Prævention?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.366 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

Tullebobs

Jeg skal snart til 8 ugers undersøgelse hos lægen efter min sidste fødsel. Jeg overvejer lige nu, hvilken form for prævention jeg skal vælge. Jeg hælder nok til en hormonspiral - men vil da rigtig gerne høre om jeres erfaringer med diverse præventionsformer.

Hvad har du valgt og hvorfor?

Kh Trine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Risen

Tullebobs skriver:

Jeg skal snart til 8 ugers undersøgelse hos lægen efter min sidste fødsel. Jeg overvejer lige nu, hvilken form for prævention jeg skal vælge. Jeg hælder nok til en hormonspiral - men vil da rigtig gerne høre om jeres erfaringer med diverse præventionsformer.

Hvad har du valgt og hvorfor?

Kh Trine

lytter lige med her

Anmeld

14. maj 2010

MyBaby

Ih, jeg går med netop samme overvejelser og vil også rigtig gerne høre nogle erfaringer med div. prævensionsformer!

Anmeld

14. maj 2010

Risen

Har lige været inde og kigge lidt synes p-stav virker som en god løsning for mig.. Så kan man også have den imens man ammer  

http://www.praeventionssiden.dk/præventionsformer/P-stav-1.aspx

Anmeld

14. maj 2010

Tullebobs

Risen skriver:

Har lige været inde og kigge lidt synes p-stav virker som en god løsning for mig.. Så kan man også have den imens man ammer  

http://www.praeventionssiden.dk/præventionsformer/P-stav-1.aspx

Tak for linket - det var vel nok en fin side.

Trine

Anmeld

14. maj 2010

Corn

Vildt god side. Er nemlig også i tvivl om, hvad jeg skal "springe" på efter denne fødsel. Har ikke den store lyst til p-pillen, men jeg overvejer også klart p-stav... Måske er manden mere interesseret i flere børn, hvis vi snakker om det, efter 3 års ro med p-stav

Anmeld

14. maj 2010

BulleMulle

p-stav stopper mælken .. Har en venínde der fik en p-stav efter hun havde født, og der stoppede hun med at producere mælk .. :/

Anmeld

15. maj 2010

Lone Jakobsen

jeg er rigtig glad for min hormonspiral

Anmeld

15. maj 2010

XXSS

Min læge anbefalede mig minipiller til at starte med, imens jeg ammede.. Dem tog jeg så indtil jeg blev gravid igen

Anmeld

15. maj 2010

Mettemus

Jeg skiftede fra p-piller til en p-ring (lille gennemsigtig gummiring der afgiver hormoner på samme måde som p-piller) fordi jeg blev ved med at glemme mine p-piller. P-ringen (eller nuva ring som den hedder) skal sidde oppe i tre uger, så tager man den ud i en uge som ved en p-pillepause, får menstruation og sætter en ny op. Jeg har været rigtig glad for den. Man skal kun huske den tre to gange pr. måned og man kan få tilsendt en sms når den skal skiftes. Min læge frarådede p-staven da den tit vandrer i kroppen og kan være svært at finde og kan være svær at finde når den skal skiftes.

Vil helt klart anbefale p-ringen og vender selv tilbage efter endt graviditet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.