Når livet bare går stærkt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
12 svar
0 synes godt om
25. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har lige ligget og krammet en totalt utrøstelig Idun i næsten en time... Stakkels pus. Alle de store tanker i det der lille hovede altså.

Nogenlunde, er summen det:

At det er super svært at forstå, at hun nu skal til at være storesøster og der VIRKELIG er en baby inde i mors mave. At babyen har det godt og ikke er syg eller noget.

Så er hun bange for at der skal ske mig, eller hendes far eller hendes lillesøster noget. Og jeg forsikrer hende at der ikke sker os noget.

Så syntes hun at det er skidesvært at blive stor ligepludselig. Det hele er lidt overvældende, med SFO og skole lige om lidt og alle de ting man pludselig skal og kan osv. Der sker bare så meget ligenu og jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal kunne det hele hulkede hun... Stakkels pusser!! Jeg kyssede tårerne væk og sagde til hende at hun ALTID kunne sige til mor og far, hvordan hun har det og at vi naturligvis vil gøre ALT for at hjælpe hende, så godt vi kan

Det lød ikke på hende at hun ikke troede at hun var elsket, men jeg brugte også meget tid på at forsikre hende, at vi ELSKER hende og vi ALDRIG vil holde op med at elske hende, eller elske hende, mindre fordi hendes lillesøster snart kommer Og heldigvis, så er der én mere der kan elske hende og hun kan elske...

... Men moar... der må altså aldrig ske dig noget, for du er bare den allerbedste mor man overhovedet kan få og jeg vil blive SÅ ked af det, hvis du ikke var her...

Lille pus!!!... det er store ord og store tanker at gå rundt med inde i hovedet. Jeg har godt kunne mærke på hende, at der er mange ting der kører rundt i den lille krop i øjeblikket og vi har brugt ekstra meget tid på at nusse hende og kramme hende og bekræfte hende i vores kærlighed til hende osv. Men det er første gang hun har sat ord på det, så godt som hun kunne. Det var flot syntes jeg og jeg føler mig glad over at jeg mere ved, hvad jeg kan hjælpe hende til at løfte af hendes små skuldre. Hun skal slet ikke gå med det alene...!!

Så puha lille skat altså!! Eller lille store Skat, der bare er der hvor livet går rigtig hurtigt i øjeblikket... Godt jeg snart går på barsel, så jeg kan bruge rigtig meget tid på at få tingene til at gå langsommere for hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

4kløver

ja store tanker til den lille pige men hvor er hun da bare kærlig

Anmeld

25. maj 2010

dorthemus

Åh men den lille skat dog  ja det er sørme store tanker at bøvle rundt med...godt at du kunne være der og holde om hende så hun kunne få luft.

Der sker jo også bare så meget i hendes liv lige nu..og i dette år, i det hele taget: blevet seks år, startet i SFO, bliver snart storesøster og skal i skole efetr sommerferien...pyhhh, det ville føles stort, selv for en voksen!

Glæder mig til at hygge med jer på fredag  

til Idun...

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

dorthemus skriver:

Åh men den lille skat dog  ja det er sørme store tanker at bøvle rundt med...godt at du kunne være der og holde om hende så hun kunne få luft.

Der sker jo også bare så meget i hendes liv lige nu..og i dette år, i det hele taget: blevet seks år, startet i SFO, bliver snart storesøster og skal i skole efetr sommerferien...pyhhh, det ville føles stort, selv for en voksen!

Glæder mig til at hygge med jer på fredag  

til Idun...

