Henna og fertilitets behandling ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
20 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Soap

Er det mon i orden at farve hår med henna under behandling ? 

Jeg trænger så frygteligt til lidt farve, men vil jo ikke hvis det ikke er godt for en mulig graviditet 

Håber nogen har svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

oo

hmm...godt spørgsmål!

jeg ved at min veninde er hennefarver og hun gjorde det også mens hun var i behandling i efteråret (det var hun kun kortvarigt, da hun ikke brød sig om behandlingerne, så der kom ikke noget positivt resultat)

Anmeld

17. maj 2010

mini1977

Jeg er i gang med nedregulering i øjeblikket, og jeg fik farvet mit hår i lørdags - jeg ved ikke om det har indflydelse på en eventuel graviditet

Anmeld

17. maj 2010

Maria.

Soap skriver:

Jeg trænger så frygteligt til lidt farve, men vil jo ikke hvis det ikke er godt for en mulig graviditet 

Håber nogen har svar 

Ellers findes der en hårfarve som hedder Elumen, som godt må bruges af gravide, ammende og allergigere, så mon ikke du også kan bruge den?  

Anmeld

17. maj 2010

Soap

Maria. skriver:

Ellers findes der en hårfarve som hedder Elumen, som godt må bruges af gravide, ammende og allergigere, så mon ikke du også kan bruge den?  

Tjoo det ka da være, men nu var det fordi jeg havde henna liggende så var det jo lige til hvis nu 

Anmeld

17. maj 2010

Sofiedk

Jeg farver altid mit hår lige efter mens start når jeg endelig engang imellem gør det, så er jeg ligesom mest sikker på at det ikke går ud over en mulig graviditet.

Anmeld

17. maj 2010

Soap

Sofiekdk skriver:

Jeg farver altid mit hår lige efter mens start når jeg endelig engang imellem gør det, så er jeg ligesom mest sikker på at det ikke går ud over en mulig graviditet.

Det kan jeg sagtens følge dig i men er det ikke noget med at de hormon forstyrrende stoffer som er i hårfarve er i kroppen i flere uger ? 

Jeg er nemli ikke sikker og ved faktisk ikke om de stoffer er i henna også?

Anmeld

17. maj 2010

ønskebørn74

Soap skriver:

Det kan jeg sagtens følge dig i men er det ikke noget med at de hormon forstyrrende stoffer som er i hårfarve er i kroppen i flere uger ? 

Jeg er nemli ikke sikker og ved faktisk ikke om de stoffer er i henna også?

Jeg ville spørge Zafir... Hun sælger også en super lækker Henna..

Knus Lene

Anmeld

17. maj 2010

ønskebørn74

Soap skriver:

Håber nogen har svar 

Skrev og spurgte Zafir.. Fik lov at poste hendes svar... Så her er det:

Altså - jeg kan jo ikke svare på videnskabeligt basis. MEN - jeg vil sige, hvis du bruger naturlig henna, så er det jo ikke anderledes end at du bruger hudcreme eller alt muligt andet halløj. Kemisk halløj, der skal sidde i din hovedbund i en time eller noget ville jeg aldrig bruge, i forbindelse med hverken behandling, graviditet eller noget. Faktisk slet ikke.

Men det er jo altid en vurdering, hvad man selv vil? For der er jo også nogen der ikke spiser nogen tilsætningsstoffer, ikke bruger creme, make up, neglelak osv...

Jeg har altid farvet med henna, også selvom jeg har været gravid osv. Det har jeg gjort ca hver 3-4 mrd, og det mener jeg IKKE er noget problem overhovedet...

MEN jeg er jo ikke videnskabsmand, eller noget, men jeg vil sige, at alting bygger på overbevisning og at man ikke overdriver nogen ting i livet. Og naturligvis går udenom det kemi man kan gå udenom.

Men den henna vi sælger, er af en slags, der ikke er kemisk behandlet og man kan sagtens smøre den på børnearme osv. Uden der sker noget.

DOG vil der altid være en risiko for allergi, da folk kan være allergiske overfor alt i hele verdenen... Selvom det som udgangspunkt er sunde ting. Fx. kan jeg ikke tåle kiwi, selvom det er en super mega sund frugt der smager godt

Håber det var svar nok.

Anmeld

18. maj 2010

Soap

Okey tak  Jamen så er spørgsmålet hvordan ved jeg om det er kemisk behandlet henna ? Det står jo ikke just på dansk eller andet læseligt sprog 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.