Hvordan kommer I igennem weekenden ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.255 visninger
16 svar
0 synes godt om
23. maj 2010

*Sofie*

Jeg er single og alene med min datter på snart 1 år, og hun er hos sin far hver anden lørdag/søndag.
Ku godt tænke mig at høre fra jer der er i nogenlunde samme situation som mig.
Hvordan kommer I igennem de weekender, hvor I ikke har jeres barn hjemme ? Hva foretager I jer ?
Jeg savner min datter mer og mer for hver gang og jeg ka ikk holde tanken ud om at hun snart ska være hos ham fra fredag eftermiddag i stedet for lørdag formiddag.
Er der nogle af jer der har haft det på samme måde ?

Jeg gør alt for at tænke positivt på min datters vejne, men hvor er det bare svært altså  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2010

LinLin

Jeg har været og er det til dels stadig (lidt endnu ) Davids far og jeg gik fra hinanden da David var 1 år og han har siden været hos sin far hver anden weekend og hver onsdag. Jeg har siden fået ny kæreste som altid arbejder i weekenderne, så derfor er jeg "til dels" stadig alene i weekenderne

Men til dit spørgsmål: Jo jeg savner ham også! Men vil sige at det var mest i starten det var undelrigt han ikke var her hele tiden. Eftethånden har jeg lært at NYDE at være alene og kunne lave lige hvad jeg ville; dvs for det meste så lidt som muligt, ellers shoppe, være sammen med veninder - den slags  Lørdag går fint nok, men søndag eftermiddag begynder jeg at tænke han meget gerne må komme hjem

Om et par mdr kommer lillebror og så er det atter "fuldtidsmor" - tror også det bliver lidt mærkeligt at skulle vænne sig til igen

Anmeld

23. maj 2010

frk Jensen

*Sofie* skriver:

Jeg er single og alene med min datter på snart 1 år, og hun er hos sin far hver anden lørdag/søndag.
Ku godt tænke mig at høre fra jer der er i nogenlunde samme situation som mig.
Hvordan kommer I igennem de weekender, hvor I ikke har jeres barn hjemme ? Hva foretager I jer ?
Jeg savner min datter mer og mer for hver gang og jeg ka ikk holde tanken ud om at hun snart ska være hos ham fra fredag eftermiddag i stedet for lørdag formiddag.
Er der nogle af jer der har haft det på samme måde ?

Jeg gør alt for at tænke positivt på min datters vejne, men hvor er det bare svært altså  

Nu skal jeg også snart stå i samme situation som dig...

Jeg vil sove længe, gøre rent, vaske tøj... nyde roen og stilheden indtil hun kommer hjem igen..

Lav hendes værelse ekstra fint, vær dekorativ på hendes vægge... ryd op i hendes legesager...
smid dig på sengen med en god bog og fald i søvn midt på dagen..
Tag på cafe med veninderne, et smut i byen..

Jeg kommer også helt sikker til at savne min søn noget så grusomt

Håber du kan bruge det til noget..

Kram

Anmeld

23. maj 2010

Svei

Jeg NYDER når jeg har timer alene...men jeg vil så også sige at jeg ikke ville kunne aflevere så lille et barn til weekend samvær, synes simpelthen de er for små. Så kan godt forstå dig, det er ikke (i min verden) naturligt at et barn på 1 år skal undvære sin mor ...er det Jer selv der har valgt den løsning?

Anmeld

23. maj 2010

*Sofie*

Yrsa skriver:

Jeg NYDER når jeg har timer alene...men jeg vil så også sige at jeg ikke ville kunne aflevere så lille et barn til weekend samvær, synes simpelthen de er for små. Så kan godt forstå dig, det er ikke (i min verden) naturligt at et barn på 1 år skal undvære sin mor ...er det Jer selv der har valgt den løsning?

