Hjælp min søn vil IKKE tage flaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

millesofie

KatjaRenee skriver:

Hej piger.

jeg er helt ny her inde og har fået siden anbefalet.

Jeg har det problem jeg overhovdet ikke kan få min lille dreng på 4 måneder til at tage flaske.

Vi har prøvet med forskellige sutteflasker/suttehoveder med min mælk i og med mordermælkserstatning. vi har prøvet at jeg giver ham, andre giver ham, hvor jeg er der og prøvet hvor jeg ikke har været i hjemmet, men knægten NÆGTER at tage den flaske.. han har heller aldrig ville tage sutten..

Er ved at løbe tør for råd og ideer.. HJÆLP han skulle meget gerne snart kunne tage flaske... Nogle der har prøvet det samme og har nogle råd prøver gerne alt

ved godt det ikke vedkommer mig men hvorfor skal han have flaske? det lyder som om du stadig har mælk til ham.

min pige er nu 5 mån og hun har fået andet mad siden hun var 3½mån  jeg startede med tynd hirsegrød som jeg siede og hældte på flaske og det var hun bare vild med

jeg har også en opskrift på MME fra en helse bog jeg har fundet (læge + SP har sagt god for den)

1dl vand eller modermælk/MME

1 spsk hirseflager

ca ½dl mandler

½ tsk gylden rørsukker

smut mandlerne og blendt dem

si dem og put dem i en gryde sammen med vandet og hirseflagerne'

kog det hele i ca 10 min

si det og put det på en flaske, tilsæt sukker

er vællingen for tyk til sut nr 2 skal der bare lidt mere vand i

----------------------------------------

det er en god opskrift både fordi den smager helt anderledeles og fordi at baby får så meget god fedt fra mandlerne

det kunne jo være at han ville tage flasken hvis den smager af noget helt andet

held og lykke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hej Piger..

Tak for jeres velkomster og tak for jeres råd..

Grunden til han skal tage flaske er ikke fordi jeg ikke VIL amme mere, det vil jeg rigtig gerne, men nu er det sådan jeg skal starte på min uddannelse igen her til august. Han er begyndt at få grød og mos. Men kunne bare være dejligt at vide at han ville tage en flaske også så jeg kan trappe ned for amningen så når jeg starter på uddannelse at  brysterne ikke er ved at springe (i der ammer/har gjort) kender sikkert følelsen af de er ved at eksplodere)

vores ælste datter var flaskebarn da vi ikke fik gang i amningen, så er rimelig "grøn" i det her ammeri, jeg vil bare rigtig gerne han ville tage den.

Vi har  prøvet de nævnte sutteflasker pigeon - avent- mam- nuk- tommytippy- og så nogle andre og vi har prøvet de forskellige størrelse sutter der er.. Han er måske bare en ad de børn der bare ikke gider.

Anmeld

14. maj 2010

SHERO

KatjaRenee skriver:

Hej Piger..

Tak for jeres velkomster og tak for jeres råd..

Grunden til han skal tage flaske er ikke fordi jeg ikke VIL amme mere, det vil jeg rigtig gerne, men nu er det sådan jeg skal starte på min uddannelse igen her til august. Han er begyndt at få grød og mos. Men kunne bare være dejligt at vide at han ville tage en flaske også så jeg kan trappe ned for amningen så når jeg starter på uddannelse at  brysterne ikke er ved at springe (i der ammer/har gjort) kender sikkert følelsen af de er ved at eksplodere)

vores ælste datter var flaskebarn da vi ikke fik gang i amningen, så er rimelig "grøn" i det her ammeri, jeg vil bare rigtig gerne han ville tage den.

Vi har  prøvet de nævnte sutteflasker pigeon - avent- mam- nuk- tommytippy- og så nogle andre og vi har prøvet de forskellige størrelse sutter der er.. Han er måske bare en ad de børn der bare ikke gider.

Det er forståeligt nok... Synes i skal prøve at give det i kop, det ville min søn i hvert fald tage med det samme... :-)

Jeg giver ham bare en hel alm plastik kop, gennemsigtig så det er lidt lettere at se hvor meget jeg hælder.... :-)

Anmeld

14. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hmm

Det må jeg prøve... er villig til at prøve alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.