nyfødte - hvad skal de have på??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.578 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

misslea

Hej alle sammen!!!

Jaaah det er måske et lidt underligt spørgsmål... men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvad jeg skal putte min baby i, når hun kommer!!!

Det er ved at være tid til at shoppe amok i lækkert babytøj nu hvor vi ved, at det er en dejlig lille pige, vi venter!!

Men jeg er blevet lidt i tvivl, om hvad jeg skal købe!! Jeg er sat til d. 4. okt, hvilket vil sige, at hun bliver et vinterbarn...!! Har jeg så brug for bodyer med korte ærmer?? Som undertrøjer måske - eller har man slet ikke brug for det?? Købte i flest heldragter (tænker især at dem, der åbnes forneden er smartes)!!Strømpebukser, bukser, langarmede bluser (og havde de så en body under blusen??)

Hmmm.. mange spørgsmål... heheh!!!

Lad mig høre jeres erfaringer... hvad var mest praktisk og rarest for baby???

Mange kærlige hilsner fra lea 19+1  (som godt ved, hun er i god tid heheh)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Patrick07

Jeg lytter lige med her

Anmeld

11. maj 2010

Betteisen

Min pige er fra 29. oktober og vi brugte både kortærmede og langærmede bodyer. Ovenpå dem en heldragt, bluse eller bukser, hue hvis vi skulle ud.

De heldragter og bukser, der kan knappes hele vejen ned er ret smarte og nemme, at betjene. Ligesådan som bodyer og bluser, der enten kan knappes i den ene side eller dem, der er "slå om-agtige" også er smarte, når de er helt små.

Da det blev lidt køligere brugte vi læ bodystockings af blød kradsefri uld. Forede bukser og en lun lille strik havde vi også en del af. En heldragt til, at sove i, en varm hue, vanter og lune futter... det var vist lige det jeg kunne komme på.

Held og lykke når prinsessen kommer

Anmeld

11. maj 2010

elluL

Kigger lige med her

Anmeld

11. maj 2010

misslea

anistu skriver:

Min pige er fra 29. oktober og vi brugte både kortærmede og langærmede bodyer. Ovenpå dem en heldragt, bluse eller bukser, hue hvis vi skulle ud.

De heldragter og bukser, der kan knappes hele vejen ned er ret smarte og nemme, at betjene. Ligesådan som bodyer og bluser, der enten kan knappes i den ene side eller dem, der er "slå om-agtige" også er smarte, når de er helt små.

Da det blev lidt køligere brugte vi læ bodystockings af blød kradsefri uld. Forede bukser og en lun lille strik havde vi også en del af. En heldragt til, at sove i, en varm hue, vanter og lune futter... det var vist lige det jeg kunne komme på.

Held og lykke når prinsessen kommer

tak for info

Tænker nemlig også... at bodyer/heldragter der kan knappes hele vejen er smarte, så man slipper for at baby skal have hovedet igennem noget!! )

Jeg har en lækker tyk heldragt med hætte (sådan lidt flyverdragt agtig- ting) som hun kan have på, når vi skal køre i bil...!!! Men puha, det er svært at finde ud af hvor meget man skal købe i de forskellige størrelser....

Anmeld

11. maj 2010

millesofie

jeg fik tinke midt i dec og de første mange uger havde hun kun langærmet bodyer og strømpebukser på, på nær når vi var udenfor så fik hun en heldragt og flyver dragt uden på

så det kan jeg varmt anbefale, det var så dejligt nemt

jeg købte massere af de bodyer der åbnes med knapper over maven så jeg ikke skulle have det lille hoved igennem

held og lykke

Anmeld

11. maj 2010

loralilly

Rigtig godt spørgsmål. Jeg har selv lige siddet og kigget på nettet for at finde ud af, hvad baby skal have på. Min termin er først i november, og vi venter en dreng, men dilemmaet er jo lidt det samme :-)

Jeg tror, jeg er kommet frem til, at vi ca. skal have:

• 3 sæt af body m/lange ærmer samt sparkedragt u/ærmer(smæk)
  • 3 sæt af body u/ærmer samt sparkedragt m/lange ærmer
  • 3 sparkedragter u/fødder samt sokker
  • Derudover et par uldne trøjer til at tage over og køredragt/flyverdragt
  • Varme futter
  • Huer og måske vanter

Så er der lidt forskellige sammensætninger af vælge imellem samt til at sove i + lidt ekstra varmt at tage over.

