Hvordan får jeg ham til at tage på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.331 visninger
11 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

hc=k

Hej piger. Jeg har en dreng på 13½ måned som lider af astma, det gør så at han imunforsvar ikke er super godt så han bliver ramt af alt hvad der overhovedet kan ramme ham. I dag var jeg så til det snart ugentlige tjek hos lægen som igen sagde . Jeg nævnte overfor ham at Kristopher ikke gider spise og at det har været sådan i laaaaang tid nu, hvis han endelig beslutter sig for at ville spise lidt så tager han 2-4 små mundfulde og så vil han ikke have mere.
Da han var 9 måneder vejede han 9,9 kg, det var rigtig flot. da han var 11 måneder vejede han 9,6 kg og til hans 1 års undersøgelse vejede han 9,5 kg. Nu er hans tøj begyndt at hænge på ham og jeg synes han er begyndt at se tynd ud ( undtagen kinderne ). Lægen sagde at jeg skulle sørge for at han spiste noget bedre fordi han jo ikke må gå og tabe sig.
Hvordan skal jeg lige få ham tl at tage på??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Daisy

Masser af smør og fløde i maden. Det var det råd jeg fik da min søn blev syg af retrovirus og tabte sig.

Anmeld

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

hc=k skriver:

Hej piger. Jeg har en dreng på 13½ måned som lider af astma, det gør så at han imunforsvar ikke er super godt så han bliver ramt af alt hvad der overhovedet kan ramme ham. I dag var jeg så til det snart ugentlige tjek hos lægen som igen sagde . Jeg nævnte overfor ham at Kristopher ikke gider spise og at det har været sådan i laaaaang tid nu, hvis han endelig beslutter sig for at ville spise lidt så tager han 2-4 små mundfulde og så vil han ikke have mere.
Da han var 9 måneder vejede han 9,9 kg, det var rigtig flot. da han var 11 måneder vejede han 9,6 kg og til hans 1 års undersøgelse vejede han 9,5 kg. Nu er hans tøj begyndt at hænge på ham og jeg synes han er begyndt at se tynd ud ( undtagen kinderne ). Lægen sagde at jeg skulle sørge for at han spiste noget bedre fordi han jo ikke må gå og tabe sig.
Hvordan skal jeg lige få ham tl at tage på??

hmmm det er svært.... for man vil også gerne gå lidt op i sundhed jo...

men ja, lav lidt mere energitæt mad, put ekstra kalorier i... og så lav nogle gode snacks til ham, måske kan han have en lille skål med snacks stående.. så han kan spise så snart han er lidt sulten..

jeg håber det bliver bedre... men husk, i gør hvad i kan.... så der er ikke grund til dårlig samvittighed!

Anmeld

18. maj 2010

hc=k

Ja det er nogle gode bud, men problemet ligger også i at han bare ikke vil have noget som helst, Hvis endelig jeg kan få lidt i ham er det ikke mere end hvad der svare til 2 spsk fulde og så græder han bare bagefter.

Hvad for snacks kunne jeg evt. give ham??

Anmeld

18. maj 2010

Ni-ko-li-ne

hc=k skriver:

Ja det er nogle gode bud, men problemet ligger også i at han bare ikke vil have noget som helst, Hvis endelig jeg kan få lidt i ham er det ikke mere end hvad der svare til 2 spsk fulde og så græder han bare bagefter.

vindruer er et hit her...

ellers godt brød med lidt smør, eller smøre ost, ostehapser (gider Nikoline ikke man mange børn gør), figenstænger, havrefraser, de der små snck pølser (de er vidst med kylling).....

Anmeld

18. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Jeg er også bekymret for om min søn tager nok på (se i den anden tråd)

Derfor tilbyder jeg ham hele tiden "håndholdte snacks". Det kan være majs, agurk(godt hvis han heller ikke gider drikke), grissini, riskager, brødskorper, frugt i mundrette bider, figenstænger (kan laves selv).

Og så se om du kan få ham til at drikke sødmælk af en kop.

Man kan jo ikke tvinge dem, men man kan forsøge at gøre det så indbydende og spændende som muligt.

Anmeld

18. maj 2010

Mira0911

Jeg har selv været pivet med min, da jeg selv mente hun ikke tog nok på.. Hun har også været meget syg på det sidste, så tabt sig, det har hun...

Her kommer jeg smør/fløde i hendes mad.. Giver hende masser af forskelligt frugt...

Anmeld

18. maj 2010

4xGreve

Daniella er 2 år og vejer knap 10 kg. vi har også rigtig svært ved at få hende til at spise men en ting der har gjordt det beder for os det var at hun fik hvad hun vil have og lige så stille med tid begyndte vi at putte mere og mere sund ind over og prøver mere og mere forskelligt og vi syntes at kunne se en efekt...

F.eks kan vi godt finde på at give hende chips som vi bare stiller i en skål også kan hun gå og spise af dem som hun lyster, kiks, frugt stænger, pære, agurk, banan, æbel osv. skære vi ud i både (bananen får hun dog lov til at holde med skald som vi selv vil gøøre og det gør at hun elsker at få banan) men tror også det handler om at de får lov til at udfordre og prøve selv osv.

F.eks havergrød med en masse smør, lad ham selv prøve at spise med ske der, i stedet for du prøver at give ham det...

Held og lykke med det ven, håber det snart går i den rigtige retning

Anmeld

18. maj 2010

Anja.t

mit foreslag er at lave en smoothie til ham af sødmælk og selvfølgelig masser af søde frugter og måske en avocado, som er fyldt med gode fedtstoffer. Så kan han jo drikke det med et sugerør.

Du bestemmer jo selv hvad du putter i smoothien og kan gemme en masse gode ting i den.

Anmeld

18. maj 2010

thessemarie

HAr selv et astma og meget allergisk barn.. Vi blev af egen læge sendt til en børnelæge der tog blodprøver og testede og det viste sig der var en del han ikke kunne tåle.. Det var ikke alle tingene han "slog ud af" synligt men "bare" blev lidt rødkindet og nogle ting lidt pyllet af.. Han har været undervægtig indtil i sommers hvor han tilgængæld har fået appetit på livet, han er 8 år nu... Både børnelægen og de andre speciallæger har været gode til at hjælpe en med at tackle hans undervægt og hjalp også med forskellige "forsøg" for at udelukke det som blodprøverne ikke viste pga hans unge alder..

Jeg synes i skal spørge egen læge om i evt kunne blive henvist til en afd hvor de har med den størrelse at gøre.. De har som regl mere styr på det end egen læge... ss

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.