Endelig! Den 12/5-2010 kl. 05.53 kom min prinsesse Stella til verden. 53 cm lang og 4160 g. FB kort fortalt:
Slimprop og tegnblødning kom den 10/5-2010 kl. ca. 14.15 og vi kørte til svangeramb. På det tidspunkt var min livmoderhals forkortet til ca. 0,5 cm, så vi blev sendt hjem igen med besked om at møde ind næste morgen til igangsættelse med mindre der forinden kom spontane veer. Det gjorde der desværre ikke... Tirsdag møder vi ind ved 08 tiden og efter diverse undersøgelser osv. får jeg lagt venflon og sættes igang. Efter nogle timer med relativt kraftige veer har jeg kun åbnet mig ca. 1 cm og bliver tilbudt epidural, som jeg takker ja til (og det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mig selv!). Herefter følger en periode hvor det går stærkt. Engang henunder aften er jeg 8-9 cm åben og begynder at få presseveer (epi'en virker ikke længere) De sidste cm var mega hårde at komme gennem (4 timer) og efter at have været oppe i to døgn, må vi have hjælp af en hård kop, da veerne begynder at blive svagere og jeg ikke kan få presset lillepigen ordentligt ud. Det var meget tæt på aks, men hun kom ud med hjælp fra det bedste lægehold!!!
Pga. min vandafgang i over 24 timer før fødslen m.v. er vi stadig indlagt - hun er rykket til neonatal, da hun får antibiotika og har lidt gulsot, men hun er en stærk tøs og skal nok snart komme hjem. Jeg afslutter min antibiotika behandling om få dage og har det efter omstændighederne godt, men damn hvor er det ubeskriveligt hårdt at føde et barn!!!
Et godt råd til Jer andre - hvil Jer mens tid er! Jeg har sovet ca. 10 timer sammenlagt siden sidste weekend og er helt rundt på gulvet. Heldigvis har jeg jordens bedste kæreste, der i øvrigt har friet til mig på neonatal 
Sisley/Sara - nu uden kæmpe mave men med lækker lækker tøsebaby!
Anmeld