Nem - hurtig - lækker bønnesalat?!... hjælp!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.689 visninger
21 svar
0 synes godt om
20. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg skal på barselsbesøg idag. Hun er vegetar og når jeg skal på barselsbesøg vil jeg helst have aftensmad med til de nye forældre... mmm. For at forkæle og ikke at belaste dem.

JEg havde tænkt at jeg ville lave vandmelon salat med pinjekerner og feta og babyleafs.

Kogte æg og advokado.

OGså en bønnesalat (pga proteinerne). Men er bønner ikke sådan noget der skal ligge i blød i 1 døgn osv???... :-S HVad skal man gøre? kan man lave en eller anden lækker bønnesalat, til en ny mor, der ville være dejlig og som er hurtig at lave, inden vi skal afsted i eftermiddag, efter jeg er kommet fra arbejde.

Dertil, havde jeg forestillet mig at købe noget godt brød

Er det en fin menu til en ny, træt, vegetar mor? ...

HILFE plzz...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

hvad med linser?

Anmeld

20. maj 2010

Lise

Jo, de skal ligge i blød. Men man kan jo købe f.eks. kidneybønner og hvide bønner på dåse..

Jeg laver nogle gange kidneybønne/avocado-salat - det er mums, men  du har jo allerede avocado på menuen..

Hvis du en gang havde bedre tid, så skulle du prøve at lure nogle af Lene Hanssons kogebøger. Synes hun har lavet opskrifter på nogle super lækre salater - heriblandt med masser af bønner, linser og des lige..

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

ka-ri-na skriver:

hvad med linser?

Jeg er helt klart åben for forslag, men jeg aner heller ikke noget om linser. Jeg spiser ikke selv den slags... mmm...

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

Lise skriver:

Jo, de skal ligge i blød. Men man kan jo købe f.eks. kidneybønner og hvide bønner på dåse..

Jeg laver nogle gange kidneybønne/avocado-salat - det er mums, men  du har jo allerede avocado på menuen..

Hvis du en gang havde bedre tid, så skulle du prøve at lure nogle af Lene Hanssons kogebøger. Synes hun har lavet opskrifter på nogle super lækre salater - heriblandt med masser af bønner, linser og des lige..

Hvad skal der i sådan en kidneybønnesalat???...

Anmeld

20. maj 2010

Ni-ko-li-ne

Zafir skriver:

Jeg er helt klart åben for forslag, men jeg aner heller ikke noget om linser. Jeg spiser ikke selv den slags... mmm...

den her lyder lækker!

http://mamogensen.wordpress.com/opskrifter/salater/tzvetes-linsesalat/

Anmeld

20. maj 2010

JulieE

Hej Zafir!

Må det være grønne-bønner(Harricot verts) istedet? Har den mest fantastiske opskrift med grønne bønner, æbler, rødpeber og honning-salt-ristede nødder.

HVis du kan komme i nærheden af "Suveræne slater" kogebøgerne re der masser af lækre opskrifter både med alm bønner og grønne bønner

Kram

Julie

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

JulieE skriver:

Hej Zafir!

Må det være grønne-bønner(Harricot verts) istedet? Har den mest fantastiske opskrift med grønne bønner, æbler, rødpeber og honning-salt-ristede nødder.

HVis du kan komme i nærheden af "Suveræne slater" kogebøgerne re der masser af lækre opskrifter både med alm bønner og grønne bønner

Kram

Julie

Det er vel også bønner??? Er der ikke også proteiner i dem?.. Mmm...

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

ka-ri-na skriver:

den her lyder lækker!

http://mamogensen.wordpress.com/opskrifter/salater/tzvetes-linsesalat/

HVor længe skal de koge før de er møre?

Det lyder helt okay det der... - Og kan man mon købe sådan nogen i Føtex???...

Anmeld

20. maj 2010

Mettemus

Jeg skal på barselsbesøg idag. Hun er vegetar og når jeg skal på barselsbesøg vil jeg helst have aftensmad med til de nye forældre... mmm. For at forkæle og ikke at belaste dem.

JEg havde tænkt at jeg ville lave vandmelon salat med pinjekerner og feta og babyleafs.

Kogte æg og advokado.

OGså en bønnesalat (pga proteinerne). Men er bønner ikke sådan noget der skal ligge i blød i 1 døgn osv???... :-S HVad skal man gøre? kan man lave en eller anden lækker bønnesalat, til en ny mor, der ville være dejlig og som er hurtig at lave, inden vi skal afsted i eftermiddag, efter jeg er kommet fra arbejde.

Dertil, havde jeg forestillet mig at købe noget godt brød

Er det en fin menu til en ny, træt, vegetar mor? ...

HILFE plzz...

Mmm det lyder vildt lækkert!

Du kunne bruge nogle alm. grønne bønner (harricot verts) og dampe dem? Det er da lidt hurtigere og der er stadig proteiner i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.