Hvor og hvordan forestiller I jer at føde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2010

oo

isimaven skriver:

Fedt du kunne overtale Søren så er det da bare at tage Ole med til jordemoderen og få hende til at hjælpe til med overtalelserne 

Jeg har jo født 2 gange før og begge gange uden bedøvelse fik lidt lattergas 1. gang men absolut intet ved nr. 2 så det er ikke det han er bange for... tror måske han synes det er risikabelt at være så langt fra sygehuset hvis noget gik galt. Men jeg fik da fortalt ham om den der skrækkelige diarré virus som har floreret på sygehuse på sjælland og sagde til ham at den salgs risikerer man ihvertfald ikke hvis man bliver hjemme og kunne godt mærke på ham at han syntes det var en pointe ...

knus isimaven

det var også afstand til hospital der bekymrede Søren meget, hvis nu babyen var skidt når den kom ud eller jeg blev skidt under/efter fødslen og vi skulle have decideret lægehjælp. Men jordemoderen forklarede ham at når de deltog i hjemmefødsel så kiggede de hele tiden ud i tiden i forhold til hvordan det hele udviklede sig og hvis de blev det mindste i tvivl om sikkerhed osv for mor eller barn, så trillede vi ligeså stille på sygehuset i ambulance. i modsætning til når man allerede er på hospitalet, for der ved de at de kan sende en i akut kejsersnit i løbet af ti minutter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Anja

isimaven skriver:

jeg synes det er supersejt at kaste sig ud i en graviditet igen vidende at man skal have kejsersnit... det er nok min største skræk 

så valg eller ej synes jeg i pks-tøser er seje 

knus isimaven 10+5

Jamen, tak

Jeg har to kejsersnit bag mig allerede. Det ene pga UK og det andet semiakut inden fødslen nåede at gå i gang. Begge kejsersnit har været gode oplevelser og jeg har ikke haft komplikationer, derfor tager jeg det stille og roligt og håber på endnu en god kejsersnitoplevelse, denne gang 100% planlangt.

Jeg gad da godt have haft oplevelsen af en vaginal fødsel, men det har jeg accepteret, at jeg ikke får

Anmeld

14. maj 2010

Siber

Anja skriver:

Jamen, tak

Jeg har to kejsersnit bag mig allerede. Det ene pga UK og det andet semiakut inden fødslen nåede at gå i gang. Begge kejsersnit har været gode oplevelser og jeg har ikke haft komplikationer, derfor tager jeg det stille og roligt og håber på endnu en god kejsersnitoplevelse, denne gang 100% planlangt.

Jeg gad da godt have haft oplevelsen af en vaginal fødsel, men det har jeg accepteret, at jeg ikke får

Tak siger jeg også, siden jeg også er PKS tøs.

Ja jeg drømmer da også om en vag fødsels, men siden jeg, lige som dig Anja, har to PKS, begge pga UK, ja så har jeg også det helt fint med det. Jeg ved jo ikke rigtig hvad det er jeg går glip af. Jeg havde også to fantastiske oplevelser med mine PKS, denne gang er det så i Norge, og jeg er selvfølgelig sikker på at oplevelsen bliver ligeså stor og fantstisk. Men jeg er alligevel pisse nervøs

Knus Siber

Anmeld

15. maj 2010

Helman

Hejsa

Her havde jeg en en kompliceret fødsel med nr. 1, som endte med et AKS, Så jeg tør ikke andet end at føde på sygehuset!

VH Helman 

Anmeld

15. maj 2010

Christina31

Jeg skal have et pks i starten af oktober. Har født 2 drenge ved alm. fødsel, så jeg er meget spændt på, hvordan forløbet bliver denne her gang.

Anmeld

15. maj 2010

frumor

Hej med jer.

Efter 2 fødsler med alverdens komplikationer og undersøgelser, er der ingen tvivl om at jeg skal føde på sygehus. Det ender nok også med pks. Min første fødsel endte i akut kejsersnit, og tanken om kejsersnit igen huer mig ikke.... dog bliver risikoen for barnet vist for stor ved en alm. fødsel.

Så ingen hjemmefødsel her, men så sandelig mange tanker om fødslen.!!!

Held og lykke med jeres beslutninger -og godt høre om gode og ukomplicerede fødsler!!!

Anmeld

15. maj 2010

isimaven

Christina28 skriver:

Jeg skal have et pks i starten af oktober. Har født 2 drenge ved alm. fødsel, så jeg er meget spændt på, hvordan forløbet bliver denne her gang.

Må man være så flabet og nysgerrig at spørge hvorfår du skal have pks efter 2 alm. fødsler?? Hvis det er privat er det selvfølgelig bare i orden ikke at svare!!
Hilsen Rakel (isimaven)

Anmeld

16. maj 2010

Christina31

Må man være så flabet og nysgerrig at spørge hvorfår du skal have pks efter 2 alm. fødsler?? Hvis det er privat er det selvfølgelig bare i orden ikke at svare!!
Hilsen Rakel (isimaven)

Det er helt ok at spørger.  Det er jo det. vi skal bruge hinanden til.

Jeg har været igennem en meget stor rygoperation i oktober 2009, i den nederste del af ryggen, som jo bliver meget belastet ved graviditet og fødsel. Jeg kan godt føde normalt, men da jeg har fået indsat diverse plader og skruer i ryggen, frygter lægerne, at en normal fødsel, kan påvirke ryggen negativt. Og i væreste fald give flere smerter.

Jeg er stadigvæk sygmeldt - arbejder kun 6 timer om ugen. Og kan allerede godt mærke, at det giver mange smerter i ryggen med den voksende mave, men jeg er super glad for at være gravid.  Også selvom de sidste 3 måneder måske bliver sengeliggende.

Anmeld

16. maj 2010

isimaven

Christina28 skriver:

Det er helt ok at spørger.  Det er jo det. vi skal bruge hinanden til.

Jeg har været igennem en meget stor rygoperation i oktober 2009, i den nederste del af ryggen, som jo bliver meget belastet ved graviditet og fødsel. Jeg kan godt føde normalt, men da jeg har fået indsat diverse plader og skruer i ryggen, frygter lægerne, at en normal fødsel, kan påvirke ryggen negativt. Og i væreste fald give flere smerter.

Jeg er stadigvæk sygmeldt - arbejder kun 6 timer om ugen. Og kan allerede godt mærke, at det giver mange smerter i ryggen med den voksende mave, men jeg er super glad for at være gravid.  Også selvom de sidste 3 måneder måske bliver sengeliggende.

Uha forstår godt du ikke vil satse ryggen på det!!! Så held og lykke med dit PKS når du kommer dertil
knus rakel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.