Papirer til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.157 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Risen

Jeps lige endnu et spørgsmål fra dumme Risen  

Hvilke papirer skal vi have med til fødslen , hvad får vi af papirer på hospitalet og hvor skal vi skaffe dem vi ikke får ?

Der skulle nemlig være et papir for de par som ikke er gift  men har fået barn hvor at man skriver under på at hvis man går fra hinanden deles forældremyndigheden osv.. 

Knus 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

2721

Så vidt jeg ved plejer det at være Statsforvaltningen der står for alle sådanne papir, det er også der man går til hvis der er en faderskabssag medvidere.

Anmeld

12. maj 2010

Halbschön

Risen skriver:

Jeps lige endnu et spørgsmål fra dumme Risen  

Hvilke papirer skal vi have med til fødslen , hvad får vi af papirer på hospitalet og hvor skal vi skaffe dem vi ikke får ?

Der skulle nemlig være et papir for de par som ikke er gift  men har fået barn hvor at man skriver under på at hvis man går fra hinanden deles forældremyndigheden osv.. 

Knus 

Til fødslen havde jeg vandrejournal med samt en oplysningsseddel som jeg havde fået fra min jm.. Det var en seddel hvor der stod navn på mor og far, adresse, tlf-nummer osv..

Faderskabsblanketten - den du nævner, den fik vi også af jdm, men vi fik den også ved fødslen i en mappe med en masse andre "velkommen til verden"-ting ;-)

Anmeld

12. maj 2010

Maria.

Du skal bare have jeres dåbsattester med, for at lette arbejdet for jer selv senere.. Så slipper I for en tur på kirkekontoret..

Anmeld

12. maj 2010

Risen

Renée88 skriver:

Til fødslen havde jeg vandrejournal med samt en oplysningsseddel som jeg havde fået fra min jm.. Det var en seddel hvor der stod navn på mor og far, adresse, tlf-nummer osv..

Faderskabsblanketten - den du nævner, den fik vi også af jdm, men vi fik den også ved fødslen i en mappe med en masse andre "velkommen til verden"-ting ;-)

okay.. har intet fået fra min jm udover vandrejournal osv.. Men kunne forstille mig meget af det er elektronisk nu ? Man får vel de vigtigste papirer på hospitalet og resten må man selv ind og udfylde på nettet?  .. 

Anmeld

12. maj 2010

Halbschön

Risen skriver:

okay.. har intet fået fra min jm udover vandrejournal osv.. Men kunne forstille mig meget af det er elektronisk nu ? Man får vel de vigtigste papirer på hospitalet og resten må man selv ind og udfylde på nettet?  .. 

Oplysningssedlen var vist en speciel en fra Kolding Sygehus... Faderskabsblanketten kan hentes på hentet, og så skal den printes ud og sendes til det sogn i bor i.. Vi fik den som sagt på sygehuset, men prøv at spørg din jm næste gang.. Faderskabsblanketten skal nemlig sendes til sognet senest 2 dage efter fødsel..

Anmeld

12. maj 2010

Halbschön

Maria. skriver:

Du skal bare have jeres dåbsattester med, for at lette arbejdet for jer selv senere.. Så slipper I for en tur på kirkekontoret..

I Kolding skulle vi ikke have dåbsattester med.. Dem har vi ikke brugt til noget... Vi skulle bare sende faderskabsblanketten til vores sogn - kirkekontoret...

Anmeld

12. maj 2010

Risen

Maria. skriver:

oh gud ! Hvor dælen er den lige henne ? .. Kan man gå ned og bestille en ny ? ;S

Anmeld

12. maj 2010

Maria.

Risen skriver:

oh gud ! Hvor dælen er den lige henne ? .. Kan man gå ned og bestille en ny ? ;S

haha.. Ja, så skal du en tur på kirkekontoret alligevel..

Anmeld

12. maj 2010

Maria.

Renée88 skriver:

I Kolding skulle vi ikke have dåbsattester med.. Dem har vi ikke brugt til noget... Vi skulle bare sende faderskabsblanketten til vores sogn - kirkekontoret...

okay.. det er nok forskelligt fra kommune til kommune så.. Men i københavn kunne vi få det ordnet på hospitalet med det samme..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.