Så kom Nova Emilie til verden 6 uger for tidligt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.789 visninger
52 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Nova's mor

29. april 23.16 kom vores datter Nova Emilie til verden, lidt uventet 6 uger før tid.

Vi lå på Gentofte til observation for svangerskabsforgiftning, fra mandag d. 26/4, hvor de tog en masse prøver og torsdag formidag besluttede de, at overflytte os til Rigshospitalet.

Vi ankom til Riget kl 12 og blev scannet kl 13, hvor lægen sagde at hun nok skulle tages ud indenfor de næste par dage. Min kæreste og jeg fik os lidt af en overraskelse og vi gik op på stuen og talte lidt om det hele. så kom sygeplejersken og ville gern kører en CTG scanning, den så ikke helt god ud. Så kom lægen ind og sagde at hun skulle taget ud ved Kejsersnit næste morgen.

Så skulle man lige sluge den kamel, vores forældre var til stede og beslutte, at de ville tage hjem og komme igen dagen efter. Sygeplejersken kom ind igen og ville gerne kører en ny CTG scanning, det gjorde hun så og det så ikke bedre ud. Lægen kom så efterfølgende ind 22.45 og sagde, at hun havde besluttede, at hun skulle tages ud her til aften. Jeg spurgte så hvad det betød også sagde hun, at hun havde ringet efter en portør og han ville være der om 5 min.  Ok sagde vi så.. og min kæreste ringede efter vores forældre som lige var kom hjem og sagde de godt kunne kører tilbage igen.

Så blev vi kørt til fødegangen, hvor de gik igang med kejsersnit og en halv timer efter beskeden om, at hun skulle tages ud, var hun kommet til verden. 1340 g. og 37 cm.

Vi med glæder kalde det mit livs overraskelse, det at se min egen datter var fantastisk, men det tog lige nogle dage før, både min kæreste og jeg havde fattet, at vores datter var kommet til verden.

Vi lå på neonatal afdelingen på Riget i 12 dage, det var nogle hektiske dage, hvor man skulle have styr på en masse ting.  I går blev vi så overflyttet til Herlevs neonatal, hvor vi skal ligge de næste 3-4 uger.

Vi arbejder nu for, at hun skal tage på og lære at spise selv, så vi kan komme hjem. Frem for alt har vi en dejlig, sund og rask pige, det overskygger trods alle de hårde oplevelser.

Dan, Nova og Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Sofia

Tillykke med jeres lille "mini" mirakel, nok er hun lille men sikke et mirakel. Jeg håber alt går godt, bliver dejligt når I kan tage hende med hjem Stort tillykke. 

Anmeld

12. maj 2010

Risen

Hold da helt op.. Det er godt nok noget af en omgang i har/skal været igennem.. Ønsker jer alt held og lykke med jeres lille prinsesse ! Tillykke !

Knus

Anmeld

12. maj 2010

Nova's mor

Tak og ja et fantastisk mirakel er hun..

Anmeld

12. maj 2010

Nova's mor

Risen skriver:

Hold da helt op.. Det er godt nok noget af en omgang i har/skal været igennem.. Ønsker jer alt held og lykke med jeres lille prinsesse ! Tillykke !

Knus

Tak og ja det gik stærkt..

Anmeld

12. maj 2010

Maria.

Stort tillykke med det lille pus..

Anmeld

12. maj 2010

Mama3

sikke da en oplevelse i har været igennem, men dejligt at hun er sund og rask trods alt  KÆMPE STORT TILLYKKE MED LILLE NOVA HVOR ER DET EN SMUKT NAVN

jeg ved ikke om du ved det men nova betyder stjerneglimt på latin det er da smukt

knus malene

Anmeld

12. maj 2010

otlitrom

Tillykke med Jeres lille pige! Og sikken et smukt navn hun har fået!

Anmeld

12. maj 2010

Lone Jakobsen

stort tillykke med jeres datter det må godt nok han været stressende at hun pludselig sku ud med det samme. er glad for at alt gik godt, og at jeres lille datter har det godt.

Anmeld

12. maj 2010

Riksen

Stort tillykke med jeres datter!  Sikke nogle kameler I har måttet sluge på kort tid, men hvor er det dejligt, at der er kommet en sund og rask datter ud til jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.