Jeg har Simone på 9 mdr, og hun bliver ammet inden hun bliver puttet og så bliver hun ammet 1-4 gange hver nat, resten af dagen står den på fast føde...
hun har aldrig sovet igennem, eller jo, ganske få gange, men aldrig noget fast, og om en måned begynder jeg på arbejde, så trænger efterhånden til min nattesøvn, så gør mig også selv nogle overvejelser i forhold til at få stoppet natamningen, og ved ikke om aftenamningen også skal stoppes.
jeg har prøvet at give hende youghurt eller grød inden amningen inden hun bliver puttet, men hun vågner lige meget om natten, om hun får det ekstra eller ej.
jeg har prøvet vand og sødmælk i kom (hun har ingen tænder endnu) men lige lidt hjælper det, kun brystet kan få hende til at falde til ro, oig så er jeg tilbøjelig til at ty til det, så jeg hurtigt selv kan komme i seng igen.
Min sp har givet mig det råd, at det simpelthen ikke dur at det er mig der kommer ind til hende om natten, hvis jeg vil stoppe amningen, for hun kan jo lugte mælken når jeg kommer ind, og bliver ked når jeg nægter hende den.
Sp's forslag var at når jeg er helt klar, så skal jeg flytte på sofaen i 2 nætter, oig kæresten skal så tage kampen med vores datter, for han kan jo tage hende op, uden at stikke lugten af min mælk lige ind i næse på hende, for derefter at benægte hende at smage.
men har det hårdt med tanken om ikke at må reagere på hendes gråd og kalden på mig, så vi er ikke nået til at afprøve det endnu, men det kommer nok, for er ret sikker på det er det der skal til..
og sp mente at 2-3dage ville vre nok, så ville det værste være overstået, og jeg ville igen kunne gå til hende om natten, uden hun forventer amning.