Jeg er helt paf over at læse, at sådan noget finder sted.
Aldrig i mit liv har jeg stjålet noget - heller ikke tyggegummi hos købmanden eller æbler fra andres træer. Jeg sidder og tænker, at jeg ikke kender nogen, der kunne finde på at stjæle, men jeg er muligvis hamrende naiv...
Egentlig ved jeg ikke, hvad der er værst; Dét at man stjæler fra et andet barn, eller dét at man gør sig til tyv på sit eget barns vegne? Det kunne jo være, at ens barn på et tidspunkt fatter så meget, at det render rundt i tøj som kammeraten havde på i sidste uge. Sikke da en elendig situation at sætte sit barn i, og sikke en elendig opdragelse at give.
Nå, men det var jo overhovedet ikke spørgsmålet.
Jeg har købt 100 strygemærker i en netbutik. De kostede vidst 125,- + porto, og dem stryger jeg i Sofies tøj løbende. Min "bagtanke" med mærkerne har mest været, at personalet skulle have en fair chance for at kunne finde ud af det. Nogle gange ligger der noget fremmed tøj på eller ved Sofies plads, og så er det da rart og nemt, at jeg lige kan kigge i nakken og se, hvor det hører til og så stikke det hen på vedkommendes plads.
Jeg håber aldrig, jeg skal bruge strygemærkerne som identifikation i jagten på tyvekoster
.
- Helle, der også lader nøglen sidde i bilen, når jeg afleverer og henter
Anmeld