Prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2010

Jordbærpigen

Jeg skiftede fra p-piller til en p-ring (lille gennemsigtig gummiring der afgiver hormoner på samme måde som p-piller) fordi jeg blev ved med at glemme mine p-piller. P-ringen (eller nuva ring som den hedder) skal sidde oppe i tre uger, så tager man den ud i en uge som ved en p-pillepause, får menstruation og sætter en ny op. Jeg har været rigtig glad for den. Man skal kun huske den tre to gange pr. måned og man kan få tilsendt en sms når den skal skiftes. Min læge frarådede p-staven da den tit vandrer i kroppen og kan være svært at finde og kan være svær at finde når den skal skiftes.

Vil helt klart anbefale p-ringen og vender selv tilbage efter endt graviditet!

Undskyld, men kan den ikke mærkes under sex så?? sidder sådan og tænker, at den kan falde ud.. hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Jordbærpigen

Men der er jo også p-plastret, som en mulighed

Anmeld

16. maj 2010

_-Kathrine-_

Jeg skiftede sidste år til p-ring fra p-piller, og den har jeg været rigtig glad for. Må indrømme at jeg i starten syns det var lidt underligt med sådan en ring oppe i mig, men jeg har aldrig kunnet mærke den og min kæreste kunne heller ikke mærke den når vi dyrkede sex. Den kan kun anbefales...! :-) Og så er det nemt ikke at skulle huske på det hele tiden, og man kan vælge at få tilsendt en sms, når man skal huske at tage den ud og sætte den i...!

Anmeld

16. maj 2010

Jordbærpigen

Jeg skiftede sidste år til p-ring fra p-piller, og den har jeg været rigtig glad for. Må indrømme at jeg i starten syns det var lidt underligt med sådan en ring oppe i mig, men jeg har aldrig kunnet mærke den og min kæreste kunne heller ikke mærke den når vi dyrkede sex. Den kan kun anbefales...! :-) Og så er det nemt ikke at skulle huske på det hele tiden, og man kan vælge at få tilsendt en sms, når man skal huske at tage den ud og sætte den i...!

Ja jeg har lige læst lidt om den og vil da helt klart være dén eller østrogenfrie p- piller jeg vil vælge, når jeg engang skal have prævention igen. Efter 8 år på alm. p-piller vil jeg gerne prøve noget andet Den østrogenfrie p-pille må også gerne tages mens man ammer

Anmeld

16. maj 2010

Mettemus

MissSmile26 skriver:

Undskyld, men kan den ikke mærkes under sex så?? sidder sådan og tænker, at den kan falde ud.. hehe

Jo, man kan godt være uheldig at "fange den", men der sker ikke noget ved at den falder ud i en kort overgang. Den må være ude af kroppen i 3 timer før det har nogen betydning. Men jo, min kæreste siger at han godt kan mærke den (jeg kan ikke), men ikke på en ubehagelig måde, bare at den er der.

Anmeld

28. maj 2010

TTM

Hejsa!

Jeg har selv haft kobberspiral, den udgivergen hormoner, og  jeg kunne ikke mærke den. Det tog 3 min og få den op og 3 min at få den ud, og den kan sidde i 5 år uden problemer.

Jeg var ikke selv til p-piller da jeg med garanti ville glemme dem...

Og jeg blev ikke gravid

Knus...

Anmeld

28. maj 2010

saxa

Jeg anbefaler også kobberspiral - netop af den grund den ingen hormoner udgiver.. Dejlig nemt uden at skal huske på noget..

Anmeld

29. maj 2010

Sujan

Ang. P-stav... Jeg kan ikke tåle p-piller sp snakkede med min læge om de forskellige muligheder... Han sagde at p-stav var en fin løsning den virker som den skal.... Problemet er bare når den skal ud igen.. Min læge sagde at 9 ud af 10 gange kan lægen ikke selv tage den ud.. Så skal man på sygehuset og have den opereret ud fordi mange danner meget arvæv omkring staven... Det var en grund til jeg ikke valgte det.. Ved ikke om det er rigtig men synes jeg da man også skal have med i sine overvejelser... Har også haft p-ring men virkede ikke for mig.. Jeg kunne mærke den hele tiden.. Men var også meget ung.. Kan jo være det er anderledes når man har født ligesom spiral

Anmeld

29. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

Vi har kendt hinanden i 7 år og været gift i 6 år..

Vi har aldrig brugt prævention, men dyrker heller ikke megen sex.

Anmeld

29. maj 2010

Nanna1985

Jeg har en hormon spiral og er super glad for den

Rart ikke at skulle tænke på noget de næste 4 ½ år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.