Hvilken chokolade kage bruger i til bunde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2010

Nemesis

Baagøe skriver:

Jeg bruger ofte Amos chokoladekage, som passer perfekt til en firkantet springform

K.h. Linda

ahh ja..kan da godt ske jeg er nødt til at ty til Amo så :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

ahh ja..kan da godt ske jeg er nødt til at ty til Amo så :-)

Hejsa.

Jeg har en opskrift på en rigtig lækker chokoladekage. Jeg fik en opskrift og så har jeg reguleret på den til den var lækker lækker lækker, den må du gerne få. Den er til bradepandestr i denne mængde, så kan du selv gange og dividere. Jeg laver den i store runde forme og deler i lag med sytråd, har også lavet den i bradepande og skåret til i de faconer, jeg skal bruge.

750 g mel                                                                                          

600 g margerine

975 g sukker

9 æg

7 dl mælk

6 spsk kakao

9 tsk vanille

8-9 tsk bagepulver

Alt skal have stuetemperatur. Blødgør margerinen og rør den hvid med sukker. Æggene tilsættes et ad gangen. Mel, kakao, bagepulver og vanille blandes sammen og kommes i sammen med mælken. kom dejen i en form der er smurt og beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 25 - 35 min( stort spring) mærk efter med en strikkepind om den er bagt, må ikke hænge ved.

Rigtig god fornøjelse

fra Dot

Anmeld

12. maj 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Hejsa.

Jeg har en opskrift på en rigtig lækker chokoladekage. Jeg fik en opskrift og så har jeg reguleret på den til den var lækker lækker lækker, den må du gerne få. Den er til bradepandestr i denne mængde, så kan du selv gange og dividere. Jeg laver den i store runde forme og deler i lag med sytråd, har også lavet den i bradepande og skåret til i de faconer, jeg skal bruge.

750 g mel                                                                                          

600 g margerine

975 g sukker

9 æg

7 dl mælk

6 spsk kakao

9 tsk vanille

8-9 tsk bagepulver

Alt skal have stuetemperatur. Blødgør margerinen og rør den hvid med sukker. Æggene tilsættes et ad gangen. Mel, kakao, bagepulver og vanille blandes sammen og kommes i sammen med mælken. kom dejen i en form der er smurt og beklædt med bagepapir. Bages ved 190 grader i 25 - 35 min( stort spring) mærk efter med en strikkepind om den er bagt, må ikke hænge ved.

Rigtig god fornøjelse

fra Dot

Perfekt! Du er skisme en knag! Hvor høj blider den i bradepande - kan du huske det??

:-) Sisse

Anmeld

12. maj 2010

Dot D

ladydan1 skriver:

Perfekt! Du er skisme en knag! Hvor høj blider den i bradepande - kan du huske det??

Nej faktisk ikke helt præcis, men den blev delt til to bunde, bliver altid højest på midten, men vel omkring fire fem cm vil jeg tro

Anmeld

13. maj 2010

Jordbærpigen

ladydan1 skriver:

Jamie olivers kage, er den til springform eller bradepande?

Den er til springform, men den kan jo sagtens laves til en bradepande

Anmeld

13. maj 2010

Nemesis

Dot D skriver:

Nej faktisk ikke helt præcis, men den blev delt til to bunde, bliver altid højest på midten, men vel omkring fire fem cm vil jeg tro

perfekt! det er lige det jeg skal bruge.

Anmeld

13. december 2013

Stumpen

Dot D skriver:

Hejsa.

750 g mel                                                                                          

600 g margerine

975 g sukker

9 æg

7 dl mælk

6 spsk kakao

9 tsk vanille

8-9 tsk bagepulver

Rigtig god fornøjelse

fra Dot

Gammel tråd, men hold nu kæft en lækker kage 

Anmeld

13. december 2013

Nemesis

Stumpen skriver:

Gammel tråd, men hold nu kæft en lækker kage 

Mega lækker! og jeg år ofte mere end bare bradepande kage ud af den. Det sidste hælder jeg i muffinsforme :-)

Anmeld

13. december 2013

ano14316

Nemesis skriver:

og laver i den i bradepanden eller??

Har brug for en der er firkantet.

Jeg laver altid "rigtige" kakao lagkage bunde ala dem man køber bare 100 gange bedre...

Man laver en marengs og vender æggeblommer m. Kakao i og herefter mel og for en totalt perfekt hævning lidt bagepulver... 

Kan godt finde opskriften hvis du er interesseret..  

Anmeld

14. december 2013

Nemesis

ano14316 skriver:

Jeg laver altid "rigtige" kakao lagkage bunde ala dem man køber bare 100 gange bedre...

Man laver en marengs og vender æggeblommer m. Kakao i og herefter mel og for en totalt perfekt hævning lidt bagepulver... 

Kan godt finde opskriften hvis du er interesseret..  

Det er rigtig pænt a dig, men lagkagebunde laver vi også selv....hjemmelavet roulade er et hit herhjemme :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.