Sodavand - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

birgittemarie

Marco2 skriver:

Helu gørlzz

Har jeres unger smagt sodavand?

Emily har altid kun fået vand og mælk, og engang imellem i weekenderne fået friskpresset juice elller hyldeblomstsaft. Men hun er begyndt at gerne ville smage sodavand. Vi drikker selv kun sodavand i weekenden. Jeg er jo desværre ikke til rødvin eller øl

Hvordan ser sodavandsfronten ud hjemme hos Jer?

AG

Nu er jeg jo stor-colaman, men NM har aldrig smagt det. Jeg fortæller hende, at det for det første er en voksendrik og for det andet er noget værre snask at drikke, som jeg er afhængig af, fordi jeg kom til at drikke det, da jeg var femten år gammel. Eller... Ikke fordi jeg drak det, da jeg var femten, men at man skal lade være med at drikke det, fordi man kan blive afhængig af det og fordi det ellers ikke er godt for noget som helst. 

Jeg vil ikke have, at mine børn drikker cola og ødelægger deres tænder og bliver afhængige af det ikke mindst, så ingen cola til dem.

Almindelig sodavand har hun smagt en enkelt gang, men kunne ikke lide det. Hun bliver dog stadig tilbudt det ved fester og får lov at drikke det, hvis hun får lyst ved sådan en lejlighed. Til gengæld drikker hun danskvand i stor stil. Ellers drikker hun kun vand og mælk.

Knus BM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

ivfmarie

ingen af vores kan li' det - og de viser ingen interesse for det overhovedet.

Vi får tit sukkerfrit saftevand i weekenden, men eller er der mælk til morgen mad og vand til aftensmad her i huset.  Juice elsker ungerne, men det har vi ikke så tit - mest i brikform når vi er på tur.

Jeg er ikke selv vild med sodavand - det smager sødt og klægt, og der er alt for mange bobler i - men jeg vil rigtig gerne have saftevand (sukkerfrit)

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.