Gik I i fødsel af jer selv uden forudgående symotomer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

Ansemusen

Ja nu her i 40+6 er jeg som de fleste nok ved MEGET utålmodig, fordi der simpelthen ikke sker noget som helst som tyder på at fødslen er forestående (hvilket den selvfølgelig godt kan være alligevel - lige nu føles det bare ikke sådan).

Hvor mange af jer herinde gik i fødsel af jer selv uden at have haft særligt med plukkeveer eller andet forud for det? Jeg har stort set INGEN plukkeveer haft gennem hele graviditeten, de kan tælles på to hænder tror jeg, bortset fra i går aftes og i nat hvor jeg havde en del, men ikke nogle særligt kraftige nogle og ikke noget som er fortsat i dag. I nat vågnede jeg med voldsom kvalme og kastede op, så tænker at det måske var det min krop reagerede på i går, uden at vide det.

Jeg aner ikke om slimproppen er gået, men tror det ikke, da jeg stadig er helt lukket. Ingen tegnblødning osv.

Så lad mig høre hvad sandsynligheden er for at jeg når at få i fødsel selv i stedet for at skulle sættes igang  Skete det bare lige pludselig for nogle af jer uden forudgående plukkeveer (bortset fra dem som evt. sætter selve ve-perioden igang)?

Knus Anna!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Mette.

Ansemusen skriver:

Ja nu her i 40+6 er jeg som de fleste nok ved MEGET utålmodig, fordi der simpelthen ikke sker noget som helst som tyder på at fødslen er forestående (hvilket den selvfølgelig godt kan være alligevel - lige nu føles det bare ikke sådan).

Hvor mange af jer herinde gik i fødsel af jer selv uden at have haft særligt med plukkeveer eller andet forud for det? Jeg har stort set INGEN plukkeveer haft gennem hele graviditeten, de kan tælles på to hænder tror jeg, bortset fra i går aftes og i nat hvor jeg havde en del, men ikke nogle særligt kraftige nogle og ikke noget som er fortsat i dag. I nat vågnede jeg med voldsom kvalme og kastede op, så tænker at det måske var det min krop reagerede på i går, uden at vide det.

Jeg aner ikke om slimproppen er gået, men tror det ikke, da jeg stadig er helt lukket. Ingen tegnblødning osv.

Så lad mig høre hvad sandsynligheden er for at jeg når at få i fødsel selv i stedet for at skulle sættes igang  Skete det bare lige pludselig for nogle af jer uden forudgående plukkeveer (bortset fra dem som evt. sætter selve ve-perioden igang)?

Knus Anna!

Jeg havde som dig slet ingen plukveer og synes det var død træls! - for jeg var sikker på det ville ende med igangsættelse.. Fra uge 38+0 til 40+0 havde jeg en del mens smerter, men da jeg endelig nåede terminen gik det i sig selv og jeg mærkede dem ikke igen før fødslen.

Mit vand gik pludselig uden nogen tegn, da jeg var 41+0, hvor jeg efterfølgende fik veer 41+1, og fødte så efter 6 timer med veer - Så, fat mod! Jeg havde det præcis ligesom dig - og gud hvor er man utålmodig!

Anmeld

18. maj 2010

Ansemusen

Mette. skriver:

Jeg havde som dig slet ingen plukveer og synes det var død træls! - for jeg var sikker på det ville ende med igangsættelse.. Fra uge 38+0 til 40+0 havde jeg en del mens smerter, men da jeg endelig nåede terminen gik det i sig selv og jeg mærkede dem ikke igen før fødslen.

Mit vand gik pludselig uden nogen tegn, da jeg var 41+0, hvor jeg efterfølgende fik veer 41+1, og fødte så efter 6 timer med veer - Så, fat mod! Jeg havde det præcis ligesom dig - og gud hvor er man utålmodig!

Jubii, så kan det jo blive imorgen når jeg er 41+0 *griner*

Det er dejligt opløftende at høre, at det sagtens kan lade sig gøre alligevel! Jeg har selv haft menstruationssmerter som så går i sig selv igen. Meget frustrerende!

Tak for din dejlige beretning

Anmeld

18. maj 2010

nuggie

jeg har aldrig haft en plukve igennem mine snart to fulde graviliteter.

