Sidste holdbarhedsdato. Undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Mutti2B

Yrsa skriver:

Jamen, på alle varer står der jo en holdbarheds dato og også noget om hvor mange dage det kan holde sig åbent...så den der dato kan jeg ikke forstå er så vigtig, når det er åbnet. Eller måske jeg har misset noget?

Og så kan man jo altid lugte eller smage det...tror ikke man skal tage det så højtideligt...men mere som en vejledning.

Man behøver jo ikke åbne den samme dag som den er købt . Hjemme ved mig kan den da godt stå i køleskabet i et stykke tid. Så jo, datoerne kan godt overlappe hinanden. Men nød lærer nøgen kvinde at spinde så nu smider jeg ikke flabben ud. Jeg synes cremefraiche lugter af sur mælk, så nej, jeg vil nok ikke kunne lugte det og da jeg ikke kan li ren creme fraiche vil jeg heller ikke kunne smage det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Svei

Mutti2B skriver:

Man behøver jo ikke åbne den samme dag som den er købt . Hjemme ved mig kan den da godt stå i køleskabet i et stykke tid. Så jo, datoerne kan godt overlappe hinanden. Men nød lærer nøgen kvinde at spinde så nu smider jeg ikke flabben ud. Jeg synes cremefraiche lugter af sur mælk, så nej, jeg vil nok ikke kunne lugte det og da jeg ikke kan li ren creme fraiche vil jeg heller ikke kunne smage det

Så du mener athvis du åbner to dage før udløbsdatoen, så ville du gerne se den dato på låget når nu den kan være åben feks 3 dage? tror så ikke de der dage der lapper over betyder noget..

Anmeld

20. maj 2010

Kløver

TbCp skriver:

Sådanne ting har jeg som regel kun i huset hvis jeg lige skal bruge det i en kage eller lign. Så køber jeg den mængde jeg skal bruge og ikke mere...
Så det er aldrig noget jeg har tænkt nærmere over.

det samme her, køber kun de mængder jeg lige skal bruge, da det ikke er noget jeg sådan har som standart

Anmeld

20. maj 2010

Mutti2B

Yrsa skriver:

Så du mener athvis du åbner to dage før udløbsdatoen, så ville du gerne se den dato på låget når nu den kan være åben feks 3 dage? tror så ikke de der dage der lapper over betyder noget..

Nu er datoen på creme fraichen ikke det jeg vælger at bruge min tid på at huske og når der er gået de 4-5 dage den kan holde sig i i åben tilstand har jeg da lykkelig glemt hvornår sidste holdbarheds dato er.

Anmeld

20. maj 2010

louise8723

Yrsa skriver:

udløbsdatoen er vejledende for uåbnet varer.. hvorimod der er et hvis antal dag produktet kan gemmes hvis åbnet. da der jo kommer luft til og derfor blir der dannet bakterier.. også selvom den er på køl - da nogle bakterier er resistente overfor kulde

Anmeld

20. maj 2010

Svei

louise4060 skriver:

udløbsdatoen er vejledende for uåbnet varer.. hvorimod der er et hvis antal dag produktet kan gemmes hvis åbnet. da der jo kommer luft til og derfor blir der dannet bakterier.. også selvom den er på køl - da nogle bakterier er resistente overfor kulde

Min pointe.

Anmeld

20. maj 2010

Heidi.

Næh.. For jeg skriver altid på mine ting hvornår jeg har åbnet det:)

Anmeld

20. maj 2010

K&S

Heidi. skriver:

Næh.. For jeg skriver altid på mine ting hvornår jeg har åbnet det

Jeg har svaret, at det da er irriterende, men egentlig uden betydning, når først man har åbnet bøtten - jeg plejer at skrive datoen, hvor bøtten er blevet åbnet med tusch på plast-låget - det virker fint for mig

Anmeld

20. maj 2010

Ansemusen

Helle30 skriver:

Jeg har tænkt mig at skrive til Arla. Vil bare lige undersøge først, om det er mig, der hidser mig unødigt op, eller om andre også irriteres over, at holdbarhedsdatoen på creme fraiche mm. er trykt på det folie som man river af og smider ud.

Det drejer sig om alle produkter, der sælges i cylinderformede plastbeholdere med klart låg og altså dennehér folie.

Folien river jeg altid helt af og smider ud. Jeg kunne jo bare lade den sidde halvt på, men det synes jeg er lige så klammos som at vippe folien tilbage over smøret i smørbakken og så sætte låget på. Når jeg så efter nogle dage igen skal bruge af bøtten, så kan jeg jo ikke huske, hvor længe produktet kan holde sig, og man kan altså ikke ligefrem se eller lugte, at f.eks. syrnet fløde er skredet i dato.

Det smarte (set fra Arlas side af bordet) er jo at jeg, for at være sikker, fristes til at kyle bøtten ud og købe en ny.

Det skal være slut. Det må laves om. - Hvis altså ikke jeg er den eneste, der irriteres over det.

- Helle, som siger tak for hjælpen

Jeg har stemt ja, fordi det da er lidt irriterende, hvis man nu har åbnet den lige op til holdbarhedsdatoen. Men ellers ved man jo at det kun kan holde sig 2-3 dage efter åbning uanset holdbarhed, så længe denne ikke overskrides

Anmeld

20. maj 2010

Lon1976

Er så enig med dig - fuld opbakning her fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.