Sodavand - hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2010

ka li ja

ja jeg er selv cola zero afhænging, så mine har også fået det.. mere end bare et par gange. holder det dog for det meste fra dem i hverdagen men i weekenden og ny og næ ellers må de gerne.

men de har lært at jeg ikke gider snigeren, så jeg drikker der foran næsen på dem, og bliver der sagt nej. betyder det nej...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Marco2

Bamme skriver:

(ps M2: jeg er nu i 68 )

SEJT!! Godt gået.

Vi havde træningssamling i mandags med Leif Nyholm (ham fra TV) så jeg er ret spændt på at komme ud imorgen og se om jeg kan få omdannet noget af det til praksis Eller om jeg slet ikke kan ramme den dumme kugle

... med mindre det pisser ned som idag

AG

Anmeld

15. maj 2010

Helle30

Vi drikker danskvand til aftensmaden hver aften, også i weekenden. Decideret sukkersodavand har vi kun i huset, hvis vi skal have- eller har haft gæster. Niels har nogle dåsecolaer stående i værkstedet, og jeg ved, Sofie og han deler sådan én engang imellem, når hun er med ham derovre.

Når vi er til fødselsdage eller bare på besøg, så får hun hvad hun gerne vil have af de drikkevarer, der tilbydes. Det samme når vi har gæster. Louise drikker det, der er i den kop, der bliver serveret for hende. Det er enten mælk eller vand. På dage hvor jeg ikke synes, hun har drukket så godt, kan der komme en sjat saft (Ribena) i. Når vi når til de varme sommerdage, vil der blive tilbudt masser af vand, og hvis det alligevel kniber, at de får drukket nok, så laver vi også en tynd saft eller lader dem få en trekant-is.

Alt med måde og mening, synes jeg; måde er individuelt (man ved godt selv, hvornår man gør noget for meget). Mening er f.eks. i den sammenhæng, der handler om sodavand, at lære at der er forskel på hverdag og "fest". Jeg føler mig meget overbevist om, at et totalforbud mod sodavand kan give bagslag den dag, ungerne selv skal til at administrere. På den anden side vil "sodavand til maden hver dag" jo også være en uhensigtsmæssig vane, som kan følge barnet resten af livet. Igen: alt med måde.

- Helle

Anmeld

15. maj 2010

Nadi

Jeg fik et trick af en fra min mg med Oliver, så da han var 1 år fik han sin første tår iskolde cola og han kunne bestemt ikke lide det. Det gjorde at han ikke havde lyst til det, men her for nogle mdr siden er han begyndt at vise mere interesse i at få et clas sodavand. Men det er hovedsageligt kun i weekenderne han får det, og når han har fået et glas spørg han selv om vand.

Anmeld

16. maj 2010

Lene76

nope Viktor kan ikke lide det..... han drikker primært vand og mælk, får nogengange et glas juice 

Anmeld

16. maj 2010

Monica

Gustav kan ikke li boblerne, men hvis vi har gæster og de andre børn får sodavand, så får han saftevand. Nogle gange kan han få lov at få et glas saft i hverdagen... Men ellers mest vand...

Jeg drikker tilgengæld meget danskvand og Pepsi Max - er desværre afhæning...

Anmeld

16. maj 2010

Grynt

Her bæller vi sodavand og spiser snoller + chips om fredagen til disney sjov. HVIS der noget tilbage spises/drikkes det om lørdagen.

Anmeld

16. maj 2010

linemus

Vores tre store får sodavand ved specielle lejligheder, hvor vi eller gæsterne drikker sodavand, ellers får de saft. Der står altid vand på bordet, og ofte beder de selv om vand i stedet for. I hverdagene og weekenderne drikker vi vand. Saft/juice får de engang imellem, hvis det skal være lidt specielt/ekstra hyggeligt.

Kaspers og mit forbrug af slik og sodavand gemmes til børnene sover

- Line

Anmeld

16. maj 2010

Lise

Simon har drukket sodavand en del gange efterhånden. Vi drikker det stort set aldrig når vi bare er os derhjemme, så han får sodavand når vi har gæster, eller er ude hos nogen. Han kan rigtig godt lide cola, men også saftevand, juice, vand, kakao og mælk. Den anden dag tog han også bundsjatten af fars øl, der stod på bordet (efterfulgt af et uhmmm). Så Simon drikker også bare det der er i koppen foran ham   

Anmeld

17. maj 2010

Tut

Anja skriver:

Her får børnene ikke sodavand. De har da alle på et eller andet tidspunkt smagt det, men ingen kan lide det og det passer os fint. I perioder har vi sodavand i huset, men ofte har vi ikke.

Præcis det samme herhjemme.

Noah kan slet ikke lide det (heldigvis)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.