Første gange fik jeg lidt undt og gik med nogen dage uden at det blev til mere, og så da jeg hendvende mig på fødegangen, fordi jeg synes at det var træls og jeg havde brug for at sove, var jeg udvidet 8 cm.

Anmeld

18. maj 2010

Ansemusen

nuggie skriver:

jeg har aldrig haft en plukve igennem mine snart to fulde graviliteter.

Første gange fik jeg lidt undt og gik med nogen dage uden at det blev til mere, og så da jeg hendvende mig på fødegangen, fordi jeg synes at det var træls og jeg havde brug for at sove, var jeg udvidet 8 cm.

Hvor langt var du henne da du fødte?

Anmeld

18. maj 2010

nuggie

det kan jeg ikke huske det er 11 år siden, men jeg mener at jeg fødte til min termin

Anmeld

18. maj 2010

Mette.

Ansemusen skriver:

Jubii, så kan det jo blive imorgen når jeg er 41+0 *griner*

Det er dejligt opløftende at høre, at det sagtens kan lade sig gøre alligevel! Jeg har selv haft menstruationssmerter som så går i sig selv igen. Meget frustrerende!

Tak for din dejlige beretning

Jeg tog en god cykeltur kl. 21 om aftenen også gik vandet om det var det eller et tilfælde ved jeg ikke, men måske du skulle give det et forsøg ..

Jeg er sikker på du nok skal gå i fødsel lige om hjørnet! Masser af ve-støv og krydsede fingre for det er i morgen der sker noget. Om ikke andet er det hele ventetiden værd, når man sidder med sin lille guldklump i armene.

Anmeld

18. maj 2010

Mette-Marie

Da jeg var gravid med Oskar havde jeg plukveer, men ikke mange. Jeg havde ingen forudgående symptomer (udover slimproppen som gik i uge 33, men den kan jo gendannes mange gange)Vandet gik om morgenen da jeg var 37+0. Oskar blev født 11 timer senere 3614 gr/53 cm.

Denne gang er jeg en omvandrende plukve og meget utålmodig, selvom jeg kun er 37+2...

Mette 37+2

Anmeld

18. maj 2010

Marco2

Ja for søren. Her anede jeg ikke at det skulle ske den dag.

Jeg var 40+3 og havde været på arbejde til ca. kl. 16. Kom hjem og vi gik en god tur med hunden. På turen begyndte jeg at mærke nogle plukveer, men tænkte ikke mere over det. Vi kom hjem og spiste og jeg havde lige noget arbejde jeg skulle have fra hånden. Sad med den bærbare i sofaen og fik pludselig den fornemmelse at de plukveer jeg troede jeg havde, kom regelmæssigt... Så begyndte vi at tage tid på dem og de kom med ca 1-2 minutters mellemrum og varede vel 30 sek... kan ikke helt huske de exakte intervaller... Men det var åbenbart veer, for kl 20:45 måtte jeg sende en mail til en samarbejdspartner at jeg ikke nåede mere den dag for jeg blev lige nødt til at koncentrere mig om noget andet... 2 timer senere kørte vi mod Skejby og jeg havde åbnet mig 3 cm.

Så det var kun ganske kort tid inden at fødslen rigtig gik igang at jeg "opdagede" at det var nu

Ingen forudgående tegn, ingen slimprop, ingen vandafgang eller lign. Vi gik bare igang. At fødslen så tog små 20 timer er en helt anden sag

Håber der snart sker noget for dig og du kommer til at opleve den vildeste forelskelse i det sekund du mærker din guldklump i dine arme.

God fødsel.

AG

Anmeld

18. maj 2010

isimaven

mine fødsler gik igang spontant.

1. gang havde jeg ingen tegn på noget andet end at slimproppen gik en aften og den efterfølgende nat fik jeg begyndende veer, rigtige veer ved 12 tiden, fødegang klokken 16 og baby ude 22.12, jeg var 39+1

2. gang lidt plukkeveer lige fra uge 18 men aldrig onde, vågnede en nat 38+2 klokken 3 med veer - knægten var ude klokken 8.09 følgende morgen. 

Så ingen tydelige tegn før fødslen bare gik igang

vestøv vestøv og endnu mere vestøv sendes hermed din vej 

isimaven 11+2 (og tænker allerede på fødsel)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.