Lidt ekstra spørgmål til kagebagning :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2010

Pige2009

K&S skriver:

Er der forresten nogle, der kender til noget, man kan "smøre" kagen op med, som ikke indeholder mælk?

Du kan sagtens smøre op med almindelig Nutella

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Pige2009

K&S skriver:

Er der forresten nogle, der kender til noget, man kan "smøre" kagen op med, som ikke indeholder mælk?

Her er også en super opskrift:

Chokoladesmørcreme

4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade

Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

Anmeld

21. maj 2010

KarinaIda

K&S skriver:

Tusind tak for hjælpen...!

Fantastisk at man kan lave og gemme fondanten til dagen efter, for det var faktisk det, jeg synes tog længst tid at ælte sammen...!

Jeg må forsøge at være lidt mere omhyggelig, når jeg skal glatte fondanten ud, for vil jo gerne have til den at se "perfekt" ud

Og så tror jeg måske, jeg må finde et par handsker frem, når der skal farves fondant, for jeg skal bruge rød og det ser altså bare ikke godt ud med røde hænder (eller andre farvede hænder, for den sags skyld)

Tak tak tak...! Katja

Hehe, kender godt det med de "røde" hænder ikek ser så godt ud... Var også træt af det selv efter de første to gange, og så begyndte jeg og bruge hansker også.. Men held og lykke med det hele.. Glæder mig til engang og se billeder af dit projekt
Min næste projekt(retter kommende) er min søster og svogers 4-5 etages(stavet??) bryllupskage til sep.....

Anmeld

21. maj 2010

K&S

Baagøe skriver:

Du kan sagtens smøre op med almindelig Nutella

Jeg har spurgt svigerinden (som har mælkeallergi) og hun kan ikke tåle Nutella øv øv

Anmeld

21. maj 2010

K&S

Baagøe skriver:

Her er også en super opskrift:

Chokoladesmørcreme

4 æggeblommer
60 g flormelis
100 g blødt smør
100 g smeltet chokolade

Æggeblommerne røres godt med flormelis, smør og den smeltede chokolade blandes i massen.

Men så sku jeg måske prøve at lave den selv - jeg kan jo bare bruge det "smør" hun godt kan tåle - hmmm, det må jeg lige overveje  men så skal jeg jo også have købt en speciel chokolade, for det er heller ikke mange slags, hun kan tåle....!

Tak for opskriften...!

Anmeld

21. maj 2010

K&S

KarinaIda skriver:

Hehe, kender godt det med de "røde" hænder ikek ser så godt ud... Var også træt af det selv efter de første to gange, og så begyndte jeg og bruge hansker også.. Men held og lykke med det hele.. Glæder mig til engang og se billeder af dit projekt
Min næste projekt(retter kommende) er min søster og svogers 4-5 etages(stavet??) bryllupskage til sep.....

Hihi, der skal nok komme billeder  

Hold da op, det er da lidt af et projekt at kaste sig ud i, det tror jeg liiiige jeg venter lidt med...!

Anmeld

21. maj 2010

KarinaIda

K&S skriver:

Hihi, der skal nok komme billeder  

Hold da op, det er da lidt af et projekt at kaste sig ud i, det tror jeg liiiige jeg venter lidt med...!

Er også meget spændt på hvordan den bliver, for har ingen ideer endnu

Anmeld

21. maj 2010

Ansemusen

MorpåSjælland skriver:

her er en guide til runde kager:

http://www.monkeysee.com/play/15847-fondant-cake-decorating-covering-the-cake

Wau den var brugbar  Skal man altid lade fondanten gå ud til kanten af fadet som han gør i denne video eller kan man sagtens skære fondanten til nederst omkring kagen og evt. sætte en bord hele vejen rundt i bunden?

Anmeld

21. maj 2010

Ansemusen

Znuzke skriver:

Jeg tror faktisk at nogen synes det ser pænt ud at kagerne skinner - og så er der nogle der pensler med vand for at fjerne rester af maizenaen.

Man behøver ikke at bruge vand - og så får man pæne matte kager

Okay, tænker også at flormelis måske er bedre end maizena, som han også sige i videoen der er linket til. Kunne forestille mig at det går mere i et med fondanten og i øvrigt smager bedre.

Ihh jeg er så spændt på om jeg når at få råd til og tid til at øve inden dåben, for vil ikke satse på dåbskagen som allerførste projekt. Eller rettere, jeg vil øve mig på lige netop sådan som den kage skal se ud, men synes det ville være risikabelt ikke at have prøvet det før og så stå til dåben med en meeega grim kage *griner* Så jeg suger inspiration og viden til mig hist og her og håber at der er en genial kagebager som måske vil vise mig live hvilke fejl jeg skal undgå og hvilke tips og tricks der er gode at kunne!

Anmeld

21. maj 2010

Pige2009

K&S skriver:

Men så sku jeg måske prøve at lave den selv - jeg kan jo bare bruge det "smør" hun godt kan tåle - hmmm, det må jeg lige overveje  men så skal jeg jo også have købt en speciel chokolade, for det er heller ikke mange slags, hun kan tåle....!

Tak for opskriften...!

Gør det!  Den er super god...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.