Honning til syge børn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.660 visninger
18 svar
0 synes godt om
21. maj 2010

Findusinde

Hejsa

Min lille Laura på 8 mrd er blevet rigtig godt gammeldags forkølet og med en rigtig grim hoste... Jeg læste i en gammel tråd omkring lun mælk og honning kan hjælpe lidt på hosten... Men må det være Akacie honning.. Det er lige det eneste vi har hjemme.. ? Og skal jeg overveje at ringe til lægen?? Hun er lige kommet over en forkølelse der tog 3 uger.. Været rask i 14 dage, og nu her i nat er det gået helt galt.. Hun har SÅ meget snot i hovedet, og hendes hoste er rigtig rigtig grim..

Knus Annemette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2010

Miss.Sunshine

Findusinde skriver:

Hejsa

Min lille Laura på 8 mrd er blevet rigtig godt gammeldags forkølet og med en rigtig grim hoste... Jeg læste i en gammel tråd omkring lun mælk og honning kan hjælpe lidt på hosten... Men må det være Akacie honning.. Det er lige det eneste vi har hjemme.. ? Og skal jeg overveje at ringe til lægen?? Hun er lige kommet over en forkølelse der tog 3 uger.. Været rask i 14 dage, og nu her i nat er det gået helt galt.. Hun har SÅ meget snot i hovedet, og hendes hoste er rigtig rigtig grim..

Knus Annemette

NEJ!! Børn UNDER 1 år må IKKE få honning.

Det er strengt forbudt.

Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver kun syge hvis de spiser mad med toksin, hvor sporerne er inaktive og uden betydning. Hos spædbørn medfører indtagelse af sporer sygdom, da sporerne deler sig og og danner toksin i det specille miljø som findes i tarmene hos børn der ernæres med mælk.

Spædbarnsbotulisme viser sig ved slaphed, dårlig suttekraft og vejrtrækningsbesvær.

Anmeld

21. maj 2010

Betteisen

Hejsa!

Det ovenstående med honning er helt korrekt. Prøv i stedet at lægge prinsessen lidt højt med hovedet og brug saltvandsdråber til hendes næse. Det løsner lidt op for det hele.

God bedring med hende

Anmeld

21. maj 2010

Findusinde

anistu skriver:

Hejsa!

Det ovenstående med honning er helt korrekt. Prøv i stedet at lægge prinsessen lidt højt med hovedet og brug saltvandsdråber til hendes næse. Det løsner lidt op for det hele.

God bedring med hende

Hejsa..

Har prøvet alt det overstående.. Og det virker ikke synderligt godt..

Lidt lun kamille te, må hun få det?

Anmeld

21. maj 2010

L-Mortil3

Findusinde skriver:

Hejsa..

Lun kamillethe må hun rigtig gerne få, det plejer også at hjælpe godt på liam + saltvandsdråber før måltider og før søvn, der har de størst effekt.

Håber snart hun får det bedre det lille pus! Ellers synes jeg du skal ringe til lægen, de kan ordinere noget til både hoste og snot

Anmeld

21. maj 2010

Betteisen

Findusinde skriver:

Hejsa..

Det skulle der ikke være noget i vejen for. Ved dog ikke hvor meget det virker da det kun virker beroligende.

Anmeld

21. maj 2010

Miss.Sunshine

Jamen selv tak for svar

Anmeld

21. maj 2010

Valle81

Findusinde skriver:

Hejsa

Knus Annemette

Hey:0)

Vil bare sige at hvis hun er meget snottet og du ikke synes at saltvandsdråber hjælper så kan du på apoteket købe otrivin næsedråber til børn.

Jeg har brugt dem til Asta fra hun var helt lille.

'du kan jo evt. ringe og spørge lægen først om det ikke er ok at hun får et pust i hvert næsebor:0)

Knus og god bedring:0)

Anmeld

21. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Valle81 skriver:

Hey:0)

Vil bare sige at hvis hun er meget snottet og du ikke synes at saltvandsdråber hjælper så kan du på apoteket købe otrivin næsedråber til børn.

Jeg har brugt dem til Asta fra hun var helt lille.

'du kan jo evt. ringe og spørge lægen først om det ikke er ok at hun får et pust i hvert næsebor:0)

Knus og god bedring:0)

dem spugte jeg efter, de er først fra 2år...

når børn er mindre er deres slimhinder større og derved optager de for høj dosis af det aktive stof...

Anmeld

21. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Findusinde skriver:

Hejsa..

nu skal jeg ikke ødelægge glæden... men de der sporer findes også i kamille te...

men sådan kan man jo blive ved, honning er værst:0)

er hendes hoste strid? hoster hun noget løs?

Nikoline har haft voldsom hoste et par gange, og så fik jeg noget fra lægen.... salbuvent.... men det afhænger lidt af hvordan hosten er.... salbuvent er en mild form for den blå astma spray.... den får bronkierne til at slappe lidt af, så de små har det lidt lettere...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.