Store, større, størst...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.079 visninger
12 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Svei

små børnefabrikker...tænk at det er fremtiden for vores børn, at de puttes ind i institutioner med flere og flere mennesker og dårlige muligheder for ro, fordybelse, individuelle hensyn og at blive set som barn.

Hvordan har I det med at der puttes flere og flere børn ind og passes samme....og hvor mange børn er der de steder jeres børn bruger deres hverdag?

I min søns børnehave er de 45 børn fordelt på tre stuer og jeg har kun positivt at sige om det sted...jeg har flyttet ham fra en institution som var mere end dobbelt så stor og der der er en verden til forskel...ikke mindst på måden børnene er på...den ro og nærvær der er i hans nye børnehave...jamen, det er guld værd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

wamse

Åh ved ikke antallet af børn i Lærke´s børnehave, men det føles som rigtig mange børn. De er fordelt på 2 forholdsvis små stuer og det virker altid meget støjende. Altså jeg er glad for at hun får en anden børnehaveplads pr. 1 juli.

Desværre synes jeg bare generelt at der er sket så mange forringelser på daginst. området, og jeg er så glad for at jeg ikke skal have flere børn, der skal passes i det her system. Der spares på ture ude af huset, spares på uddannet personale, der er ikke personale nok til at en kan gå med ud og vinke, m.m. Ja jeg læste så lige på en anden side at man også finder på at skære på det at smøre børn ind i solcreme over middag

Nu har jeg jo prøvet at have børn i børnehave for 10 år siden også, og der var der altså en helt verden de skulle være i. Der var der tid til det enkelte barn, og jeg oplevede ikke én eneste gang, at man ikke kunne gå med et barn ud og vinke. De var ofte på tur og der var flere personale omkring børnene.

Anmeld

21. maj 2010

Svei

wamse skriver:

Åh ved ikke antallet af børn i Lærke´s børnehave, men det føles som rigtig mange børn. De er fordelt på 2 forholdsvis små stuer og det virker altid meget støjende. Altså jeg er glad for at hun får en anden børnehaveplads pr. 1 juli.

Desværre synes jeg bare generelt at der er sket så mange forringelser på daginst. området, og jeg er så glad for at jeg ikke skal have flere børn, der skal passes i det her system. Der spares på ture ude af huset, spares på uddannet personale, der er ikke personale nok til at en kan gå med ud og vinke, m.m. Ja jeg læste så lige på en anden side at man også finder på at skære på det at smøre børn ind i solcreme over middag

Nu har jeg jo prøvet at have børn i børnehave for 10 år siden også, og der var der altså en helt verden de skulle være i. Der var der tid til det enkelte barn, og jeg oplevede ikke én eneste gang, at man ikke kunne gå med et barn ud og vinke. De var ofte på tur og der var flere personale omkring børnene.

Det er virkelig trist...

Konrads børnehave er virkelig som det var engang eller burde være...jeg har aldrig oplevet der har været så meget tid og ro, så jeg er meget forundret, men der er tid til det hele...ved ikke om det er fordi den er selvejende...

Men som du skriver, så ser det skidt ud for de børn der skal ud i det nu...jeg er også bare glad for jeg ikke skal have flere og skulle jeg, så var de hjemme indtil bh...for det der tilbydes, det er bare ikke godt nok.

Spædnende hvilken bh Lærke skal gå i? om den er god..

Anmeld

21. maj 2010

blomst84

Ja det er kendsgerningerne   arbejder selv i en intgr. institution i købehavn og her skal der kraftige nedskæringer på programmet det næste års tid. Hvilket betyder at der skal flere børn på stuerne og ikke-uddannet personale til at tage sig af børnene. I mine øjne har dette intet med børnepasning at gøre, men mere en slags børne opbevaring. Jeg sys det er rigtig bekymrende for det enkelte barn og dennes behov, for med flere børn på stuen vil det være jungle-loven der hersker nemlig: " den stærkeste overlever", i overført betydning selvfølgelig. Nåh bare min mening om regeringens spareplan...    

Anmeld

21. maj 2010

wamse

Yrsa skriver:

Det er virkelig trist...

Konrads børnehave er virkelig som det var engang eller burde være...jeg har aldrig oplevet der har været så meget tid og ro, så jeg er meget forundret, men der er tid til det hele...ved ikke om det er fordi den er selvejende...

