HSG overstået - ikke de bedste nyheder :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. maj 2010

Mutti2B

Miia90 skriver:

gør det meget ondt og få lavet den undersøglse ?

og hvilke periode for men den lavde?

er det lige efter en mens. er stoppet ?

I indkaldelsen står der at man skal ringe på 1. mens-dag. Undersøgelsen skal laves mellem 1. og 10. dag efter mens for at de er sikre på at de ikke skyller et befrugtet æg ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

Miia90

Mange tak skal du have. vi glæder og også rigtig meget,

synes bare alt den ventetid er hård/ lang :/ men sådan skal det nok bare være

saster på vi bliver 1-3 forsøg så vi kunne få et forår/ sommer  barn 2011

Anmeld

10. maj 2010

Mutti2B

kitty skriver:

De ved, hvad de gør. Og når du selv tvivler, så stol på at de kan deres kram. De lever af at lave baby'er.. Det er da et meget godt udgangspunkt, ikk? Men du kan jo sagtens være ked af det og lidt skuffet alligevel...

Vi venter på forsamtale 26. maj, så der er pludselig ikke så længe til.. Jeg glæder mig bare til at få taget hul på bylden, og komme igang.. Jeg synes vi har ventet længe nok!

Husk at gøre, som du gør nu, når det hele brænder på! Brug gruppen som nu! Så kan du få luftet ud mentalt, og gjort plads til alt det gode!!

D. 26 maj...det er jo lige om snart. Du må da glæde dig som et lille barn til juleaften, efter al den trælse ventetid I har skulle igennem. Det bliver så godt at komme igang. Jeg skal til journalsamtale på onsdag, så man må da sige at der sker noget i denne her uge.

Og ja, jeg har taget dit gode råd til mig og spammer jer fra nu af

Anmeld

10. maj 2010

MM1987

Mutti2B skriver:

Det er lige sådan en go historie jeg har brug for at høre i dag. Jeg sluger succes historie råt for tiden! Jeg kan godt se at det her småting i forhold til hvad I andre kæmper med og især dig. Puha, hvor har jeg godt nok tænkt meget på dig her på det sidste. Jeg håber I stadig hænger sammen og at det så småt er ved at lysne forude. Jeg sender i hvert fald en masse positiv baby energi i jeres retning

Ej sådan skal du slet ikke tænke - og sådan tænker jeg heller ikke.

Mit er jo også småt i forhold til at folk er dødeligt syge af kræft - så alt er relativt. 

Jeg er så inderligt glad for den enorme støtte jeg har fået, og jeg vil hellere end gerne give videre.

Ja det var det jeg tænkte - at du havde brug for en solstråle historie...

Knus

Anmeld

10. maj 2010

De3Guldklumper

Du ved hvor jeg er

Anmeld

10. maj 2010

oo

forklarede de ikke noget om chancerne for graviditet trods en lukket æggeleder???

da jeg fik fjernet min graviditet udenfor livmoderen sidste år, fik jeg før operationen at vide, at de højst sandsynlig var nødt til at lukke den æggeleder den sad i, men at det ikke ville betyde noget for mulighederne for at blive gravid, da den anden ægggeleder tog hundrede procent over på ægproduktionen. det lykkedes dem så at bevare æggelederen.

Anmeld

10. maj 2010

Mettemus

Mutti2B skriver:

Ja, som overskriften siger så har jeg fået lavet en HSG i dag og det gik desværre ikke som jeg havde håbet. Jeg havde frygtet selve undersøgelsen og egentlig ikke skænket svaret en tanke. For selvfølgelig var der da ikke noget galt. Men jeg blev desværre klogere.

Jeg kom ind til en rigtig sød sygeplejerske som guidede mig igennem proceduren og hun var rigtig go til at få mig til at slappe af. Men av av av.... Det gjorde nas, da han pustede ballon op og sprøjtede kontrastvæsken ind. Jeg kunne selv følge med på skærmen, og væsken gik fint igennem........... i den ene side. Så var det at jeg glemte alt om smerter og bare stirrede på skærmen. Jeg var fuldstændig paralyseret. Lægen baksede rundt dernede og jeg kunne bare mærke at tårerne var på vej, og kæmpede imod.

