Zettes jordbærtærte ligesom bageren laver den :o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

AIJ søde... Du ved godt Daniel og jeg kommer til at sidde klar til kagespisning hver anden dag når vi flytter, ik!?

Nå, men han ligger og savler ovre i den anden sofa, så jeg har lovet at få opskriften

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Maria.

Måååååååms den ser lækker ud. Kan du lokkes til at sende en opskrift?

Anmeld

17. maj 2010

smokin

Bamseboet :D skriver:

oz mig, oz mig  be om opskrifterne

Jeg smider den da lige her:

Ingredienser:

Mørdej:

150 gram hvedemel

100 gram smør (jeg brugte smeltet)

50 gram sukker

1/2 sammepisket æg

Fyld til mørdej:

100 gram smør

100 gram sukker

100 gram rå marcipan

1/2 æg

Og selvfølgelig chokoladen til at pensle den færdige kage med.

44% mørk chokolade (jeg tog bare en helt almindelig mørk chokolade)

Vaniliecreme

1/2 liter sødmælk

1 brev pulvercreme (de der færdigblandinger)

1/4 piskefløde

Lidt vaniliesukker

5 stk. husblas

Ælt mørdejen sammen og sæt den i køleskabet i en time.

Fyld:
Rør smør og sukker tilsæt revet marcipan og et ½ sammenpisket æg.

Rul mørdejen ud og læg den i en smurt tærteform ca. 23 cm i diameter læg fyldet på og bag den ved 180 grader C ca. 20 minutter. Tag den ud INDEN den begynder at karamelisere yderst.

Pynt:
Afkøl kagen og pensel den med smeltet chokolade.

online Denne profil   er moderator på Baby.dk Zafir | 16. maj 2010, kl. 22:45

Altså ... du skal tage sådan en pose-creme (sådan noget dr. oetker).. Så når du har lavet den, så laver du en GOD STIV flødeskum med 2 spsk vaniliesukker i. Du smelter 4-5 blade husblas og når du mixer de to ting (ved stuetemp) så blander du lige husblasen i). Vupti, så har du det dersens vaniliecreme.

Gelé er bare SÅ nemt ½ liter væske til ca 10 blade husblas. Du bruger bare halvdelen til en alm kage. Så tager du noget saft (jordbærsaft) og koger det op. Smelter husblasen i. Lader det stå og køle til det tykner og kommer det ovenpå kagen, mens det stadig kan flyde

Anmeld

17. maj 2010

smokin

Zafir skriver:

ARGH jeg sidder og river mig i håret over at Idun ligger og snorker ved siden af mgi hehe... Holbæk er bare Så lige om hjørnet og den ser for lækker ud.. Lidt ærgeligt med geléen, men altså - det er der også mange bagere der ikke lige gider itl sidst

Lavede du gift kage eller marzarin bund?

Altså Zafir, sådan en ikke kagekone som mig.... Hmm... pas!

jeg brugte det her:

Mørdej:

150 gram hvedemel

50 gram sukker

1/2 sammepisket æg

Fyld til mørdej:

100 gram smør

100 gram sukker

100 gram rå marcipan

1/2 æg

Anmeld

17. maj 2010

smokin

lululupo skriver:

Neiiiiii du gjorde det alligevel, sååå tarveligt når nu jeg ligger her og har håbløs lyst til jordbærtærte.... hmpf hmpf det blir ikk glemt Istedet har manden min lige hentet en Ritter sport..............

Men nøj den ser nu god ud, og der er tilbage til imorgen også, wow.....

Lækkert køkken forresten!!!!!

Altså rodet eller hvad? For jeg er jo faktisk UTROLIG glad for mit køkken når der ikke roder haha! Bruger meget tid i køkkenet... elsker det! Og har selv tegnet og fortalt hvordan det skulle laves da det i sin tid blev bygget.

Anmeld

17. maj 2010

smokin

Caroline86 skriver:

AIJ søde... Du ved godt Daniel og jeg kommer til at sidde klar til kagespisning hver anden dag når vi flytter, ik!?

Nå, men han ligger og savler ovre i den anden sofa, så jeg har lovet at få opskriften

Jeg er RET god til at bage bradepandekager og muffins så jeg mangler bare at lære de der seje kager med flotte udseende... IHHH Bliver hyggeligt I kommer herover...

Selvom det kagespiseri bør stoppe efter fødslen... Ellers må det blive lowfat... det har jeg også gjort mig meget i før i tiden.. især med muffins Opskriften er et eller andet sted på siden... jeg har lige smidt den op

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Zette skriver:

jeg brugte det her:

Mørdej:

150 gram hvedemel

50 gram sukker

1/2 sammepisket æg

Fyld til mørdej:

100 gram smør

100 gram sukker

100 gram rå marcipan

1/2 æg

Nååååår Okay det lyder sautmer da også lækkert! Det er næsten i pose og sæk agtig... nam namm

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Zette skriver:

Jeg er RET god til at bage bradepandekager og muffins så jeg mangler bare at lære de der seje kager med flotte udseende... IHHH Bliver hyggeligt I kommer herover...

Selvom det kagespiseri bør stoppe efter fødslen... Ellers må det blive lowfat... det har jeg også gjort mig meget i før i tiden.. især med muffins Opskriften er et eller andet sted på siden... jeg har lige smidt den op

ja, jeg så den lige

Jeg går altså ikke ind for de der fedtforskrækkede kager kager skal smage af sukker og man skal have fedtede fingre når man spiser dem Ej, du ved hvad jeg mener

Anmeld

17. maj 2010

smokin

Caroline86 skriver:

ja, jeg så den lige

Jeg går altså ikke ind for de der fedtforskrækkede kager kager skal smage af sukker og man skal have fedtede fingre når man spiser dem Ej, du ved hvad jeg mener

Ja der er også en halv pakke smør i denne kage alene! men det er så strengt at ens kæreste ikke tager et gram på, imens jeg blot skal kigge på kagen så sidder den nærmest på sidebenet...

Så nogle gange bager jeg kager med lidt mindre fedt i .... men de smager stadig som en drøm. Muffins kan du jo godt få til at smage af noget (med bær fx).

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Zette skriver:

jeg brugte det her:

Mørdej:

150 gram hvedemel

50 gram sukker

1/2 sammepisket æg

Fyld til mørdej:

100 gram smør

100 gram sukker

100 gram rå marcipan

1/2 æg

mon man kan lave den uden marcipan? det er vi nemlig ikke vilde med herhjemme (læs: jeg kan ikke lide marcipan) måske kan man lave den helt uden fyld og så bruge ekstra creme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.