Min frygt er nok, at jeg kommer til at købe alt for meget, fordi de jo vokser så hurtigt ud af det igen :-) Men man må jo prøve sig lidt frem, når det er første gang.

Anmeld

11. maj 2010

Betteisen

misslea skriver:

tak for info

Tænker nemlig også... at bodyer/heldragter der kan knappes hele vejen er smarte, så man slipper for at baby skal have hovedet igennem noget!! )

Jeg har en lækker tyk heldragt med hætte (sådan lidt flyverdragt agtig- ting) som hun kan have på, når vi skal køre i bil...!!! Men puha, det er svært at finde ud af hvor meget man skal købe i de forskellige størrelser....

Ja... det er en ren jungle... og man er fuldstændig forblændet, når man står i butikken med alle de dejlige sager. Jeg kender det udmærket. Alt afhængig af, hvor stort et barn du venter dig tror jeg ikke du skal købe dig fattig i str. 50. Jeg venter en pige til her i starten af juni og har kun en enkelt heldragt i den str. Alt andet er str. 56. Første gang havde jeg købt en del i str. 50 som vi så slet ikke kunne bruge da prinsessen kom for hun vejede over 4 kg. Men igen... venter du en bette pige er det fint jo.

Anmeld

11. maj 2010

misslea

loralil skriver:

Rigtig godt spørgsmål. Jeg har selv lige siddet og kigget på nettet for at finde ud af, hvad baby skal have på. Min termin er først i november, og vi venter en dreng, men dilemmaet er jo lidt det samme :-)

Jeg tror, jeg er kommet frem til, at vi ca. skal have:

• 3 sæt af body m/lange ærmer samt sparkedragt u/ærmer(smæk)
  • 3 sæt af body u/ærmer samt sparkedragt m/lange ærmer
  • 3 sparkedragter u/fødder samt sokker
  • Derudover et par uldne trøjer til at tage over og køredragt/flyverdragt
  • Varme futter
  • Huer og måske vanter

Så er der lidt forskellige sammensætninger af vælge imellem samt til at sove i + lidt ekstra varmt at tage over.

Min frygt er nok, at jeg kommer til at købe alt for meget, fordi de jo vokser så hurtigt ud af det igen :-) Men man må jo prøve sig lidt frem, når det er første gang.

ja det er nemlig slet ikke så nemt... :-) Vil jo gerne sørge for at vores lille guldklump INTET mangler, men samtidig er det jo også skørt at bruge en million på ting og sager, som er helt unødvendige eller helt upraktiske... hmm...!!!

Jeg tænker nemlig også en del heldragter, lækre bløde bukser, langarmede bodyer, kortærmede bodyer til under bluser, bluser, sokker, uldsokker, tykke trøjer, køredragt, huer og stømpebukser...!! Mon så ikke man er godt dækket ind...!! 

Anmeld

11. maj 2010

misslea

anistu skriver:

Ja... det er en ren jungle... og man er fuldstændig forblændet, når man står i butikken med alle de dejlige sager. Jeg kender det udmærket. Alt afhængig af, hvor stort et barn du venter dig tror jeg ikke du skal købe dig fattig i str. 50. Jeg venter en pige til her i starten af juni og har kun en enkelt heldragt i den str. Alt andet er str. 56. Første gang havde jeg købt en del i str. 50 som vi så slet ikke kunne bruge da prinsessen kom for hun vejede over 4 kg. Men igen... venter du en bette pige er det fint jo.

Ja jeg tænker også, at det kun er ganske lidt, jeg køber i str. 50 :-) det er trods alt lidt bedre med en lille smule for stort tøj end det modsatte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.