DET gldæer vi os også til Så kan hun ENDELIG komme i Build a bear igen og købe en gave til Lillepus hehe så vi tager en københavner dag, efter 25 ugers undersøgelse hos lægen

Anmeld

25. maj 2010

Silvermist1

Jeg har lige siddet og snøftet over dit indlæg og på samme tidspunkt blevet helt varm om hjertet, sikke en kærlighedshistorie  

Ja livet går stærkt, drønstærkt. Til tider, alt alt for stærkt. Jeg har selv to dejlige piger. Min ældste pige Isabella, som jo slet ikke er stor endnu, blev storesøster til lille Victoria for 8 mån siden. Fantastiskt, men hårdt. Hun har klaret det så flot, men det har da været hårdt i perioder at skulle dele alt det man før havde for sig selv. Selvom hun ikke 100% kan sætte ord på sine følelser, så har vi også trøstet meget, fordi at hun har haft brug for ekstra omsorg, nærvær og opmærksomhed. Fortalt hende at vi elsker hende lige så højt som vi altid har gjort, ligget inde hos hende om aftenen og hun har fået lov til at få sutteflaske i mors arme, ligesom lillesøster får 

Men hvor er det skønt. Hvor er det ubeskrivelig fantastiskt at se mine to dejlige piger sammen. Hvert eneste smil de giver hinanden, smelter mit moderhjerte

Mine super dejlige børn. Isabella, den dygtige og omsorgsfulde storesøster og lillesøster Victoria, hvis øjne stråler hver gang hun ser sin storesøster

Dit indlæg oser af varme og kærlighed. Din "store" dejlige pige er utrolig dygtig til at udtrykke sig selv, synes jeg. Hun åbner sig og giver udtryk for sin omsorg og sine bekymringer. Det er flot og smukt. Sikke meget kærlighed, dejlig mor og datter

Skønt skønt indlæg.

Anmeld

25. maj 2010

Moderator

Silvermist skriver:

Jeg har lige siddet og snøftet over dit indlæg og på samme tidspunkt blevet helt varm om hjertet, sikke en kærlighedshistorie  

Ja livet går stærkt, drønstærkt. Til tider, allt alt for stærkt. Jeg har selv to dejlige piger. Min ældste pige Isabella, som jo slet ikke er stor endnu, blev storesøster til lille Victoria for 8 mån siden. Fantastiskt, men hårdt. Hun har klaret det så flot, men det har da været hårdt i perioder at skulle dele alt det man før havde for sig selv. Selvom hun ikke kan sætte ord på sine følelser, så har vi også trøstet meget, fordi at hun har haft brug for ekstra omsorg, nærvær og opmærksomhed. Fortalt hende at vi elsker hende ligesåhøjt som vi altid har gjort, ligget inde hos hende om aftenen og hun har fået lov til at få sutteflaske i mors arme, ligesom lillesøster får 

Men hvor er det skønt. Hvor er det ubeskrivelig fantastiskt at se mine to dejlige piger sammen. Hvert eneste smil de giver hinanden smelter mit moderhjerte

Mine super dejlige børn, dygtige og omsorgsfulde storesøster og lillesøsteren, hvis øjne stråler hver gang hun ser sin storesøster

Dit indlæg oser af varme og kærlighed. Din "store" dejlige pige er utrolig dygtig til at udtrykke sig selv, synes jeg. Hun åbner sig og giver udtryk for sin omsorg og sine bekymringer. Det er flot og smukt. Sikke meget kærlighed, dejlig mor og datter

Dejligt og varmt indlæg.

Hehe... Så ligger jeg bare her og snøfter lidt over dit indlæg Jeg er også sikker på at de kommer til at elske hinanden meget, vores 2 piger, men det bliver også et arbejde, fordi Idun har været alene så mange år. Vi gør vores bedste for at forberede hende, men det bliver så dejligt, når LIllesøster, bare vil se på hendes storesøster med stjerneøjne, som du beskriver Det glæder jeg mig SÅ meget til altså

Tak for din kommentar. Den betyder meget.

Anmeld

25. maj 2010

Silvermist1

Zafir skriver:

Hehe... Så ligger jeg bare her og snøfter lidt over dit indlæg Jeg er også sikker på at de kommer til at elske hinanden meget, vores 2 piger, men det bliver også et arbejde, fordi Idun har været alene så mange år. Vi gør vores bedste for at forberede hende, men det bliver så dejligt, når LIllesøster, bare vil se på hendes storesøster med stjerneøjne, som du beskriver Det glæder jeg mig SÅ meget til altså

Tak for din kommentar. Den betyder meget.

