

Anne85

Macaab skriver:

Han kunne ikke få varmen, så han var i varmekasse ca en halv time... Og så gav de ham lidt mælke erstatning det første døgn i engangssprøjte, men min mælk løb ret hurtigt til, så han blev ammet for resten.

Og så skulle vi være på barselsgangen i 2 dage før vi måtte komme på hotellet. og der orkede jeg ikke at være mere end to dage, så på tredje dag tog vi hjem, selvom de gerne ville have beholdt os til han ville have været 37+0.

Han har haft nemt til opkast, har haft svært ved at sove og har måtte lære at blive aet og nusset, hvilket nu er noget han virkelig nyder, men babymassage var aldrig noget for ham. Og så er han følsom, både psykisk og fysisk. Kan fx ikke holde ud at komme i brusebad, det er simpelthen at overstimulere ham, selv nu hvor han er 5 år. Men ellers gik han som 9 mdr, og snakkede som et vandfald til hans 1-års fødselsdag, så motorisk og sprogligt har han ingen mangler.

Men der er tydeligt forskel på ham og nr. 2, som blev født 38+6. Han elsker at lege med bruseren, var vild med babymassage, gylpede stort set ikke osv... Og så gik han som 11 mdr men snakkede lige hurtigt

Så hvis jeg kan få en baby inden termin, men efter 37+0 så er fuldt ud tilfreds

Hi hi... ja fra 37+0 er jeg også klar  men gisp... der er jo kun 13 dage til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.