with.love skriver:
29. april 23.16 kom vores datter Nova Emilie til verden, lidt uventet 6 uger før tid.
Vi lå på Gentofte til observation for svangerskabsforgiftning, fra mandag d. 26/4, hvor de tog en masse prøver og torsdag formidag besluttede de, at overflytte os til Rigshospitalet.
Vi ankom til Riget kl 12 og blev scannet kl 13, hvor lægen sagde at hun nok skulle tages ud indenfor de næste par dage. Min kæreste og jeg fik os lidt af en overraskelse og vi gik op på stuen og talte lidt om det hele. så kom sygeplejersken og ville gern kører en CTG scanning, den så ikke helt god ud. Så kom lægen ind og sagde at hun skulle taget ud ved Kejsersnit næste morgen.
Så skulle man lige sluge den kamel, vores forældre var til stede og beslutte, at de ville tage hjem og komme igen dagen efter. Sygeplejersken kom ind igen og ville gerne kører en ny CTG scanning, det gjorde hun så og det så ikke bedre ud. Lægen kom så efterfølgende ind 22.45 og sagde, at hun havde besluttede, at hun skulle tages ud her til aften. Jeg spurgte så hvad det betød også sagde hun, at hun havde ringet efter en portør og han ville være der om 5 min.
Ok sagde vi så.. og min kæreste ringede efter vores forældre som lige var kom hjem og sagde de godt kunne kører tilbage igen.
Så blev vi kørt til fødegangen, hvor de gik igang med kejsersnit og en halv timer efter beskeden om, at hun skulle tages ud, var hun kommet til verden. 1340 g. og 37 cm.
Vi med glæder kalde det mit livs overraskelse, det at se min egen datter var fantastisk, men det tog lige nogle dage før, både min kæreste og jeg havde fattet, at vores datter var kommet til verden.
Vi lå på neonatal afdelingen på Riget i 12 dage, det var nogle hektiske dage, hvor man skulle have styr på en masse ting. I går blev vi så overflyttet til Herlevs neonatal, hvor vi skal ligge de næste 3-4 uger.
Vi arbejder nu for, at hun skal tage på og lære at spise selv, så vi kan komme hjem. Frem for alt har vi en dejlig, sund og rask pige, det overskygger trods alle de hårde oplevelser.
Dan, Nova og Jane
ihh.. jeg faldt over tråden, selvom jeg godt kan se, at den er nogle måneder gammel...