Bøvlet baby....suk.....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

410 visninger
9 svar
0 synes godt om
15. juni 2008

Ny mor

Vi var til fest i går (familiefest, altså........) og det kan Marius ikke finde ud af??? Han vil bare ikke sove når vi er i byen om aftenen og bliver mere og mere umulig efterhånden som det bliver over hans sengetid.

Vi måtte køre hjem i utide, da vi bare ikke orkede mere hyl og brok, og så snart vi kom ud på motorvejen pludrede han løs og sov sødt efter 5 minutter......(?)

Vi har aldrig haft samme bøvl med Julius - han har altid kunne sove alle steder, bare vi var/er i nærheden.....så jeg aner ikke hvad der er rigtigt at gøre i forhold til Marius.....skal man blive hjemme eller?

Hvordan reagerer jeres pt. når i er ude efter deres sengetid og de skal sove indtil i kører hjem?

Birgitte, lidt nede og forvirret over i går.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2008

Marco2

Vi har også store udfordringer når vi er ude. Hun VIL bare IKKE sove ude. Sidst vi var ude endte det med at vi skiftedes til at gå rundt med barnevognen, så den ene af os i det mindste kunne ha' lidt socialt med dem vi nu var på bsøg hos. Og det endte med at jeg sagde slut lidt i ti, for nu ville jeg ikke mere.... Jeg har absolut ingen løsningsforslag, og jeg kan mærke på mig selv at jeg ikke rigtig gider at skulle ud til noget om aftenen med Emily. Så vi "ordner" det for det meste sådan at vi kan spise kl. 17 og så tage tidligt hjem. Det er røvirriterende, men orker heller ikke det andet bøvl. Synes det er trælst at der er kommet restriktioner på min "voksentid", og kan høre at "folk" bare siger: "jamen det skal hun da lære" "jaja skråt op" siger jeg bare...LOL Ved sgu ikke hvordan man kan gøre det?? Nå jeg sludrer vist bare og er ikke til megen hjælp. Vil hæfte mig på denne tråd, og se om der er nogle der ligger inde med nogle guldkorn, som jeg måske kan have lyst til at benytte mig af. Men Birgitte - det er sgu ikke første gang at Em og Marius har de samme probs!! AG

Anmeld

15. juni 2008

Plysbjørnen

Laura er heller ikke den store sover... ligger vi hende nogen steder for at hun skal sove, glem det, det gider hun bare ikke...

Men plejer at være heldig at kunne lulle hende i søvn i mine arme, men kan ikke ligge hende fra mig...

betina1978

Anmeld

15. juni 2008

Tikki

Hej - jeg er bestemt ikke til den store hjælp, for Iza er præcis som du beskriver, så vil egentligt nok bare lige give sympati og hælde lidt vand ud ;)
Vi har lige været i Jylland og besøge min mor og Iza har simpelthen været så træls at putte - om aftenen har hun skreget og skreget og skreget, så min mor blev helt ked af det og synes vi var nogle værre onde forældre, fordi vi insisterede på, at hun SKULLE sove kl. 19.30, som hun plejer Hun faldt først i søvn kl. 21.30 i går aftes. Og sidste weekend var vi også afsted og der skete det samme. Vi har altid bøvlet med det soveri, men har holdt fast i at gøre de samme ritualer hjemme som ud og overholde samme tidspunkter - det vi så har gjort forkert de sidste to weekender.....tror jeg...er, at vi putter på samme måde..altså lægger hende i hendes rejseseng, siger godnat og går ud. Det er fint herhjemme, for der kender hun til det hele, men hos min mor eller andre steder hun ikke kommer så tit, er det jo nok egentlig logisk, at hun bliver lidt utryg og gerne vil kunne se os, når hun falder i søvn. Så vi vil prøve at blive hos hende, når vi er ude og så ellers putte "normalt" når vi er hjemme...og så må det tage den tid det tager at putte , når vi er ude....men hellere det end skrigeri og dårlig stemning inden sengetid.

