Helle30 skriver:
Jeg har tænkt mig at skrive til Arla. Vil bare lige undersøge først, om det er mig, der hidser mig unødigt op, eller om andre også irriteres over, at holdbarhedsdatoen på creme fraiche mm. er trykt på det folie som man river af og smider ud.
Det drejer sig om alle produkter, der sælges i cylinderformede plastbeholdere med klart låg og altså dennehér folie.
Folien river jeg altid helt af og smider ud. Jeg kunne jo bare lade den sidde halvt på, men det synes jeg er lige så klammos som at vippe folien tilbage over smøret i smørbakken og så sætte låget på
. Når jeg så efter nogle dage igen skal bruge af bøtten, så kan jeg jo ikke huske, hvor længe produktet kan holde sig, og man kan altså ikke ligefrem se eller lugte, at f.eks. syrnet fløde er skredet i dato.
Det smarte (set fra Arlas side af bordet) er jo at jeg, for at være sikker, fristes til at kyle bøtten ud og købe en ny.
Det skal være slut. Det må laves om. - Hvis altså ikke jeg er den eneste, der irriteres over det.
- Helle, som siger tak for hjælpen
Her hjemme er det ikke noget problem. De fleste af de ting du nævner, kan nemlig kun holde sig 3-5 dage på køl (uanset hvad holdbarhedsdatoen siger), så jeg ved at min creme fraice altid skal smides ud efter 3-5 dage i åben tilstand.