Hvor og hvordan forestiller I jer at føde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.167 visninger
18 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

isimaven

Jeg går og overvejer kraftigt at føde hjemme. Jeg har to dejlige ukomplicere fødsler bag mig, hvor den værste del har været køreturen til sygehuset (Nykøbing f.) nu er vi endda flyttet længere væk fra sygehuset så jeg ser det klart som den mest behagelige løsning at blive hjemme.
Hvad gør I jer af tanker og er der andre der har eller overvejer at føde hjemme??
Knus fra en nysgerrig Isimaven som nok er lidt tidligt ude med de store spekulationer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Kaufie

Jeg er også i overvejelsesfasen.

Min første fødsel varede 4,5 time fra første ve til William var ude - og helt ukompliceret. Jeg fik at vide, at næste gang skal jeg komme afsted såsnart første ve melder sig, for sandsynligheden for en endnu hurtigere 2.fødsel er stor.

Men....så er der det med om det alligevel er for voldsom en oplevelse for William, der til den tid er 3 år og 4 mdr. Plus jeg synes vores hus måske er lige lille nok til at have plads til et fødekar andet end ude i køkkenet..... og det er måske ikke lige det fedeste sted at føde.....

Anmeld

13. maj 2010

isimaven

Min fødsel nummer 2 var en lynfødsel (nåede med nød og næppe på sygehuset) og første gang var heller ikke langsom så jeg ville klart synes det ville være mest afslappende ikke at skulle styrte afsted til fødegangen...

jeg har heldigvis masser af plads herhjemme og farmor og farfar i det næste hus ved siden af så ungerne skulle selvfølgelig være der imens jeg føder (hvis ikke de er i institution), min største hurdle er min mand der ikke er helt tryg ved tanken, men han skal måske bare overtales 

Men det er stadig meget tidligt dog kunne jeg godt tænke mig at være nogenlunde afklaret når jeg skal til jordemoder 2/6 for det er vist lidt anderledes med jordemoderbesøg hvis man benytter hjemmefødselsordningen.

Knus Isimaven

Anmeld

13. maj 2010

oo

jeg talte med min jordemor om fødslen ved det første besøg, og hun bakkede mig fuldt op i at det da skulle være en hjemmefødsel, som jeg selv går og drømmer om så det er planen, hvis alt går som det skal og jeg føder indenfor tid osv.

det er min første fødsel, så jeg har ikke noget at sammenligne med

Anmeld

13. maj 2010

Siber

PKS på et hospital, ingen drømme desværre! Eller drømme kan man jo altid, men det bliver det desværre ikke til!

Knus Siber

Anmeld

14. maj 2010

isimaven

Tjuhl skriver:

jeg talte med min jordemor om fødslen ved det første besøg, og hun bakkede mig fuldt op i at det da skulle være en hjemmefødsel, som jeg selv går og drømmer om så det er planen, hvis alt går som det skal og jeg føder indenfor tid osv.

det er min første fødsel, så jeg har ikke noget at sammenligne med

Åh det lyder godt
så er det ikke kun mig der tænker de tanker rimelig tidligt i graviditeten. Nu skal jeg da vist igang med at overtale faren hehe for nu er jeg blevet helt inspireret
Jeg synes det er super spændende at høre hvad I ander tænker omkring jeres fødsler!
Knus isimaven med graviditet og fødsel på hjernen åh suk der er lang tid til november

Anmeld

14. maj 2010

oo

isimaven skriver:

Åh det lyder godt
så er det ikke kun mig der tænker de tanker rimelig tidligt i graviditeten. Nu skal jeg da vist igang med at overtale faren hehe for nu er jeg blevet helt inspireret
Jeg synes det er super spændende at høre hvad I ander tænker omkring jeres fødsler!
Knus isimaven med graviditet og fødsel på hjernen åh suk der er lang tid til november

Søren syntes til en start at jeg var fuldstændig sindssyg at jeg ville føde uden læger og smertestillende i nærheden, men da han først havde talt med jordemoderne om præcis hvor hans frygt lå hende, så overgav han så fuldstændig

jeg håber du får overtalt gemalen, nu har I jo prøvet en fødsel før, så forhåbentlig tænker han, at du ved hvad du snakker om

Anmeld

14. maj 2010

Anja

Jeg skal have pks, så jeg har ikke rigtigt noget valg.

Anmeld

14. maj 2010

isimaven

Tjuhl skriver:

Søren syntes til en start at jeg var fuldstændig sindssyg at jeg ville føde uden læger og smertestillende i nærheden, men da han først havde talt med jordemoderne om præcis hvor hans frygt lå hende, så overgav han så fuldstændig

jeg håber du får overtalt gemalen, nu har I jo prøvet en fødsel før, så forhåbentlig tænker han, at du ved hvad du snakker om

Fedt du kunne overtale Søren så er det da bare at tage Ole med til jordemoderen og få hende til at hjælpe til med overtalelserne 

Jeg har jo født 2 gange før og begge gange uden bedøvelse fik lidt lattergas 1. gang men absolut intet ved nr. 2 så det er ikke det han er bange for... tror måske han synes det er risikabelt at være så langt fra sygehuset hvis noget gik galt. Men jeg fik da fortalt ham om den der skrækkelige diarré virus som har floreret på sygehuse på sjælland og sagde til ham at den salgs risikerer man ihvertfald ikke hvis man bliver hjemme og kunne godt mærke på ham at han syntes det var en pointe ...

knus isimaven

Anmeld

14. maj 2010

isimaven

Anja skriver:

Jeg skal have pks, så jeg har ikke rigtigt noget valg.

jeg synes det er supersejt at kaste sig ud i en graviditet igen vidende at man skal have kejsersnit... det er nok min største skræk 

så valg eller ej synes jeg i pks-tøser er seje 

knus isimaven 10+5

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.