her tror jeg man også er nød til at se på de faciliteter der er, de gik i anden instution før vi flyttede og der var Clara stort ste ked af det hverdag, der var kun visse pædagoger hun ville og hun kunne ikke lide at være ude, nu hvor hun er kommet i den anden er hun blevet tryggere og gladere for at være afsted, og nu elsker hun at være ude, så det er en vuderings sag det kan godt være de 100 børn , men de har plads og pædagogerne gir sig god tid til børnene,
så igen det kan godt være de er mange børn, 40 vugstuebørn og 60 børnehavebørn, men alle trives og har det godt
Jeg sammenligner udelukkende størrelsen, ikke hvad der ellers er som kan være både i små og store institutioner, bare et spørgsmål om ikke at bygge til så mange børn.....det er trist at smide så mange børn sammen for at spare penge og det er jo desværre det der ligger bag disse valg.
Og så udtaler jeg mig slet ikke om enkelte steder, men kun ud fra antallet af børn og at have så mange børn sammen bestemt ikke er en fordel for børn eller pædagoger....men de bliver jo pålagt det, så der er jo desværre ikke et reelt valg.
De små institutioner med under 50 børn, de forsvinder desværre stille og roligt....
Anmeld