Mange tak for jeres svar.
Jeg forsøger at holde mig igang så savnet ikk blir så stort, men jeg sys virkelig det er svært

Ja, vi har selv valgt den her løsning. Jeg vil gerne at Malous far og jeg kan snakke sammen ordentligt og være forholdsvis gode venner, for hendes skyld.
Han vil som sagt gerne ha hende fra fredag eftermiddag, men jeg sys 2 overnatninger er for meget. Han vil rigtig gerne ha at vide hvornår vi så ka komme igang med den her nye ordning, og det ka jeg bare ikk svare ham på. Ka bare sige ikk endnu.
Og de her tanker frustrerer mig pisse meget. Jeg går og venter på hvornår han stille det her spørgsmål som jeg ikk ved hva jeg ska svare på  

Anmeld

23. maj 2010

Svei

*Sofie* skriver:

Mange tak for jeres svar.
Jeg forsøger at holde mig igang så savnet ikk blir så stort, men jeg sys virkelig det er svært

Ja, vi har selv valgt den her løsning. Jeg vil gerne at Malous far og jeg kan snakke sammen ordentligt og være forholdsvis gode venner, for hendes skyld.
Han vil som sagt gerne ha hende fra fredag eftermiddag, men jeg sys 2 overnatninger er for meget. Han vil rigtig gerne ha at vide hvornår vi så ka komme igang med den her nye ordning, og det ka jeg bare ikk svare ham på. Ka bare sige ikk endnu.
Og de her tanker frustrerer mig pisse meget. Jeg går og venter på hvornår han stille det her spørgsmål som jeg ikk ved hva jeg ska svare på  

Men det er jo ikke din x's behov men barnets I skal se på.... jeg ved så ikke hvad statsforvaltningen ville råde til...men man kunne jo evt bare vælge hver lørdag eller søndag i hver uge til samvær, kan ikke helt se hvad glæde de små har af at sove ude og for far er det vel også de vågne timer der giver noget.

Nå, men hvis hun trives, så må du jo bare bide tænderne sammen...

Anmeld

23. maj 2010

*Sofie*

Yrsa skriver:

Men det er jo ikke din x's behov men barnets I skal se på.... jeg ved så ikke hvad statsforvaltningen ville råde til...men man kunne jo evt bare vælge hver lørdag eller søndag i hver uge til samvær, kan ikke helt se hvad glæde de små har af at sove ude og for far er det vel også de vågne timer der giver noget.

Nå, men hvis hun trives, så må du jo bare bide tænderne sammen...

Tror jeg vil foreslå samvær i hverdagene i stedet for endnu en overnatning.
Han skrev i går at han gerne vil snakke om fremtiden...og det sætter total tankerne igang hos mig

Anmeld

23. maj 2010

Svei

*Sofie* skriver:

Tror jeg vil foreslå samvær i hverdagene i stedet for endnu en overnatning.
Han skrev i går at han gerne vil snakke om fremtiden...og det sætter total tankerne igang hos mig

Ja, gør det....tal for at det er i de vågne timer de har glæde af hinanden og der de skaber den tætte relation og så hellere en dag om ugen end to hveranden uge, for at det ikke er for voldsomt for det lille pus..det er i hvert fald min mening og oplevelse..

Anmeld

23. maj 2010

line melias mor

har ikke prøvet det men jeg føler så meget med dig. på et tidspunkt stod jeg og var ved at havne i samme situation som dig men jeg var også fast besluttet på at skete det ville det være min datters behov jeg ville sætte først og havde også valgt hver anden weekenden løsningen som dig for hendes skyld. syntes det er rart når barnets far gerne vil være en del af barnets liv. men ja forstår dig og føler som sagt rigtig meget med dig

Anmeld

23. maj 2010

*Sofie*

Yrsa skriver:

Ja, gør det....tal for at det er i de vågne timer de har glæde af hinanden og der de skaber den tætte relation og så hellere en dag om ugen end to hveranden uge, for at det ikke er for voldsomt for det lille pus..det er i hvert fald min mening og oplevelse..

Ja, de vågne timer...Det vil jeg huske !
Tusind tak for din hjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.