Gudmor eller gudfar??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2010

Mira0911

Min søster...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Jibbe

Vi har 2 at vælge imellem og det er Lars' bedste kammerater. Det er hans ønske og jeg synes det er helt fint, når han virkelig gerne vil have det bliver en af dem. Jeg har 7 søskende og det er faktisk meget nemmere at sige at det er Lars' valg end at jeg skal til at vælge mellem mine søskende... Vores præst bliver så ham som døbte og konfirmerede mig og alle mine søskende, og som har døbt næsten alle mine nevøer og niecer. Det er fantastisk.

Anmeld

14. maj 2010

6800

Her var der ikke så meget tvivl, det bliver min storebror, da han er den af vores søskende vi ser mest...og vi vil ikke have venner til det, da man aldrig ved om man stadig er venner om 5 år, men søskede er der for altid...

Anmeld

14. maj 2010

Jordbærpigen

6800 skriver:

Her var der ikke så meget tvivl, det bliver min storebror, da han er den af vores søskende vi ser mest...og vi vil ikke have venner til det, da man aldrig ved om man stadig er venner om 5 år, men søskede er der for altid...

Sådan har jeg det også!

Anmeld

14. maj 2010

Jordbærpigen

Mor til David skriver:

Er gudmor/-far ikke den der bærer?!?!

Det behøver det ikke. Det vælger man selv

Anmeld

14. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

vi gjorde det at min søster bar vores datter men det var så tøjet fra min mands side  hun blev døbt i

og da vi fik vores søn var det min mands bror der bare hvor han så skulle have tøjet på fra min side (som han så desværre ikke kunne passe på dagen - så jeg havde købt et baby jakkesæt som han kom i)

Vi fik begge lidt vores vilje det det kompromi

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Som min præst forklarede er gudmor/far den der bærer barnet.... MEN denne er samtidig også fadder..... Mener man skal have mellem 2 og 5 faddere... måske mellem 3 og 5 og man kan ikke selv være fadder... men man kan godt selv bære barnet. Var det til at forstå?

Anmeld

14. maj 2010

TbCp

Mor til David skriver:

Der er en meget god beskrivelse her http://da.wikipedia.org/wiki/Gudmor

Anmeld

14. maj 2010

Vidunderligeunger

Mor til David skriver:

ikke nødvendigvis... 

Anmeld

14. maj 2010

Corn

Her er det far der bærer... Og har gjort det med de to første, så self. skal han også bære nr. 3...

Faddere har begge gange været min mands søstre, og første gang havde vi også et vennepar.

Her tredje gang må vi se hvad vi finder på... selve dåben betyder intet for mig, men min mand og vores familier går op i det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.