mad til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Jordbærpigen

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

mor-til-vanessa

MissSmile26 skriver:

Her er lidt links du kan bruge

http://www.sst.dk/publ/Publ2003/Mad_netversion_0903/pdf-files/Mad1.pdf

http://www.sst.dk/publ/Publ2009/CFF/boern/mad_2009.pdf

Især den sidste er rigtig god.

okay tak

Anmeld

17. maj 2010

Maise

er det bare mig eller overdøver smagen af modermælkserstatningspulver ikke grøden?? jeg laver majs og ris grød til min pige og jeg kan kun smage modermælkserstatningen. lavede majsgrød med lidt sveskemos i idag, det var et hit.

Anmeld

17. maj 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

er det bare mig eller overdøver smagen af modermælkserstatningspulver ikke grøden?? jeg laver majs og ris grød til min pige og jeg kan kun smage modermælkserstatningen. lavede majsgrød med lidt sveskemos i idag, det var et hit.

jeg synes det ikke, men det er heller ikke altid jeg bruger mme i groden. synes bare man skal blande virkelig meget frugtmos i for at tage den der melet smag.

her er sveskemos ogsa et hit

Anmeld

17. maj 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

jeg synes det ikke, men det er heller ikke altid jeg bruger mme i groden. synes bare man skal blande virkelig meget frugtmos i for at tage den der melet smag.

her er sveskemos ogsa et hit

hvad bruger du så i stedet for mme? jeg har prøvet arlas babymælk, det er lidt bedre. ja synes selv grøden smagte drøngodt. venter spændt må hvad maven siger til de to teskefulde sveskemos jeg puttede i.

Anmeld

17. maj 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

hvad bruger du så i stedet for mme? jeg har prøvet arlas babymælk, det er lidt bedre. ja synes selv grøden smagte drøngodt. venter spændt må hvad maven siger til de to teskefulde sveskemos jeg puttede i.

bare vand og lidt olie.

har hun hard mave??

Anmeld

17. maj 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

bare vand og lidt olie.

har hun hard mave??

hmm det er fordi jeg har læst at man skal tilsætte mme, babymælk eller egen udpumpet mælk for at de får den rette næring, når nu man erstatter en amning med et måltid. Ifølge sundhedsstyrelsen bog om mad til spædbørn og småbørn fra 2009. Bruger du så bryst mælk??

Anmeld

17. maj 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

bare vand og lidt olie.

har hun hard mave??

nej men hun skider kun hver 4-5 dag og jeg kan se efter jeg er begyndt at give grød at det er tykkere i konsistensen - hvis du forstår ;-)

Anmeld

19. maj 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

nej men hun skider kun hver 4-5 dag og jeg kan se efter jeg er begyndt at give grød at det er tykkere i konsistensen - hvis du forstår ;-)

nogen gange bruger jeg mme i det, men det lidt forskelligt. har bare faet at vide at det er vigtigs med olie. hvis jeg koger gronsager sa bruger jeg vandet derfra sa der er vitaminer i. vanessa bliver stadig ammet efter hver maltid grod, hvis hun vil.

med hensyn til afforing sa havde nessa ogsa meget hard mave i starten og der kunne godt ga en uge men efter hun far kartoffel-gulerods mos sa skider hun 3 gange om dagen. altsa det er jo ikke flydende mere nar de ikke kun bliver ammet. sa kan vare du skal prove at give hende nogle gronsager, sa kommer det nok

Anmeld

19. maj 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

nogen gange bruger jeg mme i det, men det lidt forskelligt. har bare faet at vide at det er vigtigs med olie. hvis jeg koger gronsager sa bruger jeg vandet derfra sa der er vitaminer i. vanessa bliver stadig ammet efter hver maltid grod, hvis hun vil.

med hensyn til afforing sa havde nessa ogsa meget hard mave i starten og der kunne godt ga en uge men efter hun far kartoffel-gulerods mos sa skider hun 3 gange om dagen. altsa det er jo ikke flydende mere nar de ikke kun bliver ammet. sa kan vare du skal prove at give hende nogle gronsager, sa kommer det nok

ja for lige nu får hun meget sveskemos i grøden hver dag, skal også prøve med pæremos. men du har ret, må lave noget grønsagsmos der kan sætte maven godt igang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.