Ja det er meget lang tid hvor Idun har været alene sammen med mor og far. Det bliver en stor omvæltning for det lille pus, men hvor er hun dygtig til at udtrykke sine følelser og det er uden tvivl et stort stort plus. Det skal nok blive rigtig godt 

Rigtig meget held og lykke med det hele. Og hjertelig tillykke med graviditeten, håber at du får en rigtig god fødsel.

Endnu engang, tak for at dele sådan et smukt indlæg med os andre

Anmeld

26. maj 2010

Bayze

Zafir skriver:

Jeg har lige ligget og krammet en totalt utrøstelig Idun i næsten en time... Stakkels pus. Alle de store tanker i det der lille hovede altså.

Nogenlunde, er summen det:

At det er super svært at forstå, at hun nu skal til at være storesøster og der VIRKELIG er en baby inde i mors mave. At babyen har det godt og ikke er syg eller noget.

Så er hun bange for at der skal ske mig, eller hendes far eller hendes lillesøster noget. Og jeg forsikrer hende at der ikke sker os noget.

Så syntes hun at det er skidesvært at blive stor ligepludselig. Det hele er lidt overvældende, med SFO og skole lige om lidt og alle de ting man pludselig skal og kan osv. Der sker bare så meget ligenu og jeg ved slet ikke, hvordan jeg skal kunne det hele hulkede hun... Stakkels pusser!! Jeg kyssede tårerne væk og sagde til hende at hun ALTID kunne sige til mor og far, hvordan hun har det og at vi naturligvis vil gøre ALT for at hjælpe hende, så godt vi kan

Det lød ikke på hende at hun ikke troede at hun var elsket, men jeg brugte også meget tid på at forsikre hende, at vi ELSKER hende og vi ALDRIG vil holde op med at elske hende, eller elske hende, mindre fordi hendes lillesøster snart kommer Og heldigvis, så er der én mere der kan elske hende og hun kan elske...

... Men moar... der må altså aldrig ske dig noget, for du er bare den allerbedste mor man overhovedet kan få og jeg vil blive SÅ ked af det, hvis du ikke var her...

Lille pus!!!... det er store ord og store tanker at gå rundt med inde i hovedet. Jeg har godt kunne mærke på hende, at der er mange ting der kører rundt i den lille krop i øjeblikket og vi har brugt ekstra meget tid på at nusse hende og kramme hende og bekræfte hende i vores kærlighed til hende osv. Men det er første gang hun har sat ord på det, så godt som hun kunne. Det var flot syntes jeg og jeg føler mig glad over at jeg mere ved, hvad jeg kan hjælpe hende til at løfte af hendes små skuldre. Hun skal slet ikke gå med det alene...!!

Så puha lille skat altså!! Eller lille store Skat, der bare er der hvor livet går rigtig hurtigt i øjeblikket... Godt jeg snart går på barsel, så jeg kan bruge rigtig meget tid på at få tingene til at gå langsommere for hende.

Nååh altså, lille bitte søde menneske! Det var da nogle kæmpe store tanker og følelser at gå med for sådan en lille pige!!

Utroligt hun kan sætte ord på, synes jeg. Puha, mit mor-hjerte ville briste tror jeg 

Kys hende en ekstra gang på panden fra mig

Anmeld

26. maj 2010

oo

puha jeg fik helt tårer i øjnene! sikke en masse der kører rundt i det lille hoved, men godt at mor og far har tid og overskud og kærlighed til at forsikre hende om, at hun aldrig aldrig står Idun alene i verden

Anmeld

26. maj 2010

Moderator

Tjuhl skriver:

puha jeg fik helt tårer i øjnene! sikke en masse der kører rundt i det lille hoved, men godt at mor og far har tid og overskud og kærlighed til at forsikre hende om, at hun aldrig aldrig står Idun alene i verden

Jeg har taget hende med på arbejde idag Både så vi kan hygge lid... men også fordi det kan være hun skal til mine forældre senere Dorthe har haft veer hele natten og har fået lidt at sove på uhhhh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.