regler om oplysningpligt mv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. maj 2010

Slagelseguy

Skouboe skriver:

Det er MEGET kompliceret at udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring FØR barnet er født, så hun har sandsynligvis ikke oplyst statsamtet om noget som helst endnu.

Efter fødslen har hun 14 dage til at anmelde fødslen af barnet (herunder hvem der er far). Jeg er ret sikker på på at du vil kunne forlange en DNA test for at få fastslået faderskab, uanset om hun oplyser dig eller ej, men her bør statsforvaltningen kunne råde dig. Tag fat i dem igen, evt. pr. telefon, forklar dem sagens sammenhæng og spørg hvordan du skal forholde dig.

Held og lykke med det

Tak for dit svar.

Det er god information, den jeg vil huske på. Ja, det er vist snart tid til at ringe til dem og få svar på hvordan og hvorledes.

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2010

N&J

Hvis du henvender dig, så skal de tage din henvendelse i betragtning og skal så finde at den omsorgserklæring hun har udfyldt ikke er udfyldt korrekt, og så koster det ikke noget at få taget dna test, det gør de på rigshospitalet, dna test kan tages tidligere end blodprøver og går ud på det samme.. 

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Skouboe skriver:

Det er MEGET kompliceret at udfylde en omsorgs- og ansvarserklæring FØR barnet er født, så hun har sandsynligvis ikke oplyst statsamtet om noget som helst endnu.

Efter fødslen har hun 14 dage til at anmelde fødslen af barnet (herunder hvem der er far). Jeg er ret sikker på på at du vil kunne forlange en DNA test for at få fastslået faderskab, uanset om hun oplyser dig eller ej, men her bør statsforvaltningen kunne råde dig. Tag fat i dem igen, evt. pr. telefon, forklar dem sagens sammenhæng og spørg hvordan du skal forholde dig.

Held og lykke med det

Dette er ikke korrekt... Vi udfyldte én inden Laura blev født, og det kan man gøre på personregistrering.dk, og det er såmænd ganske ukompliceret

Hvorfor mener du det er kompliceret?

K.h. Linda

Anmeld

25. maj 2010

Skouboe

Baagøe skriver:

Dette er ikke korrekt... Vi udfyldte én inden Laura blev født, og det kan man gøre på personregistrering.dk, og det er såmænd ganske ukompliceret

Hvorfor mener du det er kompliceret?

K.h. Linda

Vi fik besked om at vi skulle indsende en masse papirer til sognet bl.a. fordi hun ikke var født og derfor ikke havde en CPR nummer og en fødselsdato.

Efter hun var kommet ud tog det 5 minutter med digital signatur via personregistrering.dk

Med den næste er det totalt ligegyldigt, da vi nu er gift og min mand automatisk er far.

Anmeld

25. maj 2010

Pige2009

Skouboe skriver:

Vi fik besked om at vi skulle indsende en masse papirer til sognet bl.a. fordi hun ikke var født og derfor ikke havde en CPR nummer og en fødselsdato.

Efter hun var kommet ud tog det 5 minutter med digital signatur via personregistrering.dk

Med den næste er det totalt ligegyldigt, da vi nu er gift og min mand automatisk er far.

Mystisk. Men dejligt nemt som du skriver via digital signatur Det var også sådan vi gjorde...

Anmeld

25. maj 2010

Miss.Sunshine

Slagelseguy skriver:

Mange tak for dit input.

Det lyder meget let og lige til. Men hvis der er registreret en fader til barnet, så er det vel ikke så let at de bare acceptere uden videre, at en anden er mulig fader til barnet?

Jamen det skal de. Hvis du henvender dig og oplyser at du havde et forhold til hende i den periode barnet er undfanget,så skal de reagere på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.