Frugt og fisk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

285 visninger
2 svar
0 synes godt om
12. juni 2008

Tut

Hej,

Kan de små få for meget fisk????

Noah får oftest tun, makrel eller sildepostej til frokost (sammen med noget andet) og vi spiser meget ofte laks eller fiskefrikadeller til aften, så han får vel fisk 3-4 dage om ugen..

Er der ikke noget med jernindholdet i fisk? Eller var det kun når man var gravid?

Hvad med frugt, kan de få for meget af det?

Noah elsker frugt, stod det til ham kunne han leve af det :) Han får 1 el. 2 ferskner hver dag, og ofte et lille glas friskpresset appelsin juice (hjemmepresset) om morgen når jeg selv laver noget. Og så kan han nemt få både et æble og en banan om dagen også.
Altså 3-4 stykker frugt om dagen og lidt juice..

Er der grænser for hvor meget de må få at de forkellige madvarer?

Mette - med Noah der faktisk spiser fersken lige nu ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2008

Anja

Elias spiser også en hel del frugt.

Tror altså ikke at der er begrænsninger på, hvis bare de også får alt det andet gode og sunde de skal have for at vokse sig store og stærke :)

Det med fisken er jeg lidt mere i tvivl om, men hvis det er fisk i alt 3-4 gange om ugen, så er det vel bare sundt nok vil jeg tro.

Anmeld

12. juni 2008

Helle30

Sofie spiser også meget fisk og meget frugt, og jeg anser det ikke for noget problem.
Mht. frugt så kan der jo være noget med tænderne og syreskader, men rent ernæringsmæssigt (også ift. at få en masse væske) så tror jeg bare, de skal have lov at gnaske alt det, de vil.

Hvad angår fisk under graviditeten, så er det rovfisk, man bør holde sig fra. De indeholder tungmetaller, som går i blodet.
I bogen "barnets kost og måltider" står der, at alle fisk kan anvendes. Fisk, kød, indmad og æg er desuden angivet i ét hele i den kostcirkel, der viser, hvordan en varieret kost ser ud.
I øvrigt findes der jo steder i verden - eks. Grønland - hvor hovedparten af befolkningens kødindtag er fisk, så jeg tror, det er meget svært at få for meget.

- Helle, med en mystisk lyst til makrel på rugbrød(?)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.