Henna og fertilitets behandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Soap skriver:

Okey tak  Jamen så er spørgsmålet hvordan ved jeg om det er kemisk behandlet henna ? Det står jo ikke just på dansk eller andet læseligt sprog 

Altså, den slags Henna der som regel er kemisk behandlet er henna, der påstår at have alle mulige forskellige farver Altså forskellige toner af Rød, sort osv.

Henna har én farve. Nogen steder kan det lykkes at finde helt naturlig ikke kemisk hårfarve, der er forskellige farver, så er der fx blandet pulvertiseret valnøddeskal i osv. MEN - jeg har indtilvidere kun set det i tyskland.

Så som udgangspunkt, er det henna der 'kun' er henna, der ikke er kemisk behandlet.

Hvis du er i tvivl, så vil jeg ikke bruge det. Hvis du ikke er i tvivl efter min forklaring, så er det da helt fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

mini1977

Uuh jeg får virkelig dårlig samvittighed over at have fået farvet mit hår samtidig med nedreguleringen 

Syntes bare, at der er så mange ting at tage hensyn til, når man gerne vil være gravid og har prøvet i lang tid, så det var rart med lidt forkælelse midt i det hele - jeg må bare  for at det ikke ødelægger vores chance væsentligt...

Anmeld

18. maj 2010

Soap

Zafir skriver:

Altså, den slags Henna der som regel er kemisk behandlet er henna, der påstår at have alle mulige forskellige farver Altså forskellige toner af Rød, sort osv.

Henna har én farve. Nogen steder kan det lykkes at finde helt naturlig ikke kemisk hårfarve, der er forskellige farver, så er der fx blandet pulvertiseret valnøddeskal i osv. MEN - jeg har indtilvidere kun set det i tyskland.

Så som udgangspunkt, er det henna der 'kun' er henna, der ikke er kemisk behandlet.

Hvis du er i tvivl, så vil jeg ikke bruge det. Hvis du ikke er i tvivl efter min forklaring, så er det da helt fint

Jeg er i tvivl så må hellere lade være, ville ellers gerne lige ha været frisket op men det må jo vente så for aner ikke hvor man kan købe "rigtig" henna henne af og kommer ikke lige til Tyskland i den nærmeste fremtid 

Tak for svar 

Anmeld

18. maj 2010

sarahb

Soap skriver:

Okey tak  Jamen så er spørgsmålet hvordan ved jeg om det er kemisk behandlet henna ? Det står jo ikke just på dansk eller andet læseligt sprog 

henna man plejer at købe i udenlandske butikker osv. plejer at være kemisk behandlet.
Det er kun det forholdsvis nye henna, nok det som zafir også sælger der ikke er noget i.
Da jeg var gravid for 2 år siden anbefalede man ikk henna da det er mere eller mindre det samme som hårfarve. Dog ikke så kraftigt men der er stadig kemikalier i.

Anmeld

18. maj 2010

Moderator

Soap skriver:

Jeg er i tvivl så må hellere lade være, ville ellers gerne lige ha været frisket op men det må jo vente så for aner ikke hvor man kan købe "rigtig" henna henne af og kommer ikke lige til Tyskland i den nærmeste fremtid 

Tak for svar 

Det henna jeg sælger er en fin kvalitet og det er IKKE kemisk behandlet

Det er kun henna farvet og ikke fiflet med.

Anmeld

18. maj 2010

Soap

Zafir skriver:

Det henna jeg sælger er en fin kvalitet og det er IKKE kemisk behandlet

Det er kun henna farvet og ikke fiflet med.

He he godmorgen, jeg havde slet ikke fattet at du solgte henna 

Jamen hvad er priserne ?

Jeg har en ordenlig manke jo, kraftig hår som går fordi de 3 berømte bogstaver , gir lidt en ide om hvor meget jeg ville skulle bruge 

Anmeld

18. maj 2010

Moderator

Soap skriver:

He he godmorgen, jeg havde slet ikke fattet at du solgte henna 

Jamen hvad er priserne ?

Jeg har en ordenlig manke jo, kraftig hår som går fordi de 3 berømte bogstaver , gir lidt en ide om hvor meget jeg ville skulle bruge 

Jeg sælger en pakke med 50 gram for 15 kr. Også har jeg en tilbuds pakke med 12 pakker for 150 kr + porto

Hvis du kigger på mit hår på billedet bruger jeg 4-5 pakker til en fuldfarvning og 2 pakker til en bundfarvning. Det er meget fint malet, så det er nemt at fordele og får konsistens som creme agtigt. Derofr bruger man ikke helt så meget og det er ikke særlig tungt at kome i håret...

Anmeld

18. maj 2010

Mka

Puha når man høre hvad alle folk siger om hårfarvning, jeg får det helt dårligt over at være frisør og stå med de ting 8-10 timer om dagen. Vil jo ikke skade mit barn når jeg en dag bliver gravid. Men altså det er jo en kvinde verden, og de fleste frisører har jo børn, og der er da ingen af dem der har taget skade. Men man får da ondt i maven over det.

Anmeld

19. maj 2010

Soap

Zafir skriver:

Jeg sælger en pakke med 50 gram for 15 kr. Også har jeg en tilbuds pakke med 12 pakker for 150 kr + porto

Hvis du kigger på mit hår på billedet bruger jeg 4-5 pakker til en fuldfarvning og 2 pakker til en bundfarvning. Det er meget fint malet, så det er nemt at fordele og får konsistens som creme agtigt. Derofr bruger man ikke helt så meget og det er ikke særlig tungt at kome i håret...

Jeg gør lige op med mig selv om jeg vil farve eller ej 

Med andre ord, jeg skal på klinikken fredag og så snakker jeg lige med dem der hvordan de ser på "rigtig henna" og så vender jeg lige tilbage til dig hvis det er ok ?

Anmeld

19. maj 2010

Moderator

Soap skriver:

Jeg gør lige op med mig selv om jeg vil farve eller ej 

Med andre ord, jeg skal på klinikken fredag og så snakker jeg lige med dem der hvordan de ser på "rigtig henna" og så vender jeg lige tilbage til dig hvis det er ok ?

Det er helt ok

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.