Hvis tingene ikke kommer med hjem igen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

Chalala85

wamse skriver:

Jeg ville købe noget billigt tøj, der kan blive ved faderen.

Det var også en mulighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2010

betski

Jeg har altid haft den holdning at min datter ikke skal have taske med frem og tilbage, så jeg har givet hendes far tøj som kan blive hos ham. Aftalen er så, at han skal sige, når der mangler noget. Det er han så ikke altid god til, eller jo det er han, men så kommer det som brok i stedet for en anmodning om nyt tøj. For min datter er det en rigtig god løsning. Dog er jeg lidt påpasselig med, hvad for noget tøj hun får på over til ham, da han jo gerne beholder det sæt - så det er ikke det helt nye hun får på.

Anmeld

11. maj 2010

Pia

Jeg ville "nøjes" med kun og pakke billigt købt tøj ned i tasken..
Altså aldrig sende noget tøj med som du er rigtig glad for til den bette..
Og så kun lige pakke et par bukser, en trøje osv.. altså kun en af hver.. For du ved jo hva han allrede ligger inde med og derfor burde et sæt tøj jo være nok og sende med..

Anmeld

11. maj 2010

millesofie

Chalala85 skriver:

Hej piger,

Jeg står overfor en udfordring. Som bekendt har Mikkels far jo ret til at få tøj med til Mikkel når han skal have samvær med ham. Det får han også. Mit problem er jeg gang på gang kan konstatere at han ikke pakker al Mikkels tøj ned i tasken igen så Mikkel mangler tøj.

Hvad gør man i sådan en situation?! Har pointeret det overfor ham flere gange men han siger bare han ikke har det. Jeg ved jo hvad jeg pakker og jeg ved hvad Mikkel har af tøj. Jeg er ikke millionær så kan jo ikke købe nyt tøj hele tiden.

help?!?

Dette problem havde vi også herhjemme men vi løste det hurtigt

jeg gik simpelhen i genbrugen og købte tøj til ham som han kunne få på der hjem og da intet af det var særligt kønt fik vi altid det hele tilbage

da jeg efter noget tid så talte med hans far igen og forklarede hvorfor han havde slidt og mindre pænt tøj på hjem hos ham, ja så fik pipen en anden lyd og der blev lovet at alt tøj kom med tilbage.. så nu kan vi sende ham derhjem i pænt og ordenligt tøj og det sker kun sjællendt at der mangler noget

Anmeld

11. maj 2010

Chalala85

duddi. skriver:

Jeg har altid haft den holdning at min datter ikke skal have taske med frem og tilbage, så jeg har givet hendes far tøj som kan blive hos ham. Aftalen er så, at han skal sige, når der mangler noget. Det er han så ikke altid god til, eller jo det er han, men så kommer det som brok i stedet for en anmodning om nyt tøj. For min datter er det en rigtig god løsning. Dog er jeg lidt påpasselig med, hvad for noget tøj hun får på over til ham, da han jo gerne beholder det sæt - så det er ikke det helt nye hun får på.

Ja det var også en smart løsning men jeg er i tvivl om han vil være god til at sige når der mangler eller det er blevet for småt. Skulle måske spørge ham og så tage den derfra...

Anmeld

11. maj 2010

Chalala85

millesofie skriver:

Dette problem havde vi også herhjemme men vi løste det hurtigt

jeg gik simpelhen i genbrugen og købte tøj til ham som han kunne få på der hjem og da intet af det var særligt kønt fik vi altid det hele tilbage

da jeg efter noget tid så talte med hans far igen og forklarede hvorfor han havde slidt og mindre pænt tøj på hjem hos ham, ja så fik pipen en anden lyd og der blev lovet at alt tøj kom med tilbage.. så nu kan vi sende ham derhjem i pænt og ordenligt tøj og det sker kun sjællendt at der mangler noget

hehe lusket men smart jeg er bare ikke så god til det der genbrug halløj men den kan måske overvindes

Anmeld

11. maj 2010

Chalala85

Pia skriver:

Jeg ville "nøjes" med kun og pakke billigt købt tøj ned i tasken..
Altså aldrig sende noget tøj med som du er rigtig glad for til den bette..
Og så kun lige pakke et par bukser, en trøje osv.. altså kun en af hver.. For du ved jo hva han allrede ligger inde med og derfor burde et sæt tøj jo være nok og sende med..

Det er rigtig nok men han har jo krav på et ekstra sæt tøj i tilfældet af uheld.. kan ikke lige se hvorfor går udfra manden kan finde ud af at vaske hvis uheldet skulle være ude.

Jeg tror jeg skal prøve at skrive en liste over hvad der ligger derhjemme og så kun give ham det med jeg ved der "mangler" til et sæt tøj.

Anmeld

12. maj 2010

SmørBlomstens Mor

Jeg havde samme problem og startede ud med at informere om at hvad der ikke kom med tilbage, fik han med mindre næste gang... Det virkede ikke, for så havde min datter aldrig noget rent tøj hos sin far... Så han fik 4-5 hele sæt tøj med som han måtte beholde og så slap vi for problemer. Han skulle sige til når han manglede noget, men hans mor køber en masse tøj til hende, så der har ikke været brug for opfyldning fra mig selvom hun er gået 2 størrelser op Og da han nu har en masse tøj kan han også nå at vaske det indimellem  

Anmeld

12. maj 2010

Chalala85

SmørBlomstens Mor skriver:

Jeg havde samme problem og startede ud med at informere om at hvad der ikke kom med tilbage, fik han med mindre næste gang... Det virkede ikke, for så havde min datter aldrig noget rent tøj hos sin far... Så han fik 4-5 hele sæt tøj med som han måtte beholde og så slap vi for problemer. Han skulle sige til når han manglede noget, men hans mor køber en masse tøj til hende, så der har ikke været brug for opfyldning fra mig selvom hun er gået 2 størrelser op Og da han nu har en masse tøj kan han også nå at vaske det indimellem  

Jeg håber det vil være en løsning men jeg tror lige jeg skal vende den med ham først og så hvad han selv mener er bedst og om han kan overholde det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.