Malouis skriver:
Hej alle sammen, jeg er ved at være ude af mig selv!
Min datter på 8mdr. er nu begyndt at blive puttet i egen seng (hun har lagt mellem min kæreste og jeg hele natten siden hun blev født) og derefter blive lagt i egen seng efter amning, som ca. sker 8 gange om natten 
Jeg er ved at være godt træt af at amme om natten, da det spolere nattesøvnen både for mig og vores datter 
SÅ jeg vil gerne stoppe amningen om natten og fortsætte med at amme om dagen..
Mit spørgsmål er bare hvordan stopper jeg bedst mulig for mig og hende??
Hejsa...
Altså nu er jeg ikke ammeekspert, men lå temmeligt længe på hospitalet med min datter, så derfor fik jeg meget at vide om amning.
Jeg vil nemlig også gerne have min nattesøvn. Det jeg fik at vide, at jeg skulle gøre, var at lave forarbejdet om dagen. Hun spiser sådan ca. hver 3 time gns. (om morgenen/ formiddag ca. hver 2 time og om eftermiddagen hver 3-4 time). Jeg fik at vide, at når kl. er 16-17, så skal jeg begynde optankningen... så får hun lige så tit, at jeg kan komme afsted med det - ca. 1 gang i timen indtil hun lægges i seng. Da dit barn er 8 mrd, skal du begynde lidt før. Ca. kl 15. fordi du sikkert lægger hende i seng før?? Når hun er blevet tanket godt op, så skulle der være grundlag for en god nattesøvn for jer begge. Måske vågner hun kl- 3 og igen kl. 6 i starten, men det er vel også billigt sluppet for jer, hvis det altså virker for dig også.
Det virker for mig og jeg har gjort det siden hun var helt lille. Nu sover hun i en alder af 7 uger igennem fra kl 22 - 6. I starten sov hun på min mave hver nat, men jeg kan mærke, at det gider hun ikke mere. Så det nøjes vi med at hygge med ind imellem og ellers sover hun i liften i vuggen efter amning. Jeg lægger hende som regelt først ned, når hun er faldet i søvn hos mig, fordi hun er lille. Det er naturligvis kun mine erfaringer...og det er ikke sikkert, at det virker for dig, fordi din baby også er ældre.
Babyer bruger tit amning som en måde at finde tryghed på. Måske har hun svært ved at lægge selv? Men det skal hun vel lære (eller det er der mange holdninger om). Min SP fortalte mig, at hvis de begynder på den slags slatspiseri hele natten, så skal man forsøge at indføre faste madtider hver 3 time. Det kan koste blod, sved og tårer, men ifølge hende var det bedst for alle - også så babyen får mere sammenhængende søvn.
Igen...jeg er ikke ekspert og der er mange forskellige holdninger blandt SP'ere. Brug bare dette som nogle erfaringer og forsøg dig frem. Har du talt med din egen SP'er??
Jeg ønsker dig held og lykke med det og håber dig og din dejlige datter finder en rytme, der giver dig lidt mere overskud og hende lidt mere søvn.
Kærligst Lisbeth