Hvordan stopper jeg amning om natten ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Malouis skriver:

Hvor er det dejligt at hører at det fungerede så fint for jer
Jeg håber på det samme her
Tusinde tak for dine svar.. Man kan jo ikke lade være med at blive nervøs om man nu gør det rigtige, når de bare græder og græder og man et eller andet sted godt ved hvad de vil have jo

Ja, det gør bare ONDT i hjertet!! Jeg har altid ELSKET at amme, men det blev for hårdt om natten, når man også skulle arbjede. Denne gang skal jeg stoppe inden jeg skal begynde at arbejde igen. Men morgen, eftermiddag og aften venter jeg med at stoppe...

Men jeg forsikrede hende at MOR ELSKER hende, selvom det er at hun var ked af det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

Betteisen

Hejsa!!

Har du prøvet med lidt grød lige inden sengetid, så hun er godt mæt??? Hvis hun ikke har været vant til det med vælling er det så ikke sent at starte med det der, når hun nu får fast føde? Så vidt jeg er orienteret er det ikke en god idé at de falder i søvn med en flaske i munden.

Vores datter fik grød inden sengetid i den alder og alm sødmælk hun ville ikke have MME). Vågnede hun blev hun enten tilbudt mælk eller vand. Det har fungeret her og jeg stoppede med amningen da hun var omkring ½ år. Ellers spørg din sundhedsplejerske... Hun må have nogle fif, for 8 gange om natten er godt nok ret meget .

PØJ PØJ med det

Anmeld

11. maj 2010

Valle81

Malouis skriver:

Hejsa, tusinde tak for dit svar..
Jeg har prøvet at tilbyde hende vand om natten i stedet og så sige godnat, men hun græder og græder og er helt ulykkelig... Mon en flaske vælling kunne hjælpe?? selvom jeg ved hun HADER sutteflasker ??
- Jeg kan nemlig heller ikke forstå hvis det er sult hun vil ammes for om natten, men hvis nu det er det så kan man vel lave en flaske vælling eller er hun for stor til det??

Hejsa:0)

Grunden til at hun græder er jo at hun VIL HAVE DIT BRYST:0) Smiler, og jeg ville give det en uge med konsekvent at give hende vand og blive ved med at sige godnat. Når hun græder, så tag hende op og trøst hende og læg hende igen, og det kan godt være du skal gøre det 10 gange inden hun falder i sævn, men jeg er 99% sikker på at i efter en uge har en piger der sover igennem og ikke engang "gider" at vågne for at få en tår vand:0)

Knus

Anmeld

17. maj 2010

Decoban

Jeg har Simone på 9 mdr, og hun bliver ammet inden hun bliver puttet og så bliver hun ammet 1-4 gange hver nat, resten af dagen står den på fast føde...

hun har aldrig sovet igennem, eller jo, ganske få gange, men aldrig noget fast, og om en måned begynder jeg på arbejde, så trænger efterhånden til min nattesøvn, så gør mig også selv nogle overvejelser i forhold til at få stoppet natamningen, og ved ikke om aftenamningen også skal stoppes.

jeg har prøvet at give hende youghurt eller grød inden amningen inden hun bliver puttet, men hun vågner lige meget om natten, om hun får det ekstra eller ej.

jeg har prøvet vand og sødmælk i kom (hun har ingen tænder endnu) men lige lidt hjælper det, kun brystet kan få hende til at falde til ro, oig så er jeg tilbøjelig til at ty til det, så jeg hurtigt selv kan komme i seng igen.

Min sp har givet mig det råd, at det simpelthen ikke dur at det er mig der kommer ind til hende om natten, hvis jeg vil stoppe amningen, for hun kan jo lugte mælken når jeg kommer ind, og bliver ked når jeg nægter hende den.

Sp's forslag var at når jeg er helt klar, så skal jeg flytte på sofaen i 2 nætter, oig kæresten skal så tage kampen med vores datter, for han kan jo tage hende op, uden at stikke lugten af min mælk lige ind i næse på hende, for derefter at benægte hende at smage.

men har det hårdt med tanken om ikke at må reagere på hendes gråd og kalden på mig, så vi er ikke nået til at afprøve det endnu, men det kommer nok, for er ret sikker på det er det der skal til..

og sp mente at 2-3dage ville vre nok, så ville det værste være overstået, og jeg ville igen kunne gå til hende om natten, uden hun forventer amning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.