Nå, det blev lidt langt og egentligt ikke til meget hjælp :$:)

Anmeld

15. juni 2008

Lise

Os' her...suk... :( Faktisk har vi haft godt held med at putte ham andre steder - indtil for nylig. Nu kan det være ganske besværligt med hyl og skrig og meget træt baby. For to uger siden stormede vi pludselig ud af døren fra en fødselsdag da Simon var dybt ulykkelig. Han var så træt så træt, og han ville bare ikke sove dér. Vi prøvede både med hans barnevognskasse med (han var sur over ikke at kunne ligge på maven) og uden sele (han kravlede ud) og med en weekendseng. Han faldt i søvn i weekendsengen, men vågnede 1000 gange, og pludselig var det nok. I sidste weekend var vi hos mine forældre, hvor han også plejer at sove i en weekendseng. Han er altid lidt mere besværlig at putte hos dem, men det plejer at lykkes. Ikke denne aften... efter laaaaang tid med skrig og skrål og overtræt barn kom han ud i barnevognen sent om aftenen, og så sov han. Snork sov. Da vi gik ind i seng tog jeg ham med, hvor han bare sov videre... Tror jeg vil prøve barnevognen tidligere næste gang hvis der er mulighed for det.. Spændt på når vi om to uger står i Toscana UDEN vores elskede barnevogn. Meget spændt på om paraplyklapvognen som vi skal leje har samme effekt... :S

Anmeld

15. juni 2008

Marco2

Lise skriver:
Spændt på når vi om to uger står i Toscana UDEN vores elskede barnevogn. Meget spændt på om paraplyklapvognen som vi skal leje har samme effekt... :S

Ja, jeg er dæleme også spændt på hvordan det der sove-noget det kommer til at gå når vi om 3 uger står på Kreta uden barnevogn... I forvejen har vi pludselig fået et hyr med også at få hende til at sove i barnevognen om dagen, så jeg er da lidt nervøs for hvordan det kommer til at gå på sommerferien.... Men mon ikke det går? Vi må jo bare tage det hen ad vejen...

AG - glæder sig til ferie

Anmeld

15. juni 2008

Lise

Jeg ved ikke hvor lang tid i skal være afsted, men hvis jeg kender Simon ret kan han ikke holde sig vågen i to uger.. :D Tror de første dage bliver lidt bøvlede med nyt sted, ny vogn, varme og sådan noget...og så kommer det til at gå fint :) Også med Emily!

Anmeld

15. juni 2008

ka li ja

hva med om man kørete en tur i bilen med ham til han sov og så flyttede ham over i vogenen. vil han så sove vidre??
for så var det da et alternativ til ikke at skulle hjem hver gang!?

det skal lige siges at alexander ALDRIG sover når vi er ude. om kl så bliver 12! det kan være et enormt problem. som regel kan en film få ham til at falde ned, så han ikk er så vild. men vi får ham IKKE til at sove. så vi er som regel også altid de første der tager hjem... sådan er nogle børn åbenbart bare. det må vi leve med:D

Anmeld

16. juni 2008

Ny mor

Tak for feed back, tøser! Puha...så Marius er ikke den eneste der helst vil sove hjemme i sin seng om natten :-o Det bliver forhåbentlig lettere når han bliver større og kan sidde og se en film som Alexander etc......
Men kender i det, alle ville "hjælpe", og jo folk tilbød at gøre dit og dat jo mere forvirret blev Marius og os....og...ja, så var vi kedelige og kørte hjem.....
Birgitte (ikke altid spor klog på de unger.....)

Anmeld

16. juni 2008

ka li ja

Birgitte (ny mor) skriver:

Tak for feed back, tøser! Puha...så Marius er ikke den eneste der helst vil sove hjemme i sin seng om natten :-o Det bliver forhåbentlig lettere når han bliver større og kan sidde og se en film som Alexander etc......
Men kender i det, alle ville "hjælpe", og jo folk tilbød at gøre dit og dat jo mere forvirret blev Marius og os....og...ja, så var vi kedelige og kørte hjem.....
Birgitte (ikke altid spor klog på de unger.....)

jamen ved du hvad. det lød til at jeg ville være kørt hjem i samme tilfælde. det dutter bare ikke at alle folk vil prøve at trøste og putte unger!! og så tuder de først8(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.