først en baggrunds historie for mit spørgsmål..
Jeg har en datter på 6½, jeg flyttede fra hendes far for 3 år siden og for 2 år siden flyttede jeg sammen med min ny kæreste, min datters far er også flyttet sammen med en ny, og det er jo altsammen udmærket, problemet er bare at min datter tit giver udtryk for at hun ikke er glad for at komme ved sin far, hun kan/vil ikke komme med nogen konkret årsag til dette, men jeg tænker at det måske er fordi der er noget mere uro i hendes fars hjem, hvor de er 7 mennesker, frem for herhjemme, hvor vi kun er 4..
problemet er så at vi har haft nogle rigtig grimme afleveringer, hvor min datter af alle kræfter stritter imod, så sent som i aftes, hvor vi havde haft hende siden i mandags, gik hun helt amok, det startede et par timer inden hun skulle afsted, med at hun begyndte at sige at hun ikke ville hjem til sin far, og jeg forsøgte af alle kræfter at overtale hende, men hun ville bare ikke, hun var sur og ked af det, og da jeg sagde det var tid til at køre, både slog og sparkede og skreg hun,
(hun er ellers normalt ikke typen der bliver fysisk når hun er sur) jeg fik hende til at falde lidt til ro, og vi kørte afsted, men hun nægtede at snakke med mig, og da vi kom ned til hendes far gik det helt skævt, jeg ville ikke tvinge hende ud af bilen, så det overlod jeg til hendes far, han forsøgte først at overtale hende, lææænge, og til sidst hev han hende ud med tvang, hun skreg på mig og forsøgte at holde fast i bilen af alle kræfter, og det gjorde bare SÅ ondt i mit hjerte, ville helst have beholdt hende...men vi skyndte os at køre hjem... og jeg tudede hele vejen 

nå men mit spørgsmål er så.....: hvornår mener i at børn er gamle nok til selv at være med bestemmende over hvor de vil være, og er der nogle gode ideér/løsninger til hvordan man tackler disse afleveringer??
den ulykkelig mor
Anmeld