Men som du skriver, så ser det skidt ud for de børn der skal ud i det nu...jeg er også bare glad for jeg ikke skal have flere og skulle jeg, så var de hjemme indtil bh...for det der tilbydes, det er bare ikke godt nok.

Spædnende hvilken bh Lærke skal gå i? om den er god..

Hun har fået en plads i en som desværre lige har fået en grim omtale i pressen, da en nyansat blev anklaget for at have udsat 3 små piger for noget sekuelt

Han er selvfølgelig fjernet fra stillingen, og grunden til at jeg så er tryg ved det, er at deres procedure er blevet endevendt og jeg tror simpelthen ikke på det sker der igen.

Men der er en stor yderområde, der hører til børnehaven, og det synes jeg er lækkert.

Der er 54 børn og de har en hytte tilknyttet lidt uden for byen, som de jævnligt bruger.

Børnehaven ligger så 200 meter fra vores kommende lejlighed

Anmeld

21. maj 2010

TbCp

Liva går i dagpleje pt. så der er jo kun 4-5 børn... de er så i en gruppe med, jeg tror, 6 andre dagplejere, så når de hver anden uge holder legestue er der så en 24 børn ca.

Hun skal starte i børnehave her til august i en institution med 3 børnehavestuer, med omkring 23-25 på hver stue, og 1 vuggestue med 11 børn.

De har en stor stor legeplads så det bliver ikke "crowded" selvom der er en del børn. Men om det er for mange at proppe ind i en institution kan jeg ikke svare på før til sommer.

Min mor, derimod, arbejder i en institution hvor de bare propper flere og flere børn ind... ja de har endda brugt noget af legepladsen til en pavillon, så der kunne komme endnu flere børn ind.
Der komme ikke flere pædagoger til, så de skal løbe hurtigere og hurtigere hvilket gør at de bliver stressede og derfor siger deres job op... så kommer der nye pædagoger ind og sådan fortsætter det... Min mor har været der i mere end 15 år og bryder sig slet ikke om den udvikling der er gang i... det er sgu synd både for børn, forældre og pædagoger!

Anmeld

21. maj 2010

Siber

Her I bh er de 16 børn til 3 voksne og på småbørnsavd er de 16 børn til 4 voksne

Men vi bor også i et andet land en DK (vi bor i Norge) og med hensyn til mine børn som går i børnehave er jeg rigtig glad for at vi er flyttet også fordi jeg er pædagog, så det er en win wiin for os alle!

Men forholdene er jo helt hen i vejret i DK desværre, og jeg fatter ikke at de der høje herre ikke kan se det!

Knus

Anmeld

23. maj 2010

Tina2

I Filuca og Milas' børnehave er der plads til 48 børn, der er pt nok omkring 46 børn....

De er delt op i 3 grupper fordelt på 2 stuer, og jeg har kun godt at sige om den børnehave  Super god personalegruppe og jeg synes de er rigtige gode til at tage hånd om hvert barn....

Ville nødig ha' dem i en større børnehave.....

Anmeld

24. maj 2010

lene

I den istution hvor Mathias og Clara går er de omkrig 100 børn fordelt på vuggestue og børnehave, det fungere super godt, men det er fordi de har pladsen, det er en landbørnehave , hvor de har dyr og kæmpestore ude områder

Anmeld

24. maj 2010

Mamamischa

Yrsa skriver:

små børnefabrikker...tænk at det er fremtiden for vores børn, at de puttes ind i institutioner med flere og flere mennesker og dårlige muligheder for ro, fordybelse, individuelle hensyn og at blive set som barn.

Hvordan har I det med at der puttes flere og flere børn ind og passes samme....og hvor mange børn er der de steder jeres børn bruger deres hverdag?

I min søns børnehave er de 45 børn fordelt på tre stuer og jeg har kun positivt at sige om det sted...jeg har flyttet ham fra en institution som var mere end dobbelt så stor og der der er en verden til forskel...ikke mindst på måden børnene er på...den ro og nærvær der er i hans nye børnehave...jamen, det er guld værd...

de er ca 55 børn fordelt på 3 stuer, en vuggestue stue for de mindste vuggestuebørn og en vuggestuestue for de lidt større børn og så børnehave og der aldrig overdrevet støj osv og Maloue elsker sin vuggestue så kunne ikke være mere tilfreds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.