Dommen lød på en lukket æggeleder! Jeg er fuldstændig knust og tankerne kører rundt i hovedet på mig. Vil det nogensinde lykkedes for mig at blive gravid? Hvorfor skal der være så mange bump på vejen mod ønskebarnet? Hvis det så lykkedes er min livmoderhals kun 1-2 cm og jeg skal ha lagt en cerclage efter nf, så risikoen for at tabe barnet er der også. Synes bare at der er langt mellem de goe nyheder for tiden

Øv en træls besked når man nu lige havde regnet med at alt var godt.

Jeg har selv kun en æggeleder. De fjernede den anden da jeg første gang blev gravid uden for livmoderen. Siden er jeg blevet gravid to gange på under et halvt år, så det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid. Jeg fik at vide at mine chancer var mindre end almindelige raske kvinder, men ikke 50% fordi de fjernede 50% af mine æggeledere - et sted imellem 75 og 100%. Den der sidder tilbage til bøje sig og fange æg fra begge æggestokke, så det er ret så smart!

Håber at der snart er en lille smule mere held på vej i din retning, det lyder som om du trænger til det!

Anmeld

10. maj 2010

Soap

herfra 

Anmeld

12. maj 2010

Agnete

Mutti2B skriver:

Ja, som overskriften siger så har jeg fået lavet en HSG i dag og det gik desværre ikke som jeg havde håbet. Jeg havde frygtet selve undersøgelsen og egentlig ikke skænket svaret en tanke. For selvfølgelig var der da ikke noget galt. Men jeg blev desværre klogere.

Jeg kom ind til en rigtig sød sygeplejerske som guidede mig igennem proceduren og hun var rigtig go til at få mig til at slappe af. Men av av av.... Det gjorde nas, da han pustede ballon op og sprøjtede kontrastvæsken ind. Jeg kunne selv følge med på skærmen, og væsken gik fint igennem........... i den ene side. Så var det at jeg glemte alt om smerter og bare stirrede på skærmen. Jeg var fuldstændig paralyseret. Lægen baksede rundt dernede og jeg kunne bare mærke at tårerne var på vej, og kæmpede imod.

Dommen lød på en lukket æggeleder! Jeg er fuldstændig knust og tankerne kører rundt i hovedet på mig. Vil det nogensinde lykkedes for mig at blive gravid? Hvorfor skal der være så mange bump på vejen mod ønskebarnet? Hvis det så lykkedes er min livmoderhals kun 1-2 cm og jeg skal ha lagt en cerclage efter nf, så risikoen for at tabe barnet er der også. Synes bare at der er langt mellem de goe nyheder for tiden

Jeg kan godt forstå, at du er ked af svaret på HSG. Det er jo aldrig det man lige forventer. Sender dig lige et kram.

Jeg har læst, hvad de andre har svaret, og så synes jeg pludselig ikke, at det lyder helt så slemt  

Jeg håber at det er gået godt til journalsamtalen i dag, og at du har fået svar på dine spørgsmål. Jeg krydser fingre for at du har godt nyt

Kh Agnete

Anmeld

12. maj 2010

Hava

Kære Mutti

Det skal nok lykkes! Jeg har kun en enkelt æggestok/æggeleder - og æggelederen er lukket, så der er nul og niks at gøre godt med. Jeg blev så gravid alligevel - med lidt hjælp fra Rigshospitalet. 

Men du har stadig en fin chance for at blive helt naturligt gravid - og hvis det kniber, så kan man jo hjælpe det hele lidt på vej ved at tage æg ud, befrugte dem og lægge dem tilbage i livmoderen, hvis det ikke kommer af sig selv. Så det skal nok gå - selvom ventetiden er rædselsfuld!

Men husk at holde fast i det positive - for det skal nok lykkes!!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.