når nu jeg er ved det med drikkavarer (Rødvin)?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

Helle30

Jeg elsker også god kvali-rødvin, så vidt jeg husker , for efter vi har fået børn sker det aldrig, at vi åbner en flaske til maden. Jo, hvis vi har gæster til spisning, men aldrig sådan en lørdag aften som vi gjorde, før vi fik børn.

Når jeg køber vin til gæstemad, vælger jeg næsten altid en chilensk Merlot eller Carmanere, hvis jeg gerne vil prøve noget nyt og ikke har en hel eftermiddag til at læse etiketter.

Der var engang én herinde, der anbefalede en vin fra en discountbutik (er jeg næsten sikker på), og så vidt jeg husker, var det Asser, der prøvede den efterfølgende og også var imponeret. Den hedder noget med superb, exelente - eller et andet anprisende navn. Nogen, der husker det?

- Helle, der pludselig fik lyst til en grilbøf med tilbehør og rødvin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Kaufie

Elsker også en god rødvin...... Men får det meget sjældent, da manden absolut ikke gider vin - så det er kun når vi er ude eller har gæster.....

....ja...og så ikke lige de sidste par mdr og omkring 1 år ud i fremtiden....

Anmeld

16. maj 2010

Lise

Ja, jeg kan godt lide rødvin. Sidder faktisk netop og nyder et glas (med ammebarnet i favnen..). Synes også at rødvin er hyggeligt.

Men jeg kan nu bedre lide øl. Jeg elsker øl. Gode øl. Jeg synes det er mega hyggeligt at indkøbe forskellige gode øl, og dele med én der også elsker det. Eller gå på ølbar, og prøve noget nyt...

Jeg kan også bedre lide strawberry margeritas eller piña colada

Men for at svare, så ja - jeg kan godt lide rødvin.

Anmeld

16. maj 2010

Helle30

Lise skriver:

Ja, jeg kan godt lide rødvin. Sidder faktisk netop og nyder et glas (med ammebarnet i favnen..). Synes også at rødvin er hyggeligt.

Men jeg kan nu bedre lide øl. Jeg elsker øl. Gode øl. Jeg synes det er mega hyggeligt at indkøbe forskellige gode øl, og dele med én der også elsker det. Eller gå på ølbar, og prøve noget nyt...

Jeg kan også bedre lide strawberry margeritas eller piña colada

Men for at svare, så ja - jeg kan godt lide rødvin.

Jeg har undret mig meget over, hvem det er, der køber ind fra de 2,5 km. hyldeplads, enhver butik med respekt for sig selv efterhånden har afsat til specialøl. Har så ofte tænkt, at den dér går ikke, den falder hopper danskerne ikke på. De øl vil stå dér uden at slå igennem og komme med hjem i stuen. En masse små bryggerier vil forsøge sig og brygge på snart solbærgrene - snart spiret byg fra ryggen af en emu. Man vil kæmpe til blodet sprøjter for at overgå sig selv og hinanden i, hvor speciel en øl kan blive.

Til sidst vil de stakkels øl være overhalet så længe af Hof og Grøn Tuborg, at de skrider i dato og ryger ned i den dér vogn, der altid står med et skilt; Frit valg - halv pris. Og SÅ vil jeg købe et par stykker - bare for at smage.

Men jeg har aldrig set øllene ryge ned i den vogn... Så det er DIG, der køber dem Lise?

Måske skal jeg bare lige blive voksen og lære det, - ligesom med oliven og friske tranebær...

- Helle, der hverken fik grillet bøf eller rødvin i aften alligevel

Anmeld

16. maj 2010

Lise

Helle30 skriver:

Jeg har undret mig meget over, hvem det er, der køber ind fra de 2,5 km. hyldeplads, enhver butik med respekt for sig selv efterhånden har afsat til specialøl. Har så ofte tænkt, at den dér går ikke, den falder hopper danskerne ikke på. De øl vil stå dér uden at slå igennem og komme med hjem i stuen. En masse små bryggerier vil forsøge sig og brygge på snart solbærgrene - snart spiret byg fra ryggen af en emu. Man vil kæmpe til blodet sprøjter for at overgå sig selv og hinanden i, hvor speciel en øl kan blive.

Til sidst vil de stakkels øl være overhalet så længe af Hof og Grøn Tuborg, at de skrider i dato og ryger ned i den dér vogn, der altid står med et skilt; Frit valg - halv pris. Og SÅ vil jeg købe et par stykker - bare for at smage.

Men jeg har aldrig set øllene ryge ned i den vogn... Så det er DIG, der køber dem Lise?

Måske skal jeg bare lige blive voksen og lære det, - ligesom med oliven og friske tranebær...

