KatjaRenee skriver:
Hej piger.
jeg er helt ny her inde og har fået siden anbefalet.
Jeg har det problem jeg overhovdet ikke kan få min lille dreng på 4 måneder til at tage flaske.
Vi har prøvet med forskellige sutteflasker/suttehoveder med min mælk i og med mordermælkserstatning. vi har prøvet at jeg giver ham, andre giver ham, hvor jeg er der og prøvet hvor jeg ikke har været i hjemmet, men knægten NÆGTER at tage den flaske.. han har heller aldrig ville tage sutten..
Er ved at løbe tør for råd og ideer.. HJÆLP han skulle meget gerne snart kunne tage flaske... Nogle der har prøvet det samme og har nogle råd prøver gerne alt
ved godt det ikke vedkommer mig men hvorfor skal han have flaske? det lyder som om du stadig har mælk til ham.
min pige er nu 5 mån og hun har fået andet mad siden hun var 3½mån jeg startede med tynd hirsegrød som jeg siede og hældte på flaske og det var hun bare vild med
jeg har også en opskrift på MME fra en helse bog jeg har fundet (læge + SP har sagt god for den)
1dl vand eller modermælk/MME
1 spsk hirseflager
ca ½dl mandler
½ tsk gylden rørsukker
smut mandlerne og blendt dem
si dem og put dem i en gryde sammen med vandet og hirseflagerne'
kog det hele i ca 10 min
si det og put det på en flaske, tilsæt sukker
er vællingen for tyk til sut nr 2 skal der bare lidt mere vand i
----------------------------------------
det er en god opskrift både fordi den smager helt anderledeles og fordi at baby får så meget god fedt fra mandlerne
det kunne jo være at han ville tage flasken hvis den smager af noget helt andet
held og lykke 
Anmeld