Jeg troede ikke at jeg skulle ligge søvnløs over et indlæg herinde...men det rammer mig lige i mit sårbare, gravide enlige hjerte
Jeg havde aldrig haft en forventning om at jeg skulle ligge øre til alle de holdninger der er til enlige forældre, at jeg skulle fordømmes, udstilles, at jeg skulle forsvare mig selv om mit valg med næb og klør - Jeg søgte som alle andre gravide, en side hvor jeg kunne være gravid, lære og læse om graviditeten.
Men det er som om jeg hører til en fordømt race, en race det er okay at nedgøre, trampe på og kaste sig over. For første gang i mit liv føler jeg, hvad det vil sige at være udsat for chikane. Det er bestemt ikke rart og det kommer virkelig bag på mig!!
Jeg er blot et menneske som alle andre, jeg er sårbar som andre gravide, det gør ondt at blive bedømt af andre der slet ikke kende baggrunden for mit valg. Jeg skal være mor, og jeg vil til en hver tid forsvare mit barn og mit valg, som en hver anden mor.
Ja, jeg havde også en drøm, og jeg havde aldrig troet at jeg skulle blive mor på den måde jeg nu har valgt det. Jeg skulle også gå sammen med min mand hånd i hånd til alle de her undersøgelser, han skulle ligge hånden på min mave, nusse den og elske mig højere end noget andet på denne jord. Jeg drømte også om at blive en familie på mere end to. Men sådan er min virkelighed ikke længere, det gør mig da ikke til et menneske det er okay at kaste alt muligt i hovedet på.
Der er i bund og grund ikke så meget forskel på mig og andre mødre, har jeg fundet ud af. Vi går med de samme tanker, bekymringer, glæder og sorger. Så jeg begriber ikke al den her pegen fingre, fordømmelse og forudindtaget holdning omkring noget som ingen andre end jeg kender baggrunden for!!
Men husk, at hvis du kigger skævt til andre, så er det kun fordi, du selv er bange for at skulle mærke de følelser, som de mennesker går igennem. Så overvej, hvordan du gerne selv vil behandles af andre når du er sårbar og din verden måske ikke ser ud som den du havde drømt om - vi kan alle sammen blive udsat for kriser, svære valg på den ene eller den anden måde, få revet gulvtæppet væk under fødderne på os når vi mindst venter det!
Men ja det kræver mod at træde ud, turde følge sit hjerte frem for at gøre det andre forventer eller synes er bedst. Vi kommer alle med hver vores historie, som gør at vi handler ud fra de bedste overbevisninger der hvor vi befinder os i vores liv. - Men det gør os ikke mindre sårbar end andre.