At overholde sengetiden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

418 visninger
8 svar
0 synes godt om
14. juni 2008

Muffinmus

Jeg er en af dem der er rigtig striks med at overholde hans sengetid hver dag. Senest 19.30 og generetl tit omkring kl 19.00
DErfro tager vi altdi tidligt hjem fra folk så han kan komme i seng. I dag var vi til fødsels dag fra kl 15 til 19.30, for vi havde en times krøsel+ lidt. DErfro kom han forst i seng kl 20.45 og det synes jeg bare er så synd for ham for kan jo se han er rigtig træt til sidst. Men....er også begyndt at være lidt irriteret enkelte gange over at vi generelt altid skal være hjemme kl 19 så han kan nå sin sengetid. Han duer ike rigtig til at putte få timer et andet sted, vækkes for at køre hjem osv.
Hvad dælen gør i andre. ???????????????????????????+

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2008

Plysbjørnen

Jeg putter hende i seng når hun virker træt... eller pyldret... det er alt mellem kl 19 og 22... men som hovedregel er det ved ca 20 tiden...

Anmeld

14. juni 2008

Hyner

Vi kører somregl også hjem så hun får sin søvn uden afbrydelser fra os. Men vi har noglegange gjort det at ligge hende i barnevognen for at sove et par timer og så duller hjem.. Det siger hun heldigvis ikke noget til.
Krams Henriette

Anmeld

14. juni 2008

Mie A

Generelt tager vi også tidligt hjem... men ellers kan vi godt finde på at lægge ham til at sove og så tage ham ud i bilen med dynen om sig (så vi ikke vækker ham), når vi skal hjem... men han er også rigtig god til at sove videre...

Knus Mie

Anmeld

14. juni 2008

Juniors mor

Vi er også meget strikse med Julies sengetider - ja sovetider i det hele taget.
Vi bor i byen og har ikke bil, så når vi er på besøg hos venner og familie tager vi offentlig transport, og så har vi barnevognen med. Hun bliver så lagt i seng i barnevognen og så løfter vi hende over i hendes seng, når vi kommer hjem. Hhhmmmm det er jo ikke til meget hjælp for dig....!
De af vores venner der har bil og småbørn, har en weekendseng med til børnene, når de er på besøg, herfra kan de løftes ud i autostolen og ind i seng når de kommer hjem - det plejer efter signede at gå rigtig godt.
Tror du ikke bare i skal prøve det et par gange? Måske invistere i en weekendseng og lade ham sove i den nogle nætter der hjemme inden i tager på besøg hos folk, så kender han ihvertfald sengen....
Det er jo ikke til at holde ud altid at skulle være hjemme kl 19.....

Anmeld

14. juni 2008

ka li ja

hvis vi tager nogle steder er det som regel i weekenden.
ellers tager vi barnevogn med og putter ham til natten i den.når vi så skal hjem derfra, putter vi ham bare over i en forvarmet bil og når vi kommer hjem kommer han i seng.
han er da lidt mere træt dagen efter men ikke meget mere end han plejer.
på den måde overholder vi hans sengetider

Anmeld

14. juni 2008

Loggidut

vi er egentlig meget sjældent ude om aftenen, men sker det, ja så bliver tif puttet enten i barnevognen, eller på en dyne...

jeg er til daglig også striks med at hun holder sengetiderne...men vil også gerne at hun lærer at der kan komme undtagelser...

det med at lære hende de undtagelser går jo så ikke så godt, for det er som sagt sjældent vi er ude!

men det er jo en del af det at få børn, så har man bundet sig på hænder og fødder...og det her er bare en af de steder jeg først opdagede efter jeg fik børn

Anmeld

14. juni 2008

bette

hmm hvis vi skal være hos nogle venner i længere tid om aftnen..
så plejer jeg at give ham en lur omkring 17 tiden.. og så plejer han godt at kunne holde sig vågen til vi kommer hjem... og det er forholdsvis nemt at følge den normale rutine dagen efter igen..

men måske ik så holdbart for andre...:S

Anmeld

15. juni 2008

Lise

Jeg er også ret striks mht faste sovetider, men det skal ikke styre vores liv heller.. Så når vi har været ude om aftenen er han blevet puttet i voksipose, weekendseng, barnevogn eller bare barnevognskassen. Det går rigtig skidt lige for tiden, så det styrer os lidt alligevel, men ingen sagde at det skulle være nemt heller. Men ofte er det gået godt, og så har vi bare løftet ham sovende i autostolen og derfra i seng når vi kom hjem...det har aldrig været et problem :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.