- Helle, der hverken fik grillet bøf eller rødvin i aften alligevel

Ja, gu fanden er det mig  Heldigvis er jeg omgivet af mennesker der har det som mig - min far, min kæreste og det meste af min svigerfamilie. Det er næsten som at købe slik, når man skal vælge fra den dersens hylde...mmm, hvad har jeg lyst til - noget sødt, stærkt, noget med bundfald, noget uden, noget med bobler, noget med uden, and so on and on and on

Lise - som også elsker oliven og tranebær

Anmeld

16. maj 2010

Astrid P

for efter vi har fået børn sker det aldrig, at vi åbner en flaske til maden. Jo, hvis vi har gæster til spisning, men aldrig sådan en lørdag aften som vi gjorde, før vi fik børn.

Der var engang én herinde, der anbefalede en vin fra en discountbutik (er jeg næsten sikker på), og så vidt jeg husker, var det Asser, der prøvede den efterfølgende og også var imponeret. Den hedder noget med superb, exelente - eller et andet anprisende navn. Nogen, der husker det?

Øv, Helle... Det er sgu da ærgerligt at I ikke drikker rødvin sammen mere! Hvad ville der ske hvis du begyndte at åbne en flaske hver fredag? (Eller torsdag eller tirsdag for den sags skyld..) Her hos os plejer en flaske rødvin lissom lige at sætte en eller anden form for stemnings-standart, som sådan bliver mere kæresteagtig i stedet for praktisk-og-samarbejdende-om-barnet-agtig!!!

Det er dælme vigtigt at man husker at være andet end mor og far...

PS. Og hov, det var vist Bamme der havde et tip med den rødvin, og hvis det var den jeg smagte da hun var på besøg hos mig i sommer, så var den HIMMELSK!!!

Anmeld

16. maj 2010

Helle30

Du har ret Astrid, og jeg synes også, det er vigtigt at bevare kæresteforholdet, selvom man er blevet foreller. Vi går indimellem i drivhuset med vores aftenkaffe for bare at sidde og snakke og kigge ud over markerne, og i princippet kunne vi jo ligesågodt tage en flaske vin med. Niels er ret ligeglad, om det er vin eller kaffe, men han ville finde det noget mistænkeligt, hvis jeg åbnede en flaske en tirsdag aften. Vin bliver på mit initiativ, og selvom jeg ikke føler mig "gammel - gammel", så kan jeg godt mærke den dér med at så skal det nok passe, at ungerne vågner kl. 5.00 - eller måske kl. 2.30 med en feber der kræver, at nogen kan køre til vagtlægen, og under alle omstændigheder gider jeg ikke være træt i morgen. Og det er jo noget p.., for vores børn sover fra kl. 20.00 til kl. 07.00 i streg, med mindre de bliver vækket, og vi er aldrig ved vagtlægen, og jeg får fint min nattesøvn og ville ellers kunne indhente det næste nat.

Nå - nu går vi de lune sommeraftener og havefaklerne i møde. Så mangler jeg kun navnet på den vin fra golfstjernen.

- Helle, som takker Asser for sparket

Anmeld

16. maj 2010

Astrid P

Helle30 skriver:

Du har ret Astrid, og jeg synes også, det er vigtigt at bevare kæresteforholdet, selvom man er blevet foreller. Vi går indimellem i drivhuset med vores aftenkaffe for bare at sidde og snakke og kigge ud over markerne, og i princippet kunne vi jo ligesågodt tage en flaske vin med. Niels er ret ligeglad, om det er vin eller kaffe, men han ville finde det noget mistænkeligt, hvis jeg åbnede en flaske en tirsdag aften. Vin bliver på mit initiativ, og selvom jeg ikke føler mig "gammel - gammel", så kan jeg godt mærke den dér med at så skal det nok passe, at ungerne vågner kl. 5.00 - eller måske kl. 2.30 med en feber der kræver, at nogen kan køre til vagtlægen, og under alle omstændigheder gider jeg ikke være træt i morgen. Og det er jo noget p.., for vores børn sover fra kl. 20.00 til kl. 07.00 i streg, med mindre de bliver vækket, og vi er aldrig ved vagtlægen, og jeg får fint min nattesøvn og ville ellers kunne indhente det næste nat.

Nå - nu går vi de lune sommeraftener og havefaklerne i møde. Så mangler jeg kun navnet på den vin fra golfstjernen.

- Helle, som takker Asser for sparket

Åhr, aftenkaffe i drivhuset lyder dælme ellers også dejligt!!!

Anmeld

16. maj 2010

Stumpen

Monica skriver:

Ææælsker rødvin... Drikker det faktisk hver weekend... (og nogle gange i hverdagen...) Måske I tænker, har hun et problem... Men vi drikker nok 1 fl - nogle gange 2 - om ugen, til sammen

Moni

Altså nu er det jo ikke øffen du smider dit indlæg på, så ingen  her

Men til spørgsmålet, så kan jeg ikke fordrage vin, men ville ønske at jeg kunne...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.