Jer med børnehavebørn (Behøver ikke kun være juliunger)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

Tynen

Rygtet lyder at man skal undlade at købe dyre eller gode mærker og deslige, da forældre til BH-børn tit har lange fingre.

Jeg ved ikke om det kun er i den BH herude den er gal, men har fået nyopstået noia efter en snak med en forældre.

Har I været udsat for at få stjålet ting i børnehaven?
Er det nok at skrive navn i tingene, og/eller kan man evt. gøre noget smartere?

Jeg sværger til Reimaflyverdragterne (Altså, ikke på den snobbede måde - Jeg er bare miljøskadet hjemmefra    ) og vil ikke begynde at finde nyt mærke på det område.
Men jeg ville dælme være bitter i lang tid hvis jeg skulle vinke farvel til 8-900 kr. som et andet barn skulle få glæde af udenfor børnehaven, hvis I forstår.
Op i nummeren med at det skulle gå i stykker - Det er tyveriet jeg tænker over.

Hvad er jeres erfaring med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Grynt

Jeg er da fuldstændig måløs  Det har jeg da aldrig hørt om skulle være et problem...alt muligt andet, ja men at forældre stjæler fra andre børn......????????????????

Jeg prøver at skrive navn i jakker, handsker, huer....men bukser og bluser får jeg bare aldrig taget mig sammen til  

Jeg sender kun tøj afsted på ungerne og i deres tasker/kurve som gerne må blive beskidte, hullet, malet osv på derfor ville jeg aldrig eller meget sjældent sende fint/dyrt/mærketøj med dem.

Anmeld

15. maj 2010

Nadi

Nej hvor vildt!!! Det kan man sgu da ikke

Jeg har heldigvis ikke hørt om det i Oliver's børnehave, men han har jo selvfølgelig ikke gået der så længe...

Det burde bare ikke være nødvendigt at man skal gå på kompromis med sine børns ude/overtøj fordi nogle har lange fingre. Synes virkelig det er forrygt! Du kunne jo finde et mærke og sy i et eller andet sted hvor man ikke lige lægger mærke til det, udover at skrive navn selvfølgelig, men det stopper jo ikke de langfingrede i at hapse til sig. Men det ville blive nemmere at identificere selve flyverdragten f.eks.

Ja er helt paf lige nu, men håber da at der bliver taget hånd om problemet for det er da ikke til at leve med at gå rundt og være total noia i sit barns børnehave.

Anmeld

15. maj 2010

Muffinmus

ikke herude så meget, men inde i Viborg kender jeg et par stykker som har fået stjålet Hummeltøj, levis bukser, angulus sandaler og Miniature anorak.Og har hørt om sko og jakker og trøjer generelt.

Så ja, nogle forældre er ret langfingrede og går efter andre folks dyre tøj.

Det får mig ikke til at andre mine tøj indkøb da jeg stdig synes de skal have noget kvalitøj, og satser dælme ikke på vi bliver  ramt og vhsi vi gør, så måske kun en enkelt gang eller lign. F.eks har jeg jo købt det nye Hummmel regntøj og ville godt nk blive mobset hvis nogle tog det fra min søn. Men han får det med alligevel når han skal starte fordi han SKAL have ordentligt lækkert regntøj i en børnehave...så må vi se om ikke han får lov at beholde det:-)

Spørgsmålet er om man egentligt får erstattet tøj fra forsikringen hvis andre stjæler det???

Anmeld

15. maj 2010

Anja

Har aldrig mistet noget tøj i de snart 3 år Jonas har gået i børnehave. Men husk at sætte navn i alt tøjet.

Anmeld

15. maj 2010

..

Jeg har aldrig overvejet at nogen ville stjæle tøj i børnehaven. Det er da ikke umuligt det kan ske

Indtil det modsatte er bevist så vælger jeg at stole på mine medmennesker og giver Smilla præcis det tøj på som jeg syntes og køber det overtøj som jeg kan lide, så håber jeg det ikke forsvinder

Anmeld

16. maj 2010

Lene76

okay lyder vildt..... det har jeg ik oplevet i den bh Mille snart er færdig med at gå i..... tror hun har mistet 1 par legging.... men det var hende selv der ik ku huske hvor hun havde lagt dem da hun havde taget dem af.......

Er lidt i Chok over at folk har så langefinger at de stjæler ungernetøj og sko......

Anmeld

16. maj 2010

linemus

Jeg har hørt om det i en børnehave i Aalborg, der ligger i et ret belastet kvarter. Min venindes dreng fik stjålet sine vinterstøvler, så han måtte fragtes hjem i strømpefødder. Det er simpelthen noget svineri.

I vores egen børnehave kunne jeg ikke drømme om, at det kunne ske. Vi har kun oplevet noget af Sebastians legetøj blive væk og har mistanke om en enkelt ting, der er blevet nuppet af en svag sjæl, men det er jo risikoen ved at tage sit legetøj med. Jeg ville aldrig mistænke de andre forældre. Ville slet ikke bryde mig om at have barn i en bh, hvor det fandt sted.

- Line

Anmeld

17. maj 2010

Helle30

Jeg er helt paf over at læse, at sådan noget finder sted.

Aldrig i mit liv har jeg stjålet noget - heller ikke tyggegummi hos købmanden eller æbler fra andres træer. Jeg sidder og tænker, at jeg ikke kender nogen, der kunne finde på at stjæle, men jeg er muligvis hamrende naiv...

Egentlig ved jeg ikke, hvad der er værst; Dét at man stjæler fra et andet barn, eller dét at man gør sig til tyv på sit eget barns vegne? Det kunne jo være, at ens barn på et tidspunkt fatter så meget, at det render rundt i tøj som kammeraten havde på i sidste uge. Sikke da en elendig situation at sætte sit barn i, og sikke en elendig opdragelse at give.

Nå, men det var jo overhovedet ikke spørgsmålet.

Jeg har købt 100 strygemærker i en netbutik. De kostede vidst 125,- + porto, og dem stryger jeg i Sofies tøj løbende. Min "bagtanke" med mærkerne har mest været, at personalet skulle have en fair chance for at kunne finde ud af det. Nogle gange ligger der noget fremmed tøj på eller ved Sofies plads, og så er det da rart og nemt, at jeg lige kan kigge i nakken og se, hvor det hører til og så stikke det hen på vedkommendes plads.

Jeg håber aldrig, jeg skal bruge strygemærkerne som identifikation i jagten på tyvekoster.

- Helle, der også lader nøglen sidde i bilen, når jeg afleverer og henter

Anmeld

17. maj 2010

Tynen

Så har vi lige været på besøg i børneren for første gang.
Jeg snakkede med pædagogerne om "problemet", og de "indrømmede" at det faktisk var noget der foregik.

De har en tavle hvor man kan notere "efterlyste/manglende ting" og ja.. Jeg nåede da at læse de første linier med Angulus sko, Reima hue, Reima jakke, kondisko med rem osv. osv.

Et er, at jeg slet, slet ikke i min vildeste fantasi kan forstå at man kan få sig selv til det - og derefter skulle forsvare sin handling overfor sit barn.
For de opdager det da sikkert?!
Noget andet er at jeg ikke kan se hvornår barnet skulle have mulighed for at bruge tøjet.
Man er velforhåbentlig heller ikke så dum (Når det nu skal være) at man stjæler noget for derefter at give barnet det stjålne på i børnehave et par uger efter.

Jeg er paf og en smule utryg ved det, men jeg har ikke i sinde at gå på kompromis med overtøjet af den grund.
- Om jeg så skal sidde på lur hver eftermiddag for at holde øje

Line : Jeg er fuldstændig paf over det med din venindes dreng!
Det gør